Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

honda civic 1.5 98r. - nie grzeje prawie wcale

mlodycom1 04 Sty 2011 18:32 4148 12
  • #1 04 Sty 2011 18:32
    mlodycom1
    Poziom 11  

    Zaznaczę że nie jestem mechanikiem .

    Tak to wygląda :
    -ogólnie wskazówka temperatury nie chce się podnościć podnosi sie, jak zatrzymam się i chwilkę stoję to wtedy rośnie...
    - albo też jest tak że trochę wskazówka rośnie podaczas jazdy ale jak już dam na 1 bieg dmuchawke to temperatura spada do zera.
    - a teraz nawet zauważyłem że obroty mi skaczą i ssanie się włącza ale skacze nie pracuje równo .... ale jaja
    - a jeszcze oprócz tego tak na marginesie moja honda ma taką usterkę że nie chce palić jak jest wilgoć , znalazłem na nią sposób kiedyś i grzałem suszarką pod domem aparat zapłonowy ale teraz to już nie pomaga,.....

    I teraz co do wymiany albo naprawy ??
    termostat ? coś z nagrzewnicą ?

    0 12
  • #2 04 Sty 2011 18:38
    lukaszradomsko
    Poziom 10  

    A czy w aucie jest instalacja gazowa?

    0
  • #3 04 Sty 2011 18:41
    pepe150
    Poziom 32  

    Mamy zimę, temu może się nie zagrzewać.
    Proponuję wlot powietrza na chłodnicę zakryć kartonikiem.

    Falujące obroty mogą być spowodowanie silnikiem krokowym, o ile istnieje.
    Ssanie się włącza i skacze. Czujnik temperatury bloku silnika.

    Termostat też może być walnięty bo jest ciągle otwarty. A dopiero po określonej temperaturze powinien się otworzyć.
    Przez co silnik jest ciągle chłodzony.

    0
  • #4 04 Sty 2011 18:43
    mlodycom1
    Poziom 11  

    nie w aucie nie ma gazu.
    A mówienie że jest zima i jest zimno to żadne wytłumaczenie...
    kartonik z chęcią bym dał ale poprostu musiałbym ściagnąć przedni zderzak...

    0
  • #5 04 Sty 2011 18:49
    lukaszradomsko
    Poziom 10  

    Odpowiedź jest jak dla mnie prosta Niezbędna jest wymiana termostatu to normalny objaw jego uszkodzenia
    Jeśli chodzi o palenie to warto rozebrać aparat sprawdzić stan kopułki i palca moze tam jest błoto (kilka takich aparatów już widziałem) a przewody i świece to pewnie czas już wymienić

    0
  • Pomocny post
    #6 04 Sty 2011 18:51
    pepe150
    Poziom 32  

    A nie da się założyć na zderzak? estetycznie to nie wygląda, ale praktycznie.

    Jak możesz to wymontować termostat i zobaczyć. Zimny powinien być zamknięty.
    Kiedy zalejesz go wrzątkiem to się otwiera. Jak go wymontujesz, a będzie otwarty to znaczy że silnik ciągle jest chłodzony i się nie dogrzewa.

    0
  • #7 04 Sty 2011 19:02
    lukss07ns
    Poziom 19  

    Jeśli chodzi o słabe palenie jak jest wilgotno, to stawiam na 99% cewke. Identyczny przypadek w Lanosie. Świece i kable nic nie dały.
    Jeśli chodzi o tą temp, to stawiam na termostat, lub czujnik temp.

    0
  • #8 04 Sty 2011 19:03
    milejow
    Poziom 42  

    pepe150 napisał:
    A nie da się założyć na zderzak? estetycznie to nie wygląda, ale praktycznie.

    Jak możesz to wymontować termostat i zobaczyć. Zimny powinien być zamknięty.
    Kiedy zalejesz go wrzątkiem to się otwiera. Jak go wymontujesz, a będzie otwarty to znaczy że silnik ciągle jest chłodzony i się nie dogrzewa.

    Skończ już gościu, silnik jest zawsze chłodzony a kartonikiem zakryj sobie okna. Ku.....wa, co tu się dzieje!!!?

    0
  • #9 04 Sty 2011 19:05
    mlodycom1
    Poziom 11  

    na przewodach nie widać przeskakujących iskierek więc chyba kable będą ok - chodź oczywiście mogę mieć przebicia w środku i nie będzie tego widać
    palec - wygląda dobrze jeszcze przeczysciłem go papierem ściernym
    kopułka - myślałem o uszczelce która tam jest wymieniłem ją a na dodatek tego dałem jescze silikonu dla pewności
    świece - są nowe
    cewka - miała przebcie ale zalepiłem ją czymś tam i nie ma już ( przynajmniej widocznych przebić nie ma )

    więc jak to jest z tym termostatem ? - powinienem go sprawdzić w ten spsób że go wyciągnąć i zobaczyć czy jest otwarty czy zamknięty ? ( i jak to dokładnie zrobić co i w którym miejscu mam widziec / ? )

    0
  • #10 04 Sty 2011 19:07
    lukss07ns
    Poziom 19  

    Przewody to nie taki majątek chyba aby nowe zakupić :(
    Posiadanie autka wiążę się z kosztami :(

    0
  • #11 04 Sty 2011 19:19
    lukaszradomsko
    Poziom 10  

    lukss07ns napisał:
    Jeśli chodzi o słabe palenie jak jest wilgotno, to stawiam na 99% cewke. Identyczny przypadek w Lanosie. Świece i kable nic nie dały.
    Jeśli chodzi o tą temp, to stawiam na termostat, lub czujnik temp.


    ale od zepsutego czujnika temperatury w aucie nie zrobi się zimno niesądzisz

    0
  • #12 04 Sty 2011 19:22
    lukss07ns
    Poziom 19  

    przepraszam, nie doczytałem ;)

    0
  • #13 11 Sty 2011 00:10
    festerek85
    Poziom 9  

    Ciekawe odpowiedzi:) jeżeli chodzi o zimno w aucie to co można stwierdzić po Twoim opisie - bankowo uszkodzony jest termostat. Musisz go szukać przy "grubych" wężach wychodzących z chłodnicy tj. albo przy wejściu do bloku/głowicy silnika na górze bądź od spodu silnika. Jeżeli chodzi o rozruch to najprawdopodobniej są uszkodzone przewody wysokiego napięcia.

    0