Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 problem - ogrzewanie dwustrefowe, nie grzeje lewa strona

1992kuba 26 Cze 2013 22:54 49154 59
  • #31 26 Cze 2013 22:54
    kybernetes
    Poziom 39  

    Andrzej Kazimierski napisał:
    wina użytkowania. otóż. Nie można w tym samym czasie zmieniać temperatury i kierunku nawiewu bo wtedy ośki na klapach mieszalnika pękają

    A to dobre! W takim razie dlaczego te klapy z zestawu naprawczego nazywają się "wzmocnione"? ;)
    Panowie z ASO robią tzw. "pijar" - to nie oryginalne klapy do kitu, to użytkownik popsuł. A jakże...

  • #32 27 Cze 2013 01:25
    bartek_j
    Poziom 35  

    Próbowali też zdajesię temat nieco zamieść pod dywan i niektóre wersje softu sterownika (kalkulatora ;) ) od klimy zmniejszają moc wentylatora podczas mieszania kierunkiem nawiewu.
    Ale i tak miło z ich strony skoro klapki są dostępne. Mogli by przecież stwierdzić że cały zespół trzeba wymienić.
    PS. W moich postach na początku wątku (dość staare) pomyliłem samochody. Trybiki padają w C4 / 307. Tam wystarczy zakupić zestaw naprawczy / nakładkę i jest git. W C5 / 407 rozpadają się klapki. Tam trzeba wywlekać z samochodu i rozmontowywać na kawałki zespół nagrzewnicy. Ten kawał plastiku wielkości komody z nagrzewnicą, parownikiem klimy, klapkami i wentylatorem.
    Jak ASO to robi za tysiaka to dość tanio bym powiedział. Jak na ASO to wręcz okazja.

  • #33 27 Cze 2013 07:53
    Andrzej Kazimierski
    Poziom 2  

    Ciekaw jestem tylko czy jest sens walczyć z Citroen Polska i żądać zwrotu pieniędzy za klapki i wymianę skoro w oryginale sa zamontowane słabej jakości a zestaw naprawczy jest wzmocniony.

  • #34 27 Cze 2013 08:52
    kybernetes
    Poziom 39  

    Andrzej Kazimierski napisał:
    Ciekaw jestem tylko czy jest sens walczyć z Citroen Polska

    Próbować zawsze możesz, jeżeli pojazd świeżo po gwarancji to możesz walczyć o partycypację części kosztów naprawy. Jeżeli wóz starszy to sobie odpuść. Z tym, że o takich sprawach trzeba było rozmawiać z serwisem przed płaceniem...

  • #35 07 Wrz 2013 07:18
    piower.piower
    Poziom 1  

    Proszę o dane na temat naprawy klapek, Citroen C5.

  • #36 07 Wrz 2013 10:03
    kybernetes
    Poziom 39  

    piower.piower napisał:
    Proszę o dane na temat naprawy klapek, Citroen C5.

    Dane? Ściągasz parapet, wyciągasz nagrzewnicę, rozbierasz, wymieniasz klapy i skręcasz wszystko tak jak było.

  • #37 22 Lis 2013 12:53
    Gregl2000
    Poziom 2  

    Andrzej Kazimierski napisał:
    Wybrałem się do Serwisu Peugeota w Warszawie i za 1000zł brutto wymienili klapy, nabili klime nowym czynnikiem i ozonowali. Klapy kosztowały z serwisu z krakowskiej 311zł. Wiec cała robota kosztowała 1311zł



    Mógłbyś napisać w którym serwisie ? Mnie na Puławskiej w Citroenie krzyknęli 2500. Możesz na priv.

  • #38 22 Lis 2013 15:06
    bartek_j
    Poziom 35  

    Są już warsztaty co robią to za parę stówek, razem z częściami i odessaniem / napełnieniem klimy.

  • #39 12 Paź 2014 20:47
    bobikz
    Poziom 9  

    UWAGA ! Mam bardzo prosty i bardzo tani sposób na naprawę uszkodzonego nawiewu od strony kierowcy w Citroenie C5 (I)

  • #40 31 Paź 2014 15:46
    bayer17
    Poziom 20  

    bobikz napisał:
    UWAGA ! Mam bardzo prosty i bardzo tani sposób na naprawę uszkodzonego nawiewu od strony kierowcy w Citroenie C5 (I)


    Skoro masz to powiedz jaki, mam ten problem co prawda od strony pasażera ale jestem szczerze zainteresowany..

  • #41 06 Lis 2014 20:55
    bobikz
    Poziom 9  

    Mam Citroena C5 2,0 HDI 2003r. Zepsuł mi się nawiew od strony kierowcy. Ja wyjąłem motoreduktor z tej strony i okazało się , że jest sprawny. Natomiast trzpień, który jest na końcu tego motoreduktora wyrwał gniazdo w przysłonie regulującej nawiew powietrza. Końcówka motoreduktora jest za krótka i u mnie udało się zamontować przedłużkę z pręta aluminiowego. Trochę jest "kombinacji" przy wyjmowaniu i wkładaniu motoreduktora już z przedłużką. Należy prawidłowo ustawić pozycję motoreduktora regulatorem temperatury i ręcznie ustawić odpowiednią pozycję przysłony, aby jej nie uszkodzić Zajmuję to ok. 2 godzin, bez demontażu jakichkolwiek elementów w samochodzie, tak jak inni opisują. Na zdjęciach widać dorobiony element. Trochę sprytu i cierpliwości i da się to naprawić tanim kosztem. Oprócz mnie jeszcze jedna osoba, której to poradziłem naprawiła sobie nawiew. Citroen C5 problem - ogrzewanie dwustrefowe, nie grzeje lewa strona Citroen C5 problem - ogrzewanie dwustrefowe, nie grzeje lewa strona Citroen C5 problem - ogrzewanie dwustrefowe, nie grzeje lewa strona Citroen C5 problem - ogrzewanie dwustrefowe, nie grzeje lewa strona Citroen C5 problem - ogrzewanie dwustrefowe, nie grzeje lewa strona Citroen C5 problem - ogrzewanie dwustrefowe, nie grzeje lewa strona

  • #42 22 Lis 2014 15:53
    bayer17
    Poziom 20  

    Mam wielki problem (dla mnie :P), nie działa mi ogrzewanie z prawej strony, z nawiewu wydobywa się wyłącznie zimne powietrze, po rozebraniu motoreduktorów (dość łatwy dostęp po wymontowaniu schowka) okazuje się, że:
    raz są sprawne, dwa gniazda nie są wyeksploatowane.

    Niezależnie od ustawienia (ręcznie) pozycji "klap" (po wyciągnięciu motoreduktora) z nawiewu mam tylko zimne powietrze.
    Sprawdziłem dwa reduktory (wyżej od kierunku nawiewu i niżej od temp.) są w pełni sprawne nawet pod obciążeniem (obciążając je "palcem") pracują prawidłowo.

    Wielkie dzięki za wszelakie podpowiedzi jak i za wskazanie osoby w okolicy Warszawy chętnej do pomocy (koszty zaproponowane przez ASO nie wchodzą w rachubę :(

  • #43 23 Lis 2014 11:02
    bobikz
    Poziom 9  

    Czy klapy nie mają wytartych gniazd, w które wchodzi końcówka motoreduktora ?
    W takiej sytuacji / a jest to główna przyczyna nieprawidłowego działania nawiewu w samochodzie ! / należy dorobić sobie taką końcówkę-przedłużkę końcówki motoreduktora. Natomiast z Twojego opisu wynika, że obojętnie jak ustawisz ręcznie klapy / obie? / to zawsze jest zimne powietrze ? To czegoś tu nie rozumiem, a druga strona grzeje prawidłowo ? To w takim razie nie jest to kwestia klap i motoreduktorów-jak wynika z Twojego opisu sytuacji.

  • #44 11 Gru 2014 19:55
    bayer17
    Poziom 20  

    bobikz napisał:
    Czy klapy nie mają wytartych gniazd, w które wchodzi końcówka motoreduktora ?
    W takiej sytuacji / a jest to główna przyczyna nieprawidłowego działania nawiewu w samochodzie ! / należy dorobić sobie taką końcówkę-przedłużkę końcówki motoreduktora. Natomiast z Twojego opisu wynika, że obojętnie jak ustawisz ręcznie klapy / obie? / to zawsze jest zimne powietrze ? To czegoś tu nie rozumiem, a druga strona grzeje prawidłowo ? To w takim razie nie jest to kwestia klap i motoreduktorów-jak wynika z Twojego opisu sytuacji.


    A podobno czytanie ze zrozumieniem nie boli.....
    Chyba że ta cenna podpowiedź nie jest dla mnie :)

    A co do mnie :) to wymiana skończyła się u mechanika łącznie 850 zł (dużo/mało) zawiera koszt kupna używki całości - z tego co widzę to wymienili mi łącznie z motoreduktorami teraz tylko poprawki z ich strony i może będzie OK :)

  • #45 08 Sty 2015 22:07
    Lysyxmv6
    Poziom 11  

    bartek_j napisał:
    Nie trzeba deski wywlekac
    mozna kupic w ASO "zestaw naprawczy"
    za cos kolo 50 PLN. TO taka naklaka na ten uszkodzony trybik. Dziala wysmienicie! A roboty na 20 minut.. (no, za pierwszym razem nieco dluzej)


    Zależy co padło..

  • #46 21 Cze 2016 17:54
    sm0kus
    Poziom 9  

    Jak chcecie, to mam dostepne przedluzki motoreduktorka - precyzyjne, pasujace do motoreduktorkow na lekki wcisk, nie kwadratowe i nie rzezbione recznie pilnikiem tylko wykonane przez maszyne cnc, material aluminium PA6.

    Te rzezbione recznie czesto sa luzne i powoduja w ktorkim czasie jeszcze wieksze uszkodzenia - bo obracajacy sie z luzem silniczek scina material w klapie, a co za tym idzie zaraz ta dalsza, nieuszkodzona dotad czesc klapy sie wyrabia i wtedy juz nie ma zmilowania, trzeba wyjmowac caly srodek klimy.

    Jakby ktos byl zainteresowany, prosze pisac, chetnie sie podziele za niewielka odplatnoscia (material, prad, wysylka).

    Pozdrawiam serdecznie
    TS

  • #47 04 Lut 2017 22:04
    hiropter
    Poziom 2  

    Witam,

    potrzebuję taką wydłużona przedłużę. Jaki jest koszt razem z wysyłką?

  • #49 04 Lut 2017 22:11
    hiropter
    Poziom 2  

    Citroen C5 Hatchback rok produkcji 2001.

  • #51 04 Lut 2017 22:26
    hiropter
    Poziom 2  

    Lysyxmv6 napisał:
    A skąd wiesz gdzie się ukręciło? Najlepiej całe wyciągnąć i porządnie zrobić.

    Niestety już to przerabiałem. Zamówiłem nawet nowy motoreduktor z przedłużką - tylko, że ta była z drukarki 3D. Niestety słaba jakość wykonania i się ukręciła. Wzmocniłem ją specjalnym klejem... pomogło na jakieś pół roku. Teraz jest powtórka z rozrywki.

  • #53 07 Lut 2017 18:15
    dandias
    Poziom 10  

    Panowie w serwisie ASo dostępne sa motoreduktory poprawione czyli z dlugimi zebatkami tak jak pisalem na poczatku tematu - przerobka jest krotko terminowa -nowy motoreduktor ma metalowa zebatke 2 razy dluzasza. ref. 6447HH - cena 314zł

  • #57 24 Kwi 2017 06:32
    dandias
    Poziom 10  

    c5 2 gen nie przydadza sie przedluzki - masz do wymiany klape mieszalnika powietrza. Czyli deska z wozu...

  • #59 25 Kwi 2017 06:34
    dandias
    Poziom 10  

    Aby zrobić to jak należy trzeba zdjac deske i rozpolowic nagrzewnice tak aby to mialo rece i nogi - juz nie raz widzialem rozne sposoby wycinania otowrów w nagrzewnicy aby "kleić" łączyć klapki - to bez sensu - kupujesz kpl klapek na allegro z OE iw 4H jesteś w stanie zdjac deske i to wymienic i poskładać.

    Naprawiajmy auta jak należy..