Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ściemniacz na pilota EMC przestał działać

03 Sty 2011 11:30 3763 7
  • Poziom 9  
    Witam. W kinie domowym mam zainstalowane 3 ściemniacze. Dokładnie takie, jak w tym wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1654273.html#8020356

Na podłodze mam wykładzinę. Bardzo często gdy chcę wyłączyć światło przez dotyk z reki na obudowę ściemniacza przeskakuje iskra. Kilka dni temu taka iskra 'unieruchomiła' ten wyłącznik. W chwili obecnej:
    1. Światła nie daje się wyłączyć, wyłącznik/ściemniacz przestał reagować na dotyk/pilota
    2. Bardzo się grzeje obudowa (ona w sumie jest odizolowana plastikiem wiec trochę mnie to dziwi)

Nie jestem elektrykiem więc wyłączyłem bezpiecznik w centralce.

Czy jest coś co mogę we własnym zakresie z tym wyłącznikiem zrobić? Na stronie producenta czytam o całej masie zabezpieczeń. Czy w związku z tym w środku urządzenia może być jakiś bezpiecznik, który powinienem wymienić? Czy skazany jestem na kupno nowego wyłącznika.

I może dorzucę jeszcze pytanie ogólne dla znawców tematu. Jak to jest możliwe, że taka iskra z naelektryzowanego materiału może zagrozić włącznikowi?
  • Poziom 10  
    Prawdopodobnie uszkodziłeś układ sterujący tym urządzeniem i spalił się triak więcej nie powiem nic na ten temat, tego modelu sciemniacza jeszcze nie rozbierałem więc nie powiem czy jest sens naprawiać z reguły jest to chińszczyzna z masą pluskiew więc lepiej jest zamówić nowy i podłączyć wg starego.
  • Poziom 9  
    No niestety tak właśnie podejrzewałem.
    Mnie, jako laika, zastanawia tylko jak taka mała iskierka która przeskakuje ze mnie na przycisk ściemniacza może coś uszkodzić? Lista zabezpieczeń owego urządzenia jest imponująca a tu zwykłe naelektryzowanie ciała czy materiału psuje włącznik za 70 zł