Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Transit 97 rok , 2.5 D - urzadzenie przy pompie wtryskowej ?

Łysoldrift 03 Jan 2011 22:11 7434 5
Bosch
  • #1
    Łysoldrift
    Level 15  
    Witam !
    Na zdjęciu zaznaczyłem element pompy wtryskowej .
    Jest to urządzenie które podciaga dźwignie od wyprzedzenia zapłonu .
    Aktualnie mam w samochodzie zerwaną linkę od tego urządzenia .
    Potrzebuje je wymienić .Jak nazywa sie fachowo to urzadzenie ?
    Czy steruje nim czujnik temperatury silnika , czy co ?
    Czy dostanę ta częśc nowa ?
  • Bosch
  • #2
    dizba
    Level 32  
    Prawdę mówiąc nie wiem jak to się nazywa. Myśmy to nazywali elektrozaworem do podciągania linki. Bez problemu dostaniesz to w serwisie Boscha. Kiedyś to kosztowało 360 zł. a linka 20 zł. Ten elektrozawór jest podłączony pod stacyjkę. Nic tym nie steruje. Przy wymianie linki musisz mieć dużo siły. W środku jest bardzo mocna sprężyna.
  • Bosch
  • #3
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Jest to termiczny siłownik woskowy - przyspiesza zapłon (wtrysk) i jednocześnie nieco podnosi wolne obroty.

    Ma własną elektryczną grzałkę, która cały czas po włączeniu zapłonu grzeje (najczęściej wisi na tym samym przewodzie co zawór start-stop pompy wtryskowej). Z tyłu powinien być podłączony wtyk (samiczka). Po ok 5-10 minutach siłownik jest już tak rozgrzany, że całkowicie wypuszcza linkę - powinien wtedy być lekki luz na dźwigni (dźwignia przy całkowicie poluzowanej lince nie może wibrować przy pracującym silniku).

    Najlepiej jak jest na końcu linki taka przestawna dwuczęściowa tulejka, którą można tak ustawić, że siłownik nie ciągnie dźwigni; w okresie bez mrozów można zrezygnować z działania siłownika, można nawet wtedy zdjąć wtyk aby grzałka nie grzała - siłownik jest potrzebny w zasadzie tylko przy minusowych temperaturach.

    Siłownik nie jest tani, w ASO to ok 400 zł. Na Allegro strach kupować, bo się zużywają i tracą własności reagowania na temperaturę, sprzedają chłam...
    Niektórzy przerabiają na sterowanie cięgnem z kabiny, ale to w prostej linii... druciarstwo.
  • #5
    romansu
    Level 15  
    To na zimę jest dobre ale na lato to jest zbyteczne Ford dobrze pali tylko akumulator i nie ma problemu.Ale linkę możesz założyć i będziesz zaciągał ręcznie a tam ci puszczało pod wpływem podgrzewania się.
  • #6
    wojciechjanusz
    Level 27  
    Jeszcze dopiszę , aby wyczerpać temat: siłownik jest fabrycznie podłączony pod stacyjkę (tak jak zawór start-stop pompy) ale poprzez czujnik temperatury w bloku silnika (mniej więcej pod filtrem paliwa). Czujnik ma dwie końcówki... Czujnik ma za zadanie nie dopuścić do zbyt wczesnego nagrzania siłownika w sytuacji, gdy długo odpalamy - z problemami - i stacyjka jest włączona, a silnik nie działa.
    Jeżeli czujnik - uszkodzony - nie działa i siłownik nie zwalnia dźwigni, można go spokojnie pominąć i zewrzeć na krótko...