Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DAF CF 2001r problem z odpalaniem

szyniu 03 Sty 2011 21:24 5304 12
  • #1 03 Sty 2011 21:24
    szyniu
    Poziom 20  

    Witam serdecznie autko jak w temacie problem polega na tym że nie chce palić diagnostyka pokazała czujnik położenia wału ale ani jego zmiana ani sprawdzenie przewodów nie przyniosły skutku system jest zasilany paliwem przez pompy jedno sekcyjne podobnie jak w mercedesie nie ciekną zawór zwrotny wymieniony i paliwo jest utrzymywane w układzie dodam jeszcze że gdy poda się starta w kolektor ssący to po chwili złapie i już zaczyna chodzić na ropie jak się go tylko zgasi to d.....pa już sam nie odpali tylko pomoc samostarta tysiące diagnoz już postawiona a auto jak nie paliło tak nie pali więc zwracam się z prośbą o pomoc do kolegów po fachu co może być przyczyną takiego zachowania -dodam tylko jeszcze że auto od zakupu przed zapaleniem kręciło stosunkowo długo ale po chwili łapało a było to latem przyszła zima i klapa

    0 12
  • #2 03 Sty 2011 22:19
    Szarobury
    Poziom 20  

    Zwróć uwagę na złącze sterownika silnika "A" (te od osprzętu silnika) czy nie ma w nim wilgoci, nawet minimalne zazielenienie się pinów powoduje różne objawy. Konkretnie chodzi o pin A1/A13 oraz A2/A14. Wyjmij złącze i zmierz rezystancję pomiędzy czujnikami, powinna być zdecydowanie w megaomach. Na próbę można też dokładnie wysuszyć np opalarką z regulacją temperatury, co by nie roztopić obudowy złącza.

    0
  • #3 03 Sty 2011 22:55
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Czy jak kręci, to czy ma jakieś pomarańczowe albo czerwone ostrzeżenia na desce? Jak nie, to prawdopodobnie są dwie typowe przyczyny usterki :
    1. o-ring na sekcji puszcza i paliwo na zasilaniu sekcji traci ciśnienie, a nawet sekcja się zapowietrza.Wczesne modele UPEC-a miały taką przypadłość.Spróbuj go najnormalniej w świecie odpowietrzyć .Jak po odpowietrzeniu zapali, przegazujesz lub pojeździsz, zgasisz i po pewnym czasie dalej lipa - to oring (środkowy) na sekcji tłoczącej.
    2. Jeśli nie taki jest przebieg usterki, to zdejmij pompę zasilającą, i zobacz, czy wielowypust pompy nie jest wyrobiony.Czasami jest na tyle zużyty, że pompa zasilająca jest ledwo co "zabierana" wypustami i chodzi dopiero, jak silnik się szybciej obraca.Stary problem w UPEC-ach.Można to wstępnie zdiagnozować poprzez wyjęcie czujnika wałka (jest z tyłu za Pompą UPEC.Przez otwór po czujniku, małym śrubokręcikiem spróbuj natrafić na pierwszy lepszy rowek i spróbować obrócic kólkiem .Luz wiekszy niż 0.8mm w kierunku obrotów i w przeciwnym kwalifikuje wielowypust do wymiany.W razie wątpliwości zdejmij pompę podającą, wyjmij kólko z wycięciami i sprawdż wielowypusty.pamiętaj, że kółko z czujnika wałka (z tymi rowkami) musi być założona tylko w jednej prawidłowej pozycji na wielowypust! Inaczej traci synchronizację wtrysk.

    Jak masz cokolwiek na desce, a szczególnie czerwone silnik - sprawdz czy mała szklana ampułka jest na miejscu w plastiku kluczyka - lubi wypadać ze swojegoi miejsca.To jest do immobilisera, ale bez tej ampułki silnik nie zapali WCALE, pomimo samostartu, to chyba nie u ciebie, bo twój z trudem, z użyciem samostartu, ale odpala.
    P.S. Silnik zapali nawet z zepsutym czujnikiem wałka albo czujnikiem wału - ale nie bez obydwu.Posiada funkcję awaryjnej synchronizacji wtrysku, jeżeli czujnik wału albo wałka jest zepsuty.Zapali, ale po dłuższym kręceniu, i od razu masz czerwone Engine Warning light na DIP-ie
    Poza tym czujniki wałka i wału w DAF-ie są praktycznie wieczne - o ile nie ma mechanicznego uszkodzenia, czujnik wału czy wałka wystarczy na całe życie ciężarówki.
    A tak na nawiasie, to jest CF75 (silnik PE), czy CF85 (silnik XE)? W obudwu jest system UPEC, ale z minimalnymi różnicami.

    0
  • #4 03 Sty 2011 23:21
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Pompy do wymiany :'(
    O ile ciśnienie paliwa OK

    0
  • #5 03 Sty 2011 23:40
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    wszystkie na raz??? to tak, jakby wszystkie żarówki w twoim samochodzie spaliły się na raz. Prawdopodobieństwo ? 1:7776

    0
  • #6 04 Sty 2011 18:57
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Wczoraj akurat miałem gościa co chciał wymienić uszkodzony 1 słownie-jeden pompowtrysk bo tylko od niego była usterka. Pomimo prośb z mojej strony o wymianę wszystkich upierał się przy wymianie jednego, no bo zrobił kursa i nagle zaczął źle pracować (950 tyś kilometrów jeszcze na oryginale).
    Wynik:
    :arrow: teraz ma jeden nowy pompowtrysk w miejsce uszkodzonego i nadal błąd równoważenia.
    Jutro będę wymieniać resztę ;P bo nie wierzył.
    Robotę też policzę podwójnie :D
    (Auto Volvo FH12 z 2000rok pozwoliłem tutaj przytoczyć z racji podobnego charakteru pracy tego systemu)

    Jeśli chcesz koniecznie sprawdzić jak odpala (na sprawnym silniku) DAF z jedną uszkodzoną pompą to odłącz podłączenie elektryczne od niego, ba nawet podłączenia od 2 pomp, a odpali na "strzała", tylko będzie nierówno pracować z wiadomego względu.
    Zgodziłbym się gdyby auto miało 50-100 tysięcy przebiegu albo np na gwarancji to pewnie można by było obstawiać jeden ale auto z 2001 roku ma na koncie co najmniej ....640tysięcy (dystrybucja kraj. - dane z listy pojazdów marki DAF z mojego serwisu rekordzista 1045000km) i tutaj cudów nie należy się spodziewać.

    A propos żarówek u mnie w domu podczas majowej wichury spaliły się wszystkie które były włączone akurat w tym momencie łącznie z chłodziarką i sprzętem RTV; tutaj nawiązuję do ostatniego postu i jaki związek ma np. niskie ciśnienie zasilania paliwa na zużycie pomp lub paliwo kiepskiej jakości czy filtr paliwa, czyż nie wysiądą wszystkie czy może tylko jeden jakiś.. najsłabszy?

    0
  • #7 04 Sty 2011 19:42
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    "Wczoraj akurat miałem gościa co chciał wymienić uszkodzony 1 słownie-jeden pompowtrysk"
    W DAFie NIGDY NIE BYLO MONTOWANYCH POMPOWTRYSKIWACZY! prosze byc wierny terminologii, inaczej to brzmi jak nazywanie jakiegokolwiek systemu regulacji biegu jalowego w benzyniaku silniczkiem krokowym.
    Jezeli juz, to sá to normalne wtryskiwacze i pompa wielosekcyjna, tyle, ze poczatek wtrysku jest kontrolowany przez ECU (uruchamiane sá elektrozawory nad sekcjami).
    Nie rozumiem co miales na mysli "Pompowtryski" (to pompy, czyli sekcje tloczáce, czy wtryskiwacze?).bo jezeli mowisz o sekcjach tloczácych, to wymieniasz tá, która jest zepsuta.A jezeli wedlug ciebie pod pojeciem "pompowtrysk" kryje sie wtryskiwacz- to pewnie, ze wymienic wszystkie, nawet, jak jeden jest lipny.
    Stosunek ceny wtryskiwaczy do sekcji jest znaczny.
    W sekcji tloczacej najczesciej psuje sie wlasnie cewka (oprocz wspomnianych w poprzednich postach O-ringów), a wtedy wymieniasz tá, ktora jest spalona.Z hydraulicznego punktu widzenia sekcja jest wciáz sprawna.
    Jesli rekordzista, jakiego widziales mial 1045000km, to malo jeszcze widziales ...

    0
  • #8 05 Sty 2011 07:28
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Wiem co to UPEC podobny do niego PLD oraz opisywany przeze mnie PDE.
    Co do przebiegu wziąłem je z programu serwisowego a nie wyssałem z palca. A jeśli mój post wprowadza w błąd albo narusza regulamin to proszę go zgłosić do moderatora. Posty należy czytać w całości a nie wyrywać zdania z kontekstu.

    0
  • #9 07 Sty 2011 00:43
    BanTir
    Poziom 15  

    PDE jest podobny do PLD? Sorry, ale to może jeszcze dorzucimy do tego common rail...

    0
  • #10 07 Sty 2011 08:03
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Różni się tylko tym że wtryskiwacz w PDE jest zespolony w korpusie pompowtrysku, w PLD paliwo do wtryskiwacza jest wyprowadzone poprzez przewód, UPEC różni się od PLD tylko sposobem napędu.
    Dlatego napisałem podobny a nie taki sam.

    0
  • #11 09 Sty 2011 17:28
    szyniu
    Poziom 20  

    Na razie dziękuję wszystkim za zainteresowanie po sprawdzeniu tego wszystkiego co panowie piszecie doszliśmy do wniosku że problem będzie tkwił w samych pompach tłoczących są zdemontowane i zawiezione do regenerki jeżeli to tylko będzie możliwe jak uda się odpalić to poinformuję dokładnie i opiszę przypadek

    0
  • #12 11 Sty 2011 12:12
    matjusti
    Poziom 9  

    Pompy UPEC-a,wtryskiwacze i pompa zasilająca do regeneracji i będzie jak nowy:)

    0
  • #13 27 Sty 2011 20:57
    szyniu
    Poziom 20  

    witam ponownie
    pompy wymienione, końcówki wtryskiwaczy też dokładnie uszczelniony układ paliwowy i zlikwidowane przetarcia na instalacji elektrycznej przeczyszczone główne złącza kabiny i co najważniejsze fura gada w zupełności z innym dźwiękiem i siłą
    dziękuję wszystkim za pomoc
    problem rozwiązany choć koszta nie małe

    0