Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 124, 2.0D, 90r - nagrzewnica

kamil2941 03 Jan 2011 23:40 5855 18
  • #1
    kamil2941
    Level 15  
    Auto bez klimatyzacji, ręczne sterowanie ogrzewaniem z podziałem na dwie strony, zastosowany jest przycisk "rest" ale nie działa ta funkcja, silnik 2.0D, sedan z 90r i cały problem polega na tym,że jest uszkodzona nagrzewnica. Bardzo słabo grzeje, czuć zapach płynu chłodniczego i są mocno zaparowane i słodkie szyby, co jakis czas dolewam płyn do zbiorniczka. I teraz moje pytanie jest następujące: jaki typ nagrzewnicy mam kupić do tego modelu bo każdy mechanik mi mówi że do tego rocznika było dwa typy? Ewentualnie jak to sprawdzić nie rozbierając całego pulpitu? Jeden rodzaj to taki że ma wszystkie wyprowadzenie rurek po jednej stronie a drugi rodzaj to taki że ma dwa wyprowadzenia po jednej stronie a trzecie po przeciwnej stronie. I jak potem odpowietrzyć tą nagrzewnicę?
  • #2
    pioart
    Level 38  
    Witam .
    I tak deskę będzie trzeba zdemontować .
    „A” do 04.1990
    „B” od 05.1990
    Mercedes 124, 2.0D, 90r - nagrzewnicaPozdrawiam
  • #3
    kamil2941
    Level 15  
    Ok oczywiście że będę demontował deskę tylko jeszcze muszę stwierdzić z którego miesiąca jest ten model bo w dowodzie tego nie ma, tam jest tylko rok 1990. Po numerze nadwozia to sprawdzić?
  • #4
    lukss07ns
    Level 19  
    A nie lepiej zdemontować podjechać dokupić mając wzór niż potem szarpać się z wymianą i tekstami "a dlateczego" "to nie wypożyczalnia" itp ?
  • #5
    stanleym126
    Level 19  
    W porządnych sklepach z częściami sprawdzą po numerze VIN lub po katalogach.
  • #6
    hollow
    Level 20  
    Z merckiem nie jest jeszcze tak źle bo wystarczy model rok i silnik i 90% części pasuje, a nie jak w np: w peugeocie gdzie jest model po lifcie, przed liftem, jakiś przejściowy.
  • #7
    kamil2941
    Level 15  
    A dało by radę przez jakiś otwór sprawdzić ręką lub podejrzeć jaka jest nagrzewnica? Przez dmuchawę nawiewu może
  • #8
    pioart
    Level 38  
    kamil2941 wrote:
    A dało by radę przez jakiś otwór sprawdzić ręką lub podejrzeć jaka jest nagrzewnica? Przez dmuchawę nawiewu może

    Bez urazy , ale już przynudzasz z tą sprawą . Pewnie można sprawdzić organoleptycznie , ale nie będę opisywał jak bo będzie poemat i nie potrzebna robota .
    Jest sposób inny . Jedź i kup dwie / z możliwością oddania tej co nie pasuje / wymień i po kłopocie . Samym sprawdzaniem i kombinowaniem nic nie naprawisz .
  • #9
    kamil2941
    Level 15  
    ok chyba tak też zrobię bo innego wyjścia już nie mam, dzięki za porady wszystkim
  • #10
    kamil2941
    Level 15  
    już sprawdziłem jaka to nagrzewnica rozbierając cały kokpit ale muszę powiedzieć że chyba niepotrzebnie to robiłem gdyż dostałem się tylko do obudowy gdzie siedzi nagrzewnica i przez otwór środkowy nawiewu ujrzałem w środku górną część nagrzewnicy, czyli w tym wypadku 3 przyłącza w jednym rzędzie. I właśnie to samo by było jeśli bym tylko wyjął środkową kratkę i uchylił klapę to bym widział jaka to nagrzewnica, wystarczy dobra latarka i małe lustereczko
  • #11
    kamil2941
    Level 15  
    Witam ponownie, wymieniłem nagrzewnicę na nową i jest ok a tamta stara to w części dla kierowcy nie miała w ogóle przepływu, czyli zatkana kamieniem, a od strony pasażera był przeciek płynu i ogólnie radiator był bardzo mocno zakurzony. I mam jeszcze mały problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy bo podczas gdy uruchamia się pompka obiegu to słychać bulgotanie w nagrzewnicy czyli jest zapowietrzona więc jak ją dokładnie odpowietrzyć?
  • #12
    lukss07ns
    Level 19  
    Nie wiem jak to w mercedesach ale w citroenie to odkręcasz korek koło dwóch węży idących do nagrzewnicy ,włączasz nawiew na maxa i dmuchawe na maxa i tak pare min ;)
  • #13
    romanhoks
    Level 16  
    Odpowietrzy sie sama.Odpal motor i ogrzewanie na fol .Musi odpowietrzyc sie sama.
  • #14
    kamil2941
    Level 15  
    Właśnie tak odpowietrzałem i przejechałem już ponad 150 km i nie jest odpowietrzona dokładnie. Najwyższy punkt w układzie to rurka zasilająca czyli wlot gorącego płynu do nagrzewnicy i jest dużo wyżej od zbiorniczka wyrównawczego. Elektrozawory działają dobrze chociaż pewnie je rozbiorę bo może są zanieczyszczone.
  • #15
    Gerri
    Mercedes specialist
    Może pompka obiegowa nie działa.
  • #16
    kamil2941
    Level 15  
    Pompka działa dobrze, zresztą niedawno wymieniałem bo poprzednia była nieszczelna i przeciakała
  • #17
    Gerri
    Mercedes specialist
    No to musi dostać dobrze w p...dę - tak żeby termostat otworzył się na max i żeby wysoka prędkość obrotowa pompy płynu chłodzącego przepchała całe powietrze z układu. Innego sposobu producent nie wymyślił - nie ma żadnych zaworków odpowietrzających. Z praktyki wiem, że wystarczy otworzyć ogrzewanie i na postoju doprowadzić na wysokich obrotach silnika do załączenia się wentylatora silnika.
  • #18
    kamil2941
    Level 15  
    Aha no jeśli tak to oczywiście będę musiał dobrze nagrzać silnik

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ale chodzi o pompę mechaniczną która ma przepchać to zapowietrzenie? Pompka elektryczna pracuje wtedy gdy potencjometry od ogrzewania ustawi się na wyższą temperaturę a na minimum jak się ustawi to wyłącza się.
  • #19
    stanleym126
    Level 19  
    Normalne rozgrzanie silnika i sprawny korek na zbiorniczku wyrównawczym powinno odpowietrzyć układ.To jest z założenia układ samo odpowietrzający się.