Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SILNIK BRIGGSA kopci na czarno, nierówne obroty.

KUBA, 03 Sty 2011 17:22 7646 14
  • #1 03 Sty 2011 17:22
    KUBA,
    Poziom 8  

    WITAM.
    Mam odśnieżarkę gilsona z silnikiem Briggsa 5 KM model: 130202 i mam problem silnik chodzi tylko na ssaniu i kopci na czarno nierówno pracuje po wyłączeniu ssania od razu gaśnie. sprawdziłem klin na wale wszystko ok iskra jest świeca podmieniana kompresja w granicach 5bar membramke wymieniłem na nową dalej to samo gaźnik przedmuchany wyczyszczony zbiornik paliwa też, ma ktoś jakieś sugestie. Prosiłbym jakiś schemat uszczelek gaźnika, ponieważ zakupiłem niedawno tą odśnieżarkę i widać ze uszczelki są dorabiane. Jeszcze jedno pytanie, czy do membramki ma być jeszcze jakaś uszczelka, w innych modelach wiem że tak, ale w tym nie wiem. Dziwny jest ten gaźnik bo ta mambramka nie jest po miedzy zbiornikiem paliwa a z boku gaźnika proszę o pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam Kuba.

    0 14
  • #3 03 Sty 2011 21:37
    KUBA,
    Poziom 8  

    Rycho dzięki za foty ale ja mam inny gaźnik bardzo podobny ale to nie to już wiem że na 100 % jest usterka w gaźniku ponieważ dorobiłem kryze do głowicy taką przejściówke żeby spasował mi gaźnik od kosiarki i chodzi super na tym gaźniku jak byś miał rycho jeszcze jakieś podobne rysunki to prosił bym o zamieszczenie chyba że zrobić foto tego gaźnika i zamieścić ?

    0
  • #4 03 Sty 2011 22:40
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 03 Sty 2011 23:06
    KUBA,
    Poziom 8  

    rycho znalazłem coś takiego to chyba rozrysowany mój gaźnik http://www.partsandservice.com/bin/ipl.cgi?_p...00&_model_=130200.%20%201503&_page_=130202.04
    membrana jest nówka i nic to nie dało a wszystkie objawy wskazują na nią kurde już nie mam siły do tego gaźnika wymyłem przedmuchałem kompresorem i dalej to samo kurde w tym gaźniku niema się co zepsuć oprócz tej membranki sprężynki i dyszy tej co sie paliwo reguluje sam juz nie wiem chyba że nowy gaźnik ale gdzie go kupić

    Dodano po 4 [minuty]:

    tutaj masz jeszcze
    model: 130202
    typ:0592 02
    code:78052607

    0
  • #6 04 Sty 2011 10:31
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 04 Sty 2011 11:05
    KUBA,
    Poziom 8  

    tak to jest to czyli nie przychodzi żadna podkładka tylko sama membrna masz rycho jakieś sugestie jeszcze co mogło by być uszkodzone w tym gaźniku wygląda na to że jest za dużo paliwa bo jak pisałem wyżej dorobiłem kryzę by zamontować gaźnik od kosiarki briggsa tylko 4,5KM i chodził elegancko wiesz może ewentualnie gdzie mógł bym kupić taki oryginalny gaźnik i ile on kosztuje ?

    0
  • #8 04 Sty 2011 11:22
    jack63
    Poziom 42  

    Przepraszam, że się wtrącam. Widzę, KUBA, że się trochę miotasz starając się naprawić odśnieżarkę przed wiosną. :D
    Może uwagi patrzącego z boku ci coś pomogą.
    W pierwszym poście piszesz:

    Cytat:
    ...kompresja w granicach 5bar...

    Czy to nie za mało? Zależy też jak to mierzyłeś? Wg mnie granicą przyzwoitości jest 7-8 Bar. Podejrzewam silnik 4T więc coś może być z zaworami lub spore zużycie układu tłok-cylinder.
    Piszesz też:
    Cytat:
    ...sprawdziłem klin na wale wszystko ok iskra jest...

    Co to wg ciebie znaczy iskra OK?
    Sprawdź jej "siłę" na samym kablu i punkt jej występowania.
    Nie mogę się rozeznać w temacie "kryzy", którą dokładałeś i gaźnika który jest zamontowany. Czy to jest twoja modyfikacja? Tam też może tkwić jakiś problem.
    Wg. mnie paliwa nie jest za dużo! Zdjęcie ssania gasi silnik!
    Czemu nie zostaniesz przy gaźniku o którym pisałeś, że dobrze pracuje?

    0
  • #9 04 Sty 2011 12:13
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 04 Sty 2011 16:20
    KUBA,
    Poziom 8  

    Kolego jack, myślę że jak na tak stary silnik to 5-6 bar które ma to niezły wynik może i nie rewelacyjnie ale nie najgorzej. Gdyby miał poniżej 4 bar było by źle, co do przyrządu którym mierzyłem jest to zegar do mierzenia ciśnienia sprężania firmy gedore wiec małe prawdopodobieństwo wystąpienia pomyłki ponieważ to górna półka narzędzi. Iskrę sprawdziłem wizualnie na podstawie iskry z podobnego silnika, który mam przy kosiarce, ponieważ nie posiadam przyrządu do sprawdzenia iskry. Iskra tym bardziej w tym momencie mnie nie interesuje ponieważ jak pisałem kilka postów wyżej słowo dorobiłem czyli jest to moje wykonanie (kolega jack czyt.ze zrozumieniem) kryzę żeby zaadoptować gaźnik od kosiarki do tego silnika. Tylko na próbę w celu ustalenia usterki przez co silnik tak pracuje jak opisałem po zaadoptowania na czas próby gaźnika z kosiarki silnik w odśnieżarce chodził super wiec nie ma potrzeba zastanawiać się czy sprężanie jest dobre czy iskra ponieważ usterka leży w ori gaźniku którą próbuje zlokalizować konsultując sie z kolegą rychem który ma większe doświadczenie w naprawie takich silników.
    Rychu orientujesz się gdzie kupie i ile nowy taki gaźnik bo do tego nie mam już sił szukałem w internecie ale nic takiego nie znalazłem

    Dodano po 11 [minuty]:

    rycho filtra nie było jak kupiłem, ale myślę że powinien być. W miejscu membrany jest szczelnie tylko na tym dłuższym króćcu co zasysa paliwo ktoś wydłubał sitko. Owinąłem tą rurkę siateczką o podobnej gęstości żeby nie pociągało syfu może to mieć jakiś wpływ?

    Dodano po 9 [minuty]:

    jeszcze do kolegi jack

    Czemu nie zostaniesz przy gaźniku o którym pisałeś, że dobrze pracuje?[/quote]

    Bo to nie gaźnik od tego silnika, nie pasują uchwyty do głowicy niema gdzie przykręcić zbiornika, poza tym nie miał bym regulacji obrotów

    0
  • #11 04 Sty 2011 16:55
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 04 Sty 2011 18:58
    KUBA,
    Poziom 8  

    Aha, to jak mógł byś to proszę cie sprawdź, w tym jest problem że jest zgrzebny ten gaźnik i trudno mi z nim dojść rządu. Ostatecznie dopasuje jakiś inny, spróbuje jeszcze raz go rozebrać wyczyścić i poskładać, dam znać jakie będą efekty. Dzięki rycho za pomoc, pozdrawiam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha i jeszcze jedno jak byś miał jakiś cały service manual do tego silnika z tym gaźnikiem byłbym wdzięczny.

    0
  • #13 04 Sty 2011 19:45
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 04 Sty 2011 22:40
    KUBA,
    Poziom 8  

    aha ok to wrzucę za chwile jakieś foto właśnie planuje to znaczy wyrównuje te dwa elementy które przylegają do membranki ten dekielek i element gaźnika bo tam musi być extra równo bo ta membranka cieniutka

    Dodano po 53 [minuty]:

    to te fotki

    https://obrazki.elektroda.pl/1345256400_1294161181.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/5886980100_1294161181.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/3125831800_1294161182.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/1369546800_1294161182.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4711680200_1294161183.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/1948813700_1294161183.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/2688924700_1294161183.jpg

    Dodano po 2 [minuty]:

    jak trzeba zrobić szczegółowe bardziej któregoś z elementów to napisz to zrobię lub może któryś pominąłem co cie interesuje

    0
  • #15 09 Sty 2011 23:44
    KUBA,
    Poziom 8  

    Rycho, problem rozwiązany, wyrównałem (splanowałem) elementy z rysunku 2 i 4 i silnik chodzi jak zegarek. Dzięki za zainteresowanie, pomoc i chęci, pozdrawiam Kuba.

    1
  Szukaj w 5mln produktów