Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ktory serwis - Slican czy Platan?

A_E_G 11 Oct 2004 22:38 4115 15
  • #1
    A_E_G
    Level 2  
    Witam wszystkich macherow od central abonenckich

    Zaczynam samodzielna dzialalnosc w branzy central abonenckich (instalacja, serwis). Rozpoznaje rynek krajowych producentow (Platan, Slican). Interesuja mnie opinie ludzi z branzy - jaki sprzet wybrac, zeby pozniej nie miec problemow? (Sigma, CCA2720).
    I najwazniejsze - co dalej po gwarancji - ktory serwis lepszy dla instalatora?
    (dostepnosc serwisu, fachowosc serwisantow,dostepnosc informacji, pakietow, dokumentacji itp).
    Nie mam czasu na nauke na wlasnych bledach.
    Wdzieczny bede za kazda rzeczowa informacje.
  • #2
    uaz
    VIP Meritorious for electroda.pl
    żeby nie mieć problemów - to żadne z powyższych :lol: :lol: :lol:

    a bardziej serio - zarówno tu jak i tam przy pospolitych pierdołach pomoc uzyskasz, natomiast schody zaczynają się gdy usłyszysz : "....hmmm.... dziwne....pierwszy taki przypadek...."

    dość dobrze znam serwis platana i muszę przyznać ża z wszystkim poza dostępnością dokumentacji ( a czy taka jaest :?: ) nie ma problemów. Łatwo można dostać pakiety na wymianę czy testy.

    O slicanie nie bardzo jestem uprawniony do głosowania.
  • #3
    Zutket
    Level 35  
    Witam
    Myślę, że najlepszym rozwiązaniem jest wybrać się na wstępne szkolenie serwisowe do obu producentów. Przynajmniej ja tak zrobiłem.
    Z oba firmami współpracuję od prawie 10-ciu lat. Co do Slicana CCA-2720 to stawiam go prawie od początku ( pierwsza miała nr, 39) przez co miałem okazję obserwować rozwój tej konstrukcji. Nie wiem skąd kolega Uaz ma uraz do tej centrali. Postawiłem sporą ilość tych central od najmniejszej pojemności 16 NN do największej 200 NN z dwoma traktami DSS i QSIG i nie mam z nimi żadnych problemów. Może wystarczy po prostu je dobrze poznać.
    Jedno jest najważniejsze. Obie centrale ( Slican i Sigma) są polskiej konstrukcji i są produkowane w kraju.
    Pozdrawiam.
    :)
  • #4
    PiterAnia
    Switchboards specialist
    Ja natomiast mogę się wypowiedzieć na temat Slicana. Centrale pracują bez zarzutów, serwis jest extra, można uzyskać od nich wszelką pomoc, karty na wymianę przysyłają natychmist (można wypożyczyć dany pakiet w celu sprawdzenia). Miałem parę przypadków gdzie serwis wykonał dla nas specjalne pakiety MB które są dzisiaj dostępne w ofercie slicana. Nie spotkałem się z sytuacją żeby serwis mi odpowiedział że niewiedzą co zrobić z danym problemem, poza tym centrale slicana są odporne na wyładowania atmosferyczne- nie miałem przypadku żeby posadziło mi cały system.
    Odnosnie Platan niestety nie miałem do czynienia także nie wypowiem się na ten temat ale słyszałem też wiele pozytywnych opinii o nich.
  • #5
    jarek1
    Level 27  
    moim skromnym zdaniem łatwiej współpracuje się ze slicanem z platanem nie miałem większych problemów ale slican jakoś lepiej do mnie przemawia . Postawiłem dwie CCA i nie było z nimi problemów a gdy cos mi nie działało to dzwoniłem do serwisu i pierwsze pytanie z ich strony było czy byłem na szkoleniu a puźniej to wszystko leciało jak spłatka. Kart na szczęście jeszcze nie musiałem podmieniać a więc nie mogę nic na ten temat powiedzieć
  • #6
    pieterek
    Level 18  
    Oba serwisy są ok.Jednak łatwiej współpracuje się z slicanem.
  • #7
    A_E_G
    Level 2  
    Dzieki wszystkim za wyrazone opinie.
    Wyszedl mi prawie remis ze wskazaniem na serwis slicana. To dla mnie b. wazne.
    Jednak zainteresowala mnie przebijajaca z wypowiedzi sugestia, ze instalatorowi łatwiej współpracuje się ze slicanem.
    Jak to w zyciu bywa diabel tkwi w szczegolach. Dlatego pozwole sobie jeszcze raz spytac szanownych kolegow: na czym ta latwosc wspolpracy polega? czy to jakies super procedury serwisowe (handlowe) i ulatwienia dla instalatora czy tylko odczucia osob, ktore wiecej razy z pomocy tego wlasnie serwisu korzystaly (a z drugiego jakby mniej)??
    I na sam koniec - do ktorego serwisu (w okresie gwarancyjnym centrali) czesciej musieliscie dzwonic ? Ktory sprawniej poradzil sobie z problemami ?
  • #8
    jarek1
    Level 27  
    Jeśli chodzi o awaryjność SLICANA to jeszcze nie musiałem dzwonić z problemem że coś się popsuło najczęściej to były rozbudowy central lub problemy z zaprogramowaniem jakiejś funkcji ale zawsze pirewsze pytanie za strony slicana było czy byłem nz szkoleniu i jeśli tak to powinienem to wiedzieć , ale zawsze pomogli bo przecież nik nie jest wszechwiedzącym
  • #9
    arturs69
    Level 12  
    Potwierdzam serwis Slicana jest na bardzo wysokim poziomie.Nigdy nie zostałęm odesłany "z kwitkiem".
  • #10
    tyton
    Level 16  
    Witam.
    Potwierdzam, z serwisem SLIKANA nie miałem nigdy żadnych problemów. Szybko reagowali na każdy zadany problem.
    Problem to duże słowo przeważnie chodziło o rozbudowę i programowanie.
    Same centrale "chodzą" bez zarzutu.
    Pozdrawiam
  • #11
    pitsky
    Level 13  
    Chciałbym wtrącić swoje trzy grosze : minowicie jeśli pytający wie o co pyta serwis fabryczny to w każdym znajdzie odpowiedź , ale niestety największy problem jest z umiejętnością zadania pytania ......tu trzeba mieć troszkę doświadczenia (do niedawna byłem autoryzowanym największego polskiego producenta i mimo że nie byłem na żadnym szkoleniu u innych nikt nigdy nie odmowił mi pomocy)
    pozrowionka :) milych doznań na polu samodzielnych napraw systemów ...uważaj na serducho ....łatwo sie przekrecić jak coś dużego padnie ja kiedyś stwierdziłem ,,ja chcę do biura , ja umiem pisać na maszynie '' hi hi hi - hejjjjjjjjjjjj
  • #12
    Maja2
    Level 11  
    Witam.
    Moja pierwsza centrala CCA 2720 ma nr 180, więc upłyneło już parę lat jak pracuje bez żadnej usterki.
    Tak można opisać wszystkie centrale Slicana montuje się je i zapomina o nich, bo one po prostu pracują.
    Jeśli chodzi o serwis to wszystko OK. Pan Darek to bardzo sympatyczna osoba o wielkiej wiedzy na temat CCA i nigdy nie odeśle z kwitkiem.
    A_E_G pytasz o to jak często musimy dzwonić do serwisu gdy centrala jest na gwarancji. Po co!, chyba że klient zażyczy sobie jakąś nietypową konfigurację lub rozbudowę a tobie nie zechce się pomyśleć.
    Co do serwisu Platan to nie miałem nic do czynienia.
    Pozdrawiam.
  • #13
    domint
    Level 25  
    Jeżeli chcesz zacząc współpracę z Platanem to płatne szkolenie jest prawie obowiązkowe bo inaczej nie będą Cię traktowali jak instalatora, szczególnie przy powazniejszej centrali.
    Przećwiczyłem gwarancyjną naprawę Sigmy i wszystko odbyło się dosyć sprawnie. Po okresie niemowlęcym centrala pracuje bardzo dobrze.
  • #14
    ati
    Level 16  
    Witam. Z Platanem współpracuje juz kilka lat jeszce jak nie był Platanem tylko Mikronetem. Nie miałem z nimi zadnych problemów jeśli chodzi o serwis, natomiast ze Slicanem moje drogi sie rozeszły po długiej wspólpracy, przyczyną tego właśnie był seriws z którym dwa razy miałem problemy.
  • #15
    buszak
    Level 13  
    Ja zakładam tylko Platana .nigdy nie miałem problemu z serwisem .
    Gdy jest potrzeba naprawa płytki -dają zastępcze- POLECAM
  • #16
    qryszard
    Level 21  
    Slicana montuję już parę ładnych lat i potwierdzam to co stwierdzają moi poprzednicy.Centralki sprawują się bardzo dobrze . Budowa nie jest skomplikowana .Myślę , że bez problemów poradzisz sobie z każdą ewentualną naprawą .