Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alarm CAN, podlaczenie minimalistyczne (audi)

przemekk74 04 Jan 2011 21:29 7370 4
  • #1
    przemekk74
    Level 11  
    Witam
    A4 B7 z centralnym + kluczem scyzoryk ori, brak alarmu
    Interesuje mnie najszybsze i bezinwazyjne podlaczenie - kiedys bylem z innym autem u alarmiarza i bezmyslnosc umieszczenia centralki alarmu przekonuja mnie do tego ze lepiej posiedziec nad tym samemu...
    To co chce:
    alarm musi sie uzbrajac i rozbrajac z "fabrycznego" pilota (Opcja 1)

    - czy cos trzeba podpiac poza: +- z aku , linia CAN, podpiecie syreny do centralki (ewentualnie) jakis "czujek" (przechylu? ruchu?), odciecie "czegos" (np zasilanie ECU albo pompa paliwa - to 2.0TDI) - wsio? (czy potrzebuje np plus z zaplonu ciagnac...)
    Zaznaczam, ze miganie kierunkami czy swiatlami to juz nie musze miec...

    Pytania uzupelniajace:)

    - po co w alarmach can sa pojedyncze krancowki dodawane? (w aucie przeciez sa seryjnie)
    - czy "pastylka" w alarmach (czasem sa takie) dziala tak, ze fabryczny pilot/zamkniecie kluczykiem to uzbraja a rozbrojenie to sygnal z pastylki+sygnal otwarcia z fabrycznego pilota/mechanicznie kluczykiem?
    - czy pastylka generujaca kod ma dzis sens (to znaczy jak sadze jest to staly kod nadawny w interwalach czasowych - czy zlodziejaszki maja na to patent typu "generator impulsow")
    - czy opis w ogloszeniu/reklamowce alarmu, ze jest on zaprogramowany na dane auto albo ze sam rozpoznaje to sciema? (czy naprawde alarm "koduje" sie pod dane auto lub rozpoznaje on typ auta automatycznie)
    - jak wyglada w takich alarmach wylaczenie czujek (dozoru wnetrza?) - sa jakies przelaczniki na kablach podpiete do centralki?
    - co w nowych TDI mozna odciac bez problemow z bledami (ewentualnie blad wylko na vagu bez zadnych check engine na licznikach):
    a) zasilanie ecu
    b) kabelek do przekaznika na rozrusznik
    c) "plus" ze stacyjki na "zaplon"
    inne?

    Alternatywa (Opcja 2):
    Z racji tego, ze otworzenie kluczykiem mechanicznie (nie pilotem) drzwi rozbraja alarm (nieszczesliwe rozwiazanie u VW) moze warto kupic alarm CAN z pilotem?
    Czy bedzie to tak dzialalo: mamy kluczyk bez pilota fabrycznego (mam taki akurat), dopinamy do niego pilota z alarmu.
    Otworzenie drzwi mechanicznie gdy alarm byl uzbrojony: syrena wyje
    Otworzenie pilotem z alarmu: otwiera sie centralny i rozbraja alarm
    Zamkniecie drzwi mechanicznie: zamykamy auto bez uzbrojenia alarmu
    Zamykamy auto pilotem: zamyka sie centralny i uzbraja alarm

    Jezeli ktos poza sea (ktory do tanich nie nalezy) moglby cos polecic to bardzo prosze (zarowno dla opcji 1 jak i 2)

    Pozdrawiam,
    Przemek
  • #2
    CameR

    Moderator of Vehicle Security
    Minimalistyczny zestaw pytań :)
    Nie wiem jakie są Twoje umiejętności "manualne" i wyposażenie warsztatu, jednak po treści pytań , wnioskuję że nie masz żadnego doświadczenia w tej dziedzinie.
    Lepiej gdybyś znalazł jakiś dobry warsztat i zlecił montaż alarmu w swoim samochodzie.

    Skoro nie masz zaufania, to zawsze możesz "dogadać się" z właścicielem warsztatu , dopłacić i asystować przy montażu sprawdzając czy instalator zrobił wszystko tak jak chciałeś.

    Pamiętaj, że montaż alarmu w nowoczesnym samochodzie to nie tylko papierowa instrukcja; a błędy kosztują zawsze więcej niż usługa montażu w warsztacie.
  • Helpful post
    #3
    carrier
    Car alarms specialist
    (Opcja 1)

    - czy cos trzeba podpiac poza: +- z aku , linia CAN, podpiecie syreny do centralki (ewentualnie) jakis "czujek" (przechylu? ruchu?), odciecie "czegos" (np zasilanie ECU albo pompa paliwa - to 2.0TDI) - wsio? (czy potrzebuje np plus z zaplonu ciagnac...)
    w niektórych alarmach sekwencyjne sterowanie kierunkami

    Pytania uzupelniajace:)

    - po co w alarmach can sa pojedyncze krancowki dodawane? (w aucie przeciez sa seryjnie)
    można wykozystać do dodatkowej krańcówki np. maski

    - czy "pastylka" w alarmach (czasem sa takie) dziala tak, ze fabryczny pilot/zamkniecie kluczykiem to uzbraja a rozbrojenie to sygnal z pastylki+sygnal otwarcia z fabrycznego pilota/mechanicznie kluczykiem?
    pastylka/karta zblizeniowa autoryzuje właściciela w samochodzie (jezeli jest w zasiegu to pozwala uruchomić auto/autoryzuje antynapad)


    - czy pastylka generujaca kod ma dzis sens (to znaczy jak sadze jest to staly kod nadawny w interwalach czasowych - czy zlodziejaszki maja na to patent typu "generator impulsow")
    pastylka ma kod zmienny

    - czy opis w ogloszeniu/reklamowce alarmu, ze jest on zaprogramowany na dane auto albo ze sam rozpoznaje to sciema? (czy naprawde alarm "koduje" sie pod dane auto lub rozpoznaje on typ auta automatycznie)
    ściema/alarm "koduje" sie pod dane auto

    - jak wyglada w takich alarmach wylaczenie czujek (dozoru wnetrza?) - sa jakies przelaczniki na kablach podpiete do centralki?
    3 krotne właczenie zapłonu przed załaczeniem alarmu lub przytrzymanie przycisku przed włączeniem alarmu

    - co w nowych TDI mozna odciac bez problemow z bledami (ewentualnie blad wylko na vagu bez zadnych check engine na licznikach):
    a) zasilanie ecu
    b) kabelek do przekaznika na rozrusznik
    c) "plus" ze stacyjki na "zaplon"
    inne?
    wszystko z wymienionych i inne..

    Alternatywa (Opcja 2):
    Z racji tego, ze otworzenie kluczykiem mechanicznie (nie pilotem) drzwi rozbraja alarm (nieszczesliwe rozwiazanie u VW) moze warto kupic alarm CAN z pilotem?
    Czy bedzie to tak dzialalo: mamy kluczyk bez pilota fabrycznego (mam taki akurat), dopinamy do niego pilota z alarmu.
    Otworzenie drzwi mechanicznie gdy alarm byl uzbrojony: syrena wyje
    Otworzenie pilotem z alarmu: otwiera sie centralny i rozbraja alarm
    Zamkniecie drzwi mechanicznie: zamykamy auto bez uzbrojenia alarmu
    Zamykamy auto pilotem: zamyka sie centralny i uzbraja alarm
    TYTAN DS400 ma taka możliwość (można zaprogramować dodatkowe piloty i pastylki)
  • #4
    przemekk74
    Level 11  
    Dziekuje za odp!
    Z moich przemyslen wynika ze najlatwiej byloby mi zamontowac alarm na wtyczce od radia bo:
    - mam stale zasilanie
    - mam CAN (bo to fakra)
    - mam podciagniety plus z zaplonu w okolice radia (do zestawu glosnomowiacego)
    =>wiec mam wszystko poza kierunkami i na dodatek 99% aut ma centralki alarmow wpinane przez alarmiarzy gdzies przy bezpiecznikach (a "inaczej niz inni" jest lepiej/bezpieczniej)
    =>komunikacja z krancowkami odbywa sie w alarmach canowych "po canie" wiec tym martwic sie nie musze)
    (prosba o weryfikacje powyzszego)

    Zmiennosc kodu:
    jak rozumiem poza pilotami mamy:
    - pilociki nadajace kod w interwalach czasowych
    - dzingsy zblizeniowe

    O ile w przypadku zwyklych pilotow zmiennosc kodu jest latwa do zaimplementowania (nie wiem czy dokldanie tak to dziala ale np pilot generuje kod wg np jakiegos ciagu liczb/wielomianu? i /po wczesniejszej synchronizacji z centralka/ przesuwa sie pilot /i centralka po kazdym uslyszanym poprawnym kodzie/ na kolejny element ciagu /z tolerancja przez centralek np do np 100 liczb/kodow z ciagu+dosynchronizowanie sie z automatu po wychwyceniu roznicy w przedziale tolerancji co do pozycji na ciagu/ itd...)
    to nie bardzo to widze w przypadku pilotow genereujacy kod co np 3 sekundy? (czy jest to moze zrobione "na timer" a nie ilosc klikniec - ale wymiana bateryjki i koniecznosc ponownej synchronizacji)? - pytam sie bo
    mam takie niealarmowe zabezpieczenie w innym aucie (na pilota nadajacego kod w interwalach czasowych), nie musialem tego synchronizowac wiec zakladam, ze to staly kod nadaje (czy te piloty nadajace kod bez jawnego wciskania "guziczka" w alarmach canowych sie synchronizuje?)

    Co do wariantu 2 (zapominamy o seryjnym pilocie auta)
    Obecnie nie mam domykania "automatycznego" szyb - przytrzymam guzik zamkniecia i sie szyby domkna (czyli standardowo jak u vw)
    Zakladam alarm z wlasnym pilotem a seryjny pilot idzie do szafy - jak bedzie dzialal pilot od alarmu
    - czy aby sterowal centralnym zamkiem musze ciagnac jakis kabel np do wiazki wkladki zamka (sterowanie masa?) czy alarm "wiaze sie" z centralnyn po canie?(mowimy o audi po 2004)
    - czy zarowno w wariancie "po canie" jak i "bo dociagnalem kabelek" domykanie szyb (czyli "podtrzymanie masy") odbywa sie z automatu (lub kwiestia "przestawienia zworki"?)
    - otworzenie mechanicznie (np podrobionym kluczykiem) auta wywola wycie auta (nie rozbroi alarmu)
    Pozdrawiam,
    Przemek
  • #5
    carrier
    Car alarms specialist
    Co do montażu za radiem to oczywiście montujesz gdzie chcesz zapłon ci nie potrzebny, bo alarm ma go z cana, np. tytan ds400 ma możliwość sterowania centralnym domykaniem szyb i kierunkami po canie, zworki to w Chińczykach jeszcze znajdziesz, nowoczesne alarmy programujesz programatorem poziomowo ze stacyjki lub wbijasz odpowiednie kody stacyjką, otwarcie mechaniczne auta tzw. gratem nie rozbroi alarmu jedynie odpali alarm