Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Grande Punto 2009 sterowanie siłownikiem klapy bagażnika.

03 Jan 2011 11:08 9436 16
  • Level 10  
    Witam,

    czy ktoś wie gdzie najlepiej się wpiąć aby wysterować siłownik klapy bagażnika ?
    No i jakim sygnałem.

    dziękuje
  • TespolTespol
  • Level 43  
    W celu, masz otwieranie bagażnika elektrycznie z wnętrza?
  • TespolTespol
  • Level 10  
    W celu wykorzystania wolnego przycisku na pilocie (nieoryginalnym) aby otwierać nim sobie klapę bagażnika z zewnątrz.

    Tak, posiadam otwieranie elektryczne (przyciskiem) z wnętrza.

    pozdrawiam
  • Level 43  
    To podepnij się pod przycisk, sterowanie masą, z alarmu pewnie też
  • Level 10  
    Tylko ten przycisk chyba działa tylko po przekręceniu stacyjki zapłonu :/
  • Level 43  
    Wątpię ale sprawdź, jak tak to ustal, który kabel to zasilanie siłownika z wiązce progowej i podłącz się tam alarmem(najprawdopodobniej plus, wtedy zasil kabel przez przekaźnik)
  • Level 11  
    Panowie, podpięcie wprost do wiązki progowej kończy się wywaleniem bezpiecznika przy próbie podania +12V na kabel. (przynajmniej u mnie - bodykomp Delphi ma zablokowane wyjście przez diodę więc tak się nie da).

    Ja zrobiłem to za pomocą przekaźnika przełącznego który wahadłowo steruje tym co idzie do klapy bagażnika:
    - w stanie bez zasilania przekażnik łączy siłownik klapy z bodykompem Delphi (można więc otworzyć klapę przyciskiem na desce rozdzielczej)

    - w stanie spolaryzowanym (zasilanie Pk z pilota nieoryginalnego, z sekcji dodatkowego przycisku) łączy siłownik klapy z +12V co powoduje otwarcie klapy

    Trzeba pamiętać żeby sterownik pilota miał ustawiony czas podtrzymania na otwarcie nie dłużej niż ok 1sek (aby nie uszkodzić siłownika)

    Pozdro
  • Level 11  
    Ponieważ są pytania zwizualizuję raz jeszcze:

    Wpiąłem się we wiązkę idącą od BODYCOMP w lewy próg.

    Wyszukałem gruby przewód idacy do silownika klapy po kolorze (sprawdzilem w wiązce w tylnej klapie który kolor dostaje plus gdy otwierasz z guzika na konsoli środkowej).

    Żeby to zrobić trzeba wpiąć przekaźnik przełączny (wahadło) tak że:
    - kotwica przekaźnika była podłączona do klapy;
    - pin NC normalnie-zwarty do kotwicy dałem do BODYKOMP (żeby działało sterowanie z konsoli);
    - pin NO normalnie rozwarty z kotwicą poszedł do +12 z AKU czyli:
    Code:
                                   _____________ 
    
    BODYCOMP--------(do klapy)-----| PK pin NC  |______ (do klapy - wiązka w progu)____>
    ACU + 12V (ze skrzynki bezp)---| PK pin NO   |
                                  |___/\/\/\/\__|
    Sterowanie Pk do modułu radio |             |


    Dodano po 3 [godziny] 44 [minuty]:

    Mój patent jest unikalny w swej prostocie a przy tym bardzo funkcjonalny.

    Otwieranie drzwi sobie - a klapa sobie.

    Klapa otwiera się totalnie niezależnie od DRZWI - i tak ma być.

    Ja nie widziałem ksztyny sensu w upraszczaniu sobie montażu kosztem "UMILENIA" se potem codziennego życia durnymi procedurami...
  • Level 10  
    Dziękuję bardzo za pomoc dla rafniedz

    podsyłam grafikę która pomoże w zrozumieniu rozwiązania szanownego kolegi :)

    Grande Punto 2009 sterowanie siłownikiem klapy bagażnika.
  • Level 10  
    Oczywiście bezpieczeństwo przede wszystkim :)
  • Level 2  
    Panowie.
    W przypadku gdy moja centralka ma sterowanie plusem - do przekaźnika podaje stała masę, a sterujacy plus z centralki zarówno na pin NO oraz do cewki przekaźnika? Będzie tak dzialac?

    Jaki kolor kabla do słownika klapy macie w swoich samochodach, z tego co wiem to po 2009 coś w instalacji się pozmieniało (w moim przypadku punto evo 2010)

    Pozdrawiam
  • Moderator of Cars
    Przycisk otwierania klapy w kabinie działa bez zapłonu (czy nawet kluczyka w stacyjce), natomiast akurat gdyby nie działał przy zamkniętym centralnym zamku (czego nie sprawdzałem, ale raczej tak nie jest, bo fabryczny pilot otwiera bagażnik przy zamkniętym aucie), byłoby raczej zaletą, nie wadą.

    Przekaźnik podłączony w/g powyższego opisu, podaje zasilanie bezpośrednio na siłownik, z pominięciem centralki (BCM).
  • Level 10  
    W moim punto 2010 siłownik sterowania klapa był fioletowy cały był grubszy i był w lewym słupku za plastikiem gdzie otwierana jest maska. Przy podłodze muałem taką brązowa złączke rozpinana i tam jest właśnie ten przewód.
  • Level 2  
    Potwierdzam. Punto 2010r sterowanie klapa fiolejowy kabel w lewym progu (brązowa zlaczka).

    Całość podlaczona przez przekaźnik zgodnie z schematem powyżej - wszystko działa, zarówno z pilota jak i z konsoli w samochodzie. Dzieki za pomoc!
  • Level 11  
    Odświeżę temat - grande punto 2011 - pytanie - działa mi otwieranie klapy z pilota i przez MES - nie działa z przycisku. Dobrałem się do przycisku i tam przy wciskaniu przechodzi sygnał (wtyczka panel przełączników napięcie z 9 na pin 5, sprawdziłem ciągłość przewodu od pin 5 do body i też ok, teraz jak idzie dalej - z tego co widzę to bezpiecznik 20A nr 4 jest na klapę czyli idzie od tego bezpiecznika fioletowy do tyłu na zamek? Na zamku są 3 piny i przy wciskaniu pilota na biało zielonym przewodzie pojawia się 12 V i otwiera a czy przy wciskaniu przycisku otwierania klapy te napięcie powinno pojawić się na tym fioletowym - bo go tam nie ma.. sprawdzałem ciągłość kabla fioletowego od zamka do bezpiecznika nr 4 - i tu chyba jakieś zwarcie bo miernik wygasza na pomiarze rezystancji. Trzeci czarny pin na zamku (środkowy) to masa ?
  • Moderator of Cars
    Nie sprawdzałem tego na schemacie, ale nie widzę powodu, aby sterując zamek z pilota, napięcie miało się pojawiać na innym przewodzie, niż sterując go z przycisku. Trzeci przewód to zapewne krańcówka (sygnał do BCM/zegarów) do sygnalizacji otwarcia klapy. Kolory przewodów w wiązkach Grande Punto zmieniały się kilkakrotnie na przestrzeni lat produkcji...