Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Grande Punto 2009 sterowanie siłownikiem klapy bagażnika.

03 Sty 2011 11:08 8086 14
  • Poziom 10  
    Witam,

    czy ktoś wie gdzie najlepiej się wpiąć aby wysterować siłownik klapy bagażnika ?
    No i jakim sygnałem.

    dziękuje
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    W celu, masz otwieranie bagażnika elektrycznie z wnętrza?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    W celu wykorzystania wolnego przycisku na pilocie (nieoryginalnym) aby otwierać nim sobie klapę bagażnika z zewnątrz.

    Tak, posiadam otwieranie elektryczne (przyciskiem) z wnętrza.

    pozdrawiam
  • Poziom 42  
    To podepnij się pod przycisk, sterowanie masą, z alarmu pewnie też
  • Poziom 10  
    Tylko ten przycisk chyba działa tylko po przekręceniu stacyjki zapłonu :/
  • Poziom 42  
    Wątpię ale sprawdź, jak tak to ustal, który kabel to zasilanie siłownika z wiązce progowej i podłącz się tam alarmem(najprawdopodobniej plus, wtedy zasil kabel przez przekaźnik)
  • Poziom 11  
    Panowie, podpięcie wprost do wiązki progowej kończy się wywaleniem bezpiecznika przy próbie podania +12V na kabel. (przynajmniej u mnie - bodykomp Delphi ma zablokowane wyjście przez diodę więc tak się nie da).

    Ja zrobiłem to za pomocą przekaźnika przełącznego który wahadłowo steruje tym co idzie do klapy bagażnika:
    - w stanie bez zasilania przekażnik łączy siłownik klapy z bodykompem Delphi (można więc otworzyć klapę przyciskiem na desce rozdzielczej)

    - w stanie spolaryzowanym (zasilanie Pk z pilota nieoryginalnego, z sekcji dodatkowego przycisku) łączy siłownik klapy z +12V co powoduje otwarcie klapy

    Trzeba pamiętać żeby sterownik pilota miał ustawiony czas podtrzymania na otwarcie nie dłużej niż ok 1sek (aby nie uszkodzić siłownika)

    Pozdro
  • Poziom 11  
    Ponieważ są pytania zwizualizuję raz jeszcze:

    Wpiąłem się we wiązkę idącą od BODYCOMP w lewy próg.

    Wyszukałem gruby przewód idacy do silownika klapy po kolorze (sprawdzilem w wiązce w tylnej klapie który kolor dostaje plus gdy otwierasz z guzika na konsoli środkowej).

    Żeby to zrobić trzeba wpiąć przekaźnik przełączny (wahadło) tak że:
    - kotwica przekaźnika była podłączona do klapy;
    - pin NC normalnie-zwarty do kotwicy dałem do BODYKOMP (żeby działało sterowanie z konsoli);
    - pin NO normalnie rozwarty z kotwicą poszedł do +12 z AKU czyli:
    Code:
                                   _____________ 
    
    BODYCOMP--------(do klapy)-----| PK pin NC  |______ (do klapy - wiązka w progu)____>
    ACU + 12V (ze skrzynki bezp)---| PK pin NO   |
                                  |___/\/\/\/\__|
    Sterowanie Pk do modułu radio |             |


    Dodano po 3 [godziny] 44 [minuty]:

    Mój patent jest unikalny w swej prostocie a przy tym bardzo funkcjonalny.

    Otwieranie drzwi sobie - a klapa sobie.

    Klapa otwiera się totalnie niezależnie od DRZWI - i tak ma być.

    Ja nie widziałem ksztyny sensu w upraszczaniu sobie montażu kosztem "UMILENIA" se potem codziennego życia durnymi procedurami...
  • Poziom 10  
    Dziękuję bardzo za pomoc dla rafniedz

    podsyłam grafikę która pomoże w zrozumieniu rozwiązania szanownego kolegi :)

    Grande Punto 2009 sterowanie siłownikiem klapy bagażnika.
  • Poziom 10  
    Oczywiście bezpieczeństwo przede wszystkim :)
  • Poziom 2  
    Panowie.
    W przypadku gdy moja centralka ma sterowanie plusem - do przekaźnika podaje stała masę, a sterujacy plus z centralki zarówno na pin NO oraz do cewki przekaźnika? Będzie tak dzialac?

    Jaki kolor kabla do słownika klapy macie w swoich samochodach, z tego co wiem to po 2009 coś w instalacji się pozmieniało (w moim przypadku punto evo 2010)

    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Przycisk otwierania klapy w kabinie działa bez zapłonu (czy nawet kluczyka w stacyjce), natomiast akurat gdyby nie działał przy zamkniętym centralnym zamku (czego nie sprawdzałem, ale raczej tak nie jest, bo fabryczny pilot otwiera bagażnik przy zamkniętym aucie), byłoby raczej zaletą, nie wadą.

    Przekaźnik podłączony w/g powyższego opisu, podaje zasilanie bezpośrednio na siłownik, z pominięciem centralki (BCM).
  • Poziom 10  
    W moim punto 2010 siłownik sterowania klapa był fioletowy cały był grubszy i był w lewym słupku za plastikiem gdzie otwierana jest maska. Przy podłodze muałem taką brązowa złączke rozpinana i tam jest właśnie ten przewód.
  • Poziom 2  
    Potwierdzam. Punto 2010r sterowanie klapa fiolejowy kabel w lewym progu (brązowa zlaczka).

    Całość podlaczona przez przekaźnik zgodnie z schematem powyżej - wszystko działa, zarówno z pilota jak i z konsoli w samochodzie. Dzieki za pomoc!