Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 16 GLE zamarza parownik LPG

steyr 04 Sty 2011 13:27 6311 22
  • #1 04 Sty 2011 13:27
    steyr
    Poziom 11  

    Witam,jak w temacie,auto jak wiaodmo dość archaiczne,jest taki problem ze zamarza parownik LPG,wraz z objawamia zamarzania [szarpanie] z nawiewu zaczyna leciec zimne powietrze,temp spada silnika na desce. Z tego wynika ze układ sie zapowietrza,myslałem nad UPG ale poki auto z rana jezdzi na PB problemu niema,problem nastaje z chwila przejscia na LPG.instalacja I generacji,niewiem jaki parownik.na LPG sie nieznam,jest taka możliwość ze padł parownik,tzn membrany?co do UPG,olej jest czysty,nieprzybywa go,płynu chłodniczego tez nieubywa,jest czysty.ogólnie ciężka sprawa bo parownik odrazu niezamarza po przełaczeniu na LPG,wczoraj np silnik pracował na LPG od zimnego na wolnych obrotach az do zagrzania i parownik niezamarzł.układ odpowietrzany wiele razy.

    0 22
  • #2 04 Sty 2011 13:45
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Sprawdź jakość płynu chłodniczego, tzn. punkt zamarzania płynu. Co do padu parownika, to jak najbardziej jest taka możliwość. Przerabiałem taki przypadek ; lpg z komory I stopnia przedostawało się do układu chłodzenia i powodowało przerwę w cyrkulacji płynu.

    0
  • #3 04 Sty 2011 13:53
    steyr
    Poziom 11  

    płyn jest świezy Petrygo,bardziej skłaniam sie właśnie ku parownikowi,tym bardziej ze gaziarz juz jakis czas temu mówil koledze ze trzeba bedzie parownik zregenerowac,ale kolega jezdzil bo do tej pory na LPG nic sie niedziało,auto niemoje.dzieki za info.pozdrawiam

    0
  • #4 04 Sty 2011 13:53
    MAX52
    Poziom 20  

    Masz niedrożne końcówki zasilania płynem chłodniczym.Węże wodne od reduktora gazu dochodzą do zasilania i powrotu płynu sprawdz ich drożność.Chodzi o elementy do których dochodzą węże wodne biegnące od reduktora.

    0
  • #5 04 Sty 2011 14:01
    steyr
    Poziom 11  

    MAX52 napisał:
    Masz niedrożne końcówki zasilania płynem chłodniczym.Węże wodne od reduktora gazu dochodzą do zasilania i powrotu płynu sprawdz ich drożność.


    sprawdze,ale parownik wczoraj sie normalnie grzał,oba węże podczas rozgrzewania silnika na LPG stopniowo sie nagrzewały... tzn chodzi o króćce i weze gdzie płyn wpływa do parownika i wypływa z niego?

    0
  • #6 04 Sty 2011 14:39
    rafbid
    Poziom 31  

    Może jest za mało płyny chłodniczego?

    0
  • #7 04 Sty 2011 15:59
    adamekamator
    Poziom 17  

    Kolego a parownik jest na równo z wyrównawczym czy poniżej ?

    0
  • #8 05 Sty 2011 09:58
    steyr
    Poziom 11  

    nie no bez przesady,płyn jest,a co do pytanie czy parownik jest rówo z wyrównawczym,nieprzygladałem sie ale to raczej nie w tym problem,bo LPG w tym aucie jest od 6 lat i dotad niebyło problemu,a parwonik niebył przestawiany...

    0
  • #9 05 Sty 2011 10:29
    benyy1
    Poziom 17  

    witam
    w pierwsze kolejności posprawdzaj węże czy nie są pozałamywane i czy się nie pocą to znaczy czy nie są po sieknięte bo wtedy podczas rozgrzewania płyn wypycha do wyrównawczego a podczas stygnięcia zamiast ściągać płyn spowrotem do do chłodnicy ciągnie powietrze

    1
  • #10 05 Sty 2011 10:46
    lancet
    Poziom 16  

    Witam. Mechanikiem nie jestem , ale identyczne objawy miałem dawno, dawno, temu - w moim FSO 1500. Niestety poszła uszczeleczka pod głowiczką.

    Pozdrawiam - Andrzej.

    0
  • #11 05 Sty 2011 11:02
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie uszczeleczka, bo jednakowo zachowywałby się i na gazie i na benzynie. Nieszczelny parownik - gaz z którejś z komór rozprężnych przeciska się do przestrzeni wodnej.

    0
  • #12 05 Sty 2011 11:30
    lancet
    Poziom 16  

    Tak mi się przypomniało.Odkręć korek od zbiornika wyrównawczego, zapal silnik,zrób kilka przygazówek, jednocześnie obserwuj płyn w zbiorniku wyrównawczym. Jak wychodzą bąble, buzuje, lub jego stan nagle się podnosi, to do układu chłodzenia dostaje się ''jakiś'' gaz. Albo z reduktora ( jak słusznie zauważył kol. ''robokop'' ), albo z pod uszczelki głowicy.

    Pozdrawiam - Andrzej.

    0
  • #13 05 Sty 2011 12:33
    robokop
    Moderator Samochody

    W zbiorniczek wyrównawczy to może sobie patrzeć....
    Polonez 16 GLE zamarza parownik LPG
    Odkręcić korek od chłodnicy i "niuchać" czy gazem nie czuć. Ewentualnie odpalić zimny silnik dodatkowo i przełączyć na gaz - zanim termostat puści powinno być widać bąbelki.

    1
  • #14 05 Sty 2011 14:32
    tsunamikiler
    Poziom 9  

    zdejmi górny wąż przy silniku i rozwiesc otwor w silniku i po problemie

    0
  • #15 05 Sty 2011 15:10
    steyr
    Poziom 11  

    UPG raczej odpada,olej czysty,płyn chłodniczy czysty nieubywa,mazi pod korkiem oleju niema,grzałem go wczoraj na LPG po wymianie sprzegła i nic sie niedziało szczególnego,parownik normalnie sie nagrzewał,cyrki wychodza podczas jazdy,jesli odpali rano na PB to dopoki na LPG nieprzejedzie nic sie niedzieje,zostaje sprawdzic węże wody dochodzac do parownika,ale skłaniam sie raczej ze parownik sie konczy i jest taki przypadek jak robokop pisze.tez myslałem zeby poniuchac czy nie śmierdzi LPG z chłodnicy ale jak na złość parownik niechciał zamarznac przy mnie.niuchałem ale jak na LPG normalnie pracował,nic niewyczułem niepokojacego.

    0
  • #16 07 Sty 2011 22:54
    kilolo
    Poziom 11  

    Jak z nawiweu ;eci ci zimne powietrze to znaczy ze to wina plynu chlodniczego. Albo za malo albo zapowietrzony albo termostat non stop otwarty.

    0
  • #17 07 Sty 2011 23:20
    teges

    Poziom 21  

    Bardzo dobrze odpowiedział ci na ten problem kolega tsunamikiler,po prostu zdejmij wąż wodny przy termostacie weż wiertło i rozwierć otwór,on się bardzo zakamienił i nie ma dobrego obiegu płynu.Powinno być ok.

    0
  • #18 07 Sty 2011 23:32
    SERWANTES44
    Poziom 15  

    Witam sprawdź tak jak ci koledzy mówią węże, i drożnośc, A płyn dawno wymieniany? Napewno masz odpowietrzony układ?

    0
  • #19 08 Sty 2011 18:56
    kołoman
    Poziom 10  

    A nie prosciej wymienić termostat niż go rozwiercać(jeszcze w zime hehehehe) przecież do poldka to on grosze kosztuje.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jesli chodzi o parownik to jak pierdyknie membrana to płyn wchodzi do gazu i jest zaciągany do kolektora i spalany razem z gazem.Od razu czuć pod butem że jest coś nie tak.

    0
  • #20 08 Sty 2011 21:16
    teges

    Poziom 21  

    Witam.Kolego kołoman termostat jest dobry a ta rurka wychodzi z obudowy termostatu i ją należy rozwiercić aby pozbyć się kamienia który się w niej nagromadził przez tyle lat eksploatacji.

    0
  • #21 09 Sty 2011 12:21
    rafbid
    Poziom 31  

    A może do płynu był dosypywany proszek do uszczelniania chłodnic?

    0
  • #22 09 Sty 2011 20:09
    steyr
    Poziom 11  

    nic niebyło dosypywane,posprawdzam te elementy przy termostacie jak piszecie.jak sie wyjaśni sprawa napisze o tym.pozdrawiam i dziekuje za dyskusje w temacie.

    0
  • #23 21 Sty 2011 21:06
    vper
    Poziom 14  

    Witam,

    Przerabiałem taki problem w swoim Polonezie GLE. Zapalam rano na Pb i jeżdżę do zagrzania - jest niby OK. Niby - bo można było zaobserwować wahania wskaźnika temperatury, ale silnik nie gasł. Przełączam na LPG nagrzany motor - jest OK. Ale jeśli robiłem to na zimnym lub niedogrzanym silniku - zamarzał parownik. Zanim to następowało szalał wskaźnik temperatury i tak jak piszesz - raz leciało zimne, raz ciepłe powietrze z nawiewów. Wymieniłem termostat, korek chłodnicy, sprawdzałem to i tamto - bez efektów. Winna była uszczelka pod głowicą.
    Prawdopodobnie uszczelka jest tak uszkodzona, że na zimnym silniku dmucha z któregoś cylindra w układ chłodzenia. Po nagrzaniu, najprawdopodobniej zjawisko rozszerzalności cieplnej likwiduje "przeciek" i objawów problemu nie widać.

    Pozdrawiam
    vper

    0