Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

honda civic 1.5 98r. - nie grzeje prawie wcale

04 Jan 2011 18:32 4616 12
  • Level 11  
    Zaznaczę że nie jestem mechanikiem .

    Tak to wygląda :
    -ogólnie wskazówka temperatury nie chce się podnościć podnosi sie, jak zatrzymam się i chwilkę stoję to wtedy rośnie...
    - albo też jest tak że trochę wskazówka rośnie podaczas jazdy ale jak już dam na 1 bieg dmuchawke to temperatura spada do zera.
    - a teraz nawet zauważyłem że obroty mi skaczą i ssanie się włącza ale skacze nie pracuje równo .... ale jaja
    - a jeszcze oprócz tego tak na marginesie moja honda ma taką usterkę że nie chce palić jak jest wilgoć , znalazłem na nią sposób kiedyś i grzałem suszarką pod domem aparat zapłonowy ale teraz to już nie pomaga,.....

    I teraz co do wymiany albo naprawy ??
    termostat ? coś z nagrzewnicą ?
  • Level 10  
    A czy w aucie jest instalacja gazowa?
  • Level 35  
    Mamy zimę, temu może się nie zagrzewać.
    Proponuję wlot powietrza na chłodnicę zakryć kartonikiem.

    Falujące obroty mogą być spowodowanie silnikiem krokowym, o ile istnieje.
    Ssanie się włącza i skacze. Czujnik temperatury bloku silnika.

    Termostat też może być walnięty bo jest ciągle otwarty. A dopiero po określonej temperaturze powinien się otworzyć.
    Przez co silnik jest ciągle chłodzony.
  • Level 11  
    nie w aucie nie ma gazu.
    A mówienie że jest zima i jest zimno to żadne wytłumaczenie...
    kartonik z chęcią bym dał ale poprostu musiałbym ściagnąć przedni zderzak...
  • Level 10  
    Odpowiedź jest jak dla mnie prosta Niezbędna jest wymiana termostatu to normalny objaw jego uszkodzenia
    Jeśli chodzi o palenie to warto rozebrać aparat sprawdzić stan kopułki i palca moze tam jest błoto (kilka takich aparatów już widziałem) a przewody i świece to pewnie czas już wymienić
  • Helpful post
    Level 35  
    A nie da się założyć na zderzak? estetycznie to nie wygląda, ale praktycznie.

    Jak możesz to wymontować termostat i zobaczyć. Zimny powinien być zamknięty.
    Kiedy zalejesz go wrzątkiem to się otwiera. Jak go wymontujesz, a będzie otwarty to znaczy że silnik ciągle jest chłodzony i się nie dogrzewa.
  • Level 19  
    Jeśli chodzi o słabe palenie jak jest wilgotno, to stawiam na 99% cewke. Identyczny przypadek w Lanosie. Świece i kable nic nie dały.
    Jeśli chodzi o tą temp, to stawiam na termostat, lub czujnik temp.
  • Level 43  
    pepe150 wrote:
    A nie da się założyć na zderzak? estetycznie to nie wygląda, ale praktycznie.

    Jak możesz to wymontować termostat i zobaczyć. Zimny powinien być zamknięty.
    Kiedy zalejesz go wrzątkiem to się otwiera. Jak go wymontujesz, a będzie otwarty to znaczy że silnik ciągle jest chłodzony i się nie dogrzewa.

    Skończ już gościu, silnik jest zawsze chłodzony a kartonikiem zakryj sobie okna. Ku.....wa, co tu się dzieje!!!?
  • Level 11  
    na przewodach nie widać przeskakujących iskierek więc chyba kable będą ok - chodź oczywiście mogę mieć przebicia w środku i nie będzie tego widać
    palec - wygląda dobrze jeszcze przeczysciłem go papierem ściernym
    kopułka - myślałem o uszczelce która tam jest wymieniłem ją a na dodatek tego dałem jescze silikonu dla pewności
    świece - są nowe
    cewka - miała przebcie ale zalepiłem ją czymś tam i nie ma już ( przynajmniej widocznych przebić nie ma )

    więc jak to jest z tym termostatem ? - powinienem go sprawdzić w ten spsób że go wyciągnąć i zobaczyć czy jest otwarty czy zamknięty ? ( i jak to dokładnie zrobić co i w którym miejscu mam widziec / ? )
  • Level 19  
    Przewody to nie taki majątek chyba aby nowe zakupić :(
    Posiadanie autka wiążę się z kosztami :(
  • Level 10  
    lukss07ns wrote:
    Jeśli chodzi o słabe palenie jak jest wilgotno, to stawiam na 99% cewke. Identyczny przypadek w Lanosie. Świece i kable nic nie dały.
    Jeśli chodzi o tą temp, to stawiam na termostat, lub czujnik temp.


    ale od zepsutego czujnika temperatury w aucie nie zrobi się zimno niesądzisz
  • Level 19  
    przepraszam, nie doczytałem ;)
  • Level 10  
    Ciekawe odpowiedzi:) jeżeli chodzi o zimno w aucie to co można stwierdzić po Twoim opisie - bankowo uszkodzony jest termostat. Musisz go szukać przy "grubych" wężach wychodzących z chłodnicy tj. albo przy wejściu do bloku/głowicy silnika na górze bądź od spodu silnika. Jeżeli chodzi o rozruch to najprawdopodobniej są uszkodzone przewody wysokiego napięcia.