Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modernizacja układu centralnego ogrzewania

versmann 03 Sty 2011 00:07 1541 2
  • #1 03 Sty 2011 00:07
    versmann
    Poziom 2  

Witam! Kupiłem mieszkanie na wsi, z dość starym systemem centralnego ogrzewania. Na wiosnę zaczyna się gruntowny remont od strony prac budowlanych, adaptacji pomieszczeń, bo aktualnie są w niezbyt dobrym stanie. Mniejsza o to, wracając do ogrzewania, szczerze powiem nie znam się na tym w ogóle. W kuchni znajduje się jakiś piec (węglowy), w łazience natomiast "pojemnik" z wodą, którą wg. instrukcji poprzedniego właściciela trzeba dolewać co sezon lub co jakiś czas. Próbowałem przepalać w tym piecu ale strasznie się dymiło, jak złapał temp. to zaczęło syczeć w tym pojemniku od wody, zapewne było jej mało. Tą ową kuchnię w której znajduje się piec zaadaptuje na kotłownię, natomiast interesuje mnie sprawa rozbudowy tego ogrzewania do sąsiednich pokoi dwóch, które dobudowano około 5 lat temu i nie przeciągnięto rur. Jak to zrobić? Czy wystarczy jakiś trójnik do rury w łazience i przekuć w ścianie dziurę i do pokoi przeciągnąć rurę? Czy da się w ogóle korzystać z tego pieca który tam jest, czy trzeba wywalić całą instalację i wykonać nową? Dziękuje za pomoc i kłaniam się.

Paweł.

0 2
  • #2 03 Sty 2011 04:35
    Jerzy Bartnicki
    Poziom 23  

Witam
    Nie jestem specjalistą od CO, ale aby informacja była pełna potrzebna jest średnica rur i jakieś tam jeszcze jak pojemność pieca, ile grzejników.
    Jerzy

0
  • #3 04 Sty 2011 07:10
    wodyn
    Poziom 18