Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego 1317 2001 problem z hamulcami

05 Sty 2011 06:43 8198 25
  • Poziom 9  
    Witam
    Prosze o pomoc w kwestii hamulcow a mianowicie
    -zaswiecila sie czerwona lampka przy wyswietlaczu oraz strzalka na wyswietlaczu wskazuje problem z hamulcami <zuzycie>
    -zadnych innych kodow i bledow nie wyswietla

    Dodam ze klocki na obu osiach byly niedawno wymieniane i stare klocki jak i nowe nie mialy czujnikow zuzycia

    Prosze o pomoc gdzie szukac problemu
  • Poziom 21  
    Jak masz zbiorniczek płynu hamulcowego to sprawdź stan jaki jest
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    ja jeszcze sie nie spotkalem z hydraulicznymi hamulcami w Atego...
  • Pomocny post
    Specjalista - DAF Trucks
    Problem prawdopodobnie leży w którymś z zacisków hamulcowych.W twoim aucie nie masz czujników zużycia klocków bezpośrednio w klockach, bo czujniki są wbudowane w zaciski hamulcowe.Czujniki otwierają obwód, kiedy tłoczek dociskający klocek do tarczy, wysunie się ponad graniczną długość.Normalnie, gdy zużyty klocek wymienimy na nowy, wciągamy z powrotem tłoczek przez wkręcanie samoregulatora, aby umożliwić założenie nowego klocka.Niestety czujnik w zacisku nie zawsze lubi 'odbić" z powrotem po wciągnięciu tłoczka i nadal pozostaje otwarty.Przy każdym zacisku znajdziesz wtyczkę przewodu.Posprawdzaj po kolei każdy zacisk, czy w każdym zacisku jest obwód zamknięty.Jeśli w każdym zacisku jest zamkniety, przyczyny szukaj w przewodach, które prowadzą do zacisków.Wszystkie zaciski połączone są szeregowo, czyli wystarczy że w jednym bedzie skopany stycznik, a obwód całego układu jest otwarty i masz na desce to, co masz.Możesz sprobować "obejść" zaciski przez zmostkowanie złączy w każdej wtyczce po kolei (po stronie wiązek oczywiście), np.za pomocą rozgiętej zawleczki, i po każdym smostkowaniu włączać zapłon i patrzeć, czy lampka zgasła (metoda eliminacji).
  • Poziom 9  
    Ok dziękuje za podpowiedz krisbrumm to samo zasugerował mi dziś kolega

    A podpowiedz czy bardziej stawiasz na polaczenia wtyczek/przewodow czy na te czujniki

    Jak dobrze rozumie należy sprawdzić wszystkie wtyczki/złączki przy zaciskach,a później zabrać się za czujniki
  • Pomocny post
    Specjalista - DAF Trucks
    tak, dokladnie.Zeby sprawdzic zaciski, tak czy owak, musisz odláczyc wtyczki, a wtedy mozesz je przejzec pod kátem zalegania wody, korozji, etc.
    Jak juz rozláczysz wtyczke zaczynajác np. od PP zacisku, zmostkuj wtyczke kabla kawalkiem drutu, wlacz zaplon.Jak dalej masz na desce to swiatelko, podlácz wtyczke spowrotem i idz do nastepnego zacisku, np LP. Jak znajdziesz wtyczke, ktora po zmostkowaniu gasi swiatelko- wowczas wiesz, ktory konkretnie zacisk ma problem.A wowczas to mozesz sprawdzic zacisk i kabel do tego zacisku, zeby znalezc gdzie lezy przyczyna.
  • Poziom 9  
    Dzieki krisbrumm tak zrobie jutro

    Sorki że Cie tak mecze w tym temacie ale mam jeszcze jedno pytanie?
    -jesli sie nie myle to te wtyczki maja po 3 piny Wiesz moze ktore powinienem zmostkowac??
    Szperalem troche i ktos pisal ze A i C

    A moze dodam jeszcze ze ten objaw pojawia sie i znika tzn ze nieraz po odpaleniu problemu nie ma a pojawia sie po przejechaniu kilku km

    wyswietla sie rowniez blad oswietlenia i czasem znika razem z problemem czujnika hamulcow a pojawia sie razem z hamulcami tzn nie wiem czy te problemy nie sa ze soba powiazane

    Dziekuje
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Moim skromnym zdaniem jesli samochod jest wyposazony w takie rzeczy to powinny byc sprawne-i do tego daze (dlatego zwrocilem sie z prosba o pomoc) a jesli bym chcial isc na latwizne to zamiast wypinac kable kupilbym sobie konia z wozem
    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    bodek434-nie ma tam zadnych innych bledow a stop jest sprawny
    Wczoraj znajomy skasowal mi bledy kompem i na chwile problem z czujnikiem ham i oswietleniem zniknal wl i wyl swiatla i nic sie nie pojawialo ale jak wrocil bald z czujnikiem ham wrocil rowniez blad z oswietleniem

    dla mnie to troche skomplikowane ale troszke zaczynam kumac od czego samemu zaczac

    Pzdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Nie bardzo wiem co Masz na mysli z tym misiem ale kolega krisbrumm powiedzial jak sie za to zabrac zeby sprawdzic te czujniki i rozwiazac ten problem-nie wiem tylko ktore piny zmostkowac bo komp nie serwisowy niestety nie mowi przy ktorym kole lezy problem
    A wiec wiem jak to sprawdzic ale nie wiem ktore piny mostkowac-bo jak juz pisalem jesli sie nie myle to sa 3 piny

    Mam nadzieje ze Cie nie urazilem
    A jesli chcesz Tobie rowniez podaruje pkt za pomoc,bo jestem wdzieczny za kazde sugestie -nawet te zbedne

    Pozdrawiam
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    kolego gidaska jak bys zadal sobie troche trudu i poszperal w tematach o mercedesie to pewnie bys sie zorientowal ze wystarczy podac poczatek nr nadwozia, dokladny nr bledu wraz z symbolem sterownika w kotrym sie znajduje a wtedy na pewno koledzy z forum udziela ci odsc szczegolowej informacji gdzie moze byc potencjalna przyczyna wlasnie po to by nie latac w kolo samochodu i rozbierac wielu niepotrzebnych rzeczy. Skoro podlaczaliscie juz kompa i nie byl to komp serwisowy i nie podawal co mostkowac i gdzie to wystarczy spisac tylko nr bledu jaki ten komp pokazuje i wrzucic go w tym temacie. Wtedy na pewno kolega bodek434 albo inny szpec od mercedesa przetlumaczy ci ten blad na ludzki jezyk a w razie watpliwosci podpowie gdzie i czego szukac. A na ta chwile to takie wrozenie z fusow jest
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    kalego saron22
    Moj problem to taki ze wyswietla sie strzalka na wyswielaczu nad hamulcami i pali sie czerona lampka,i zaden kod bledu sie nie wyswietla a wiec nie wiadomo ktore to kolo
    Juz mniej wiecej wiem jak to sprawdzic ale nie wiem ktore piny mostkowac przy zaciskach zeby dobrze to zrobic
    Szukalem na forum ale ale nic nie znalazle- jako poczatkujacy ma prawo wszystkiego nie wiedziec
    Wydaje mi sie ze przy tym problemie gdzie niema kodu bledu nie mam innego wyjscia jak latac wkolo samochodu i szukac i dlatego prosilem jak tan problem rozwiazac bo myslalem ze ktos moze juz to przerabial
    Tylko o to prosilem a nie o jakies zbedne uwagi

    Jesli ktos moze mi jeszcze poradzic cos wiecej ma moj nr tel wiec prosze o sygnal chetnie oddzwonie i porozmawiam jak ten blad usunac

    Dodano po 15 [minuty]:

    Kolego saron22 mam pytanie??
    Czy zajmujesz sie moze takimi problemami bo z tego co widze mieszkamy blisko siebie
    Chetnie bym sie do Ciebie zglosil zeby to naprawic
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    u kolegi gidaska swieci sie blad INS 03720 czyli awaria czujnika zuzycia klockow. Czy w Atego jest jakies typowe miejsce w ktorym gnija, zielenieja lub zalamuja sia kable?? Bo niestety dzisiaj nie bylo czasu zeby sciagac kola i szukac tego na piechote. Pytam bo moze z Wasza pomoca gidaska poradzi sobie sam z tym problemem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam
    Awaria hamulcow w moim przypadku polegala praedopodobnie na tym ze polaczenie przewodow tylnej osi byly posniedziale
    Po zastosowaniu odpowiedniego preparatu problem zniknal Ciekawe na jak dlugo
    Dziekuje wszystkim i pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam ponownie
    Niestety blad dalej powraca i to przy duzej wilgotnosci powietrza a jesli jest sucho mam spokoj
    Probowalem tez mostkowac ale wyskakiwal komunikat CAN!!!!
    Teraz doszedł jeszcze problem z cisnieniem w ukladzie pneumatycznym
    tzn.nabija butle do 12 bar
    Moze to ma cos wspolnego z tym bledem INS 3620
    Jak obnizyc cisnienie do normalnego poziomu??
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    INS 3620 to problem z czujnikiem wody kondensacyjnej
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam
    To byl balad 3720-zle spojrzalem
    Ale ten problem byl przy lewym kole miedzy czujnikiem a zlaczka i po zmostkowanbiu nudalo mi sie go rozwiazac

    Ale pozostal tylko jeden problem a mianowicie
    Pompuje mi powietrze do 12 barow
    -czy wie ktos moze jak to wyregulowac ew co moze byc przyczyna
    Pozdr

    Jestem akurat przy samochodzie Jesli ktos wie jak to rozwiazac bede wdzieczny za sygnal chetnie oddzwonie
    Pozdr

    Dodano po 3 [godziny] 48 [minuty]:

    Witam
    Nie mogę sobie z tym problemem poradzić
    Podobno jest jakaś regulacja ciśnienia przy podstawie osuszacza
    Jak już wspomniałem nabija mi prawie 12 bar to chyba troszkę za dużo
    Czy wie ktoś z forumowiczów jak sobie z tym poradzić
    Pozdr
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od Mercedesów
    12 bar to koniec zakresu pomiarowego tego układu. Jak ciśnienie nadmiernie wzrośnie to pomiar zostanie zablokowany, wskazówki spadają na zero i wyskakuje błąd.
    gidaska napisał:
    nie wiem tylko ktore piny zmostkowac bo komp nie serwisowy niestety nie mowi przy ktorym kole lezy problem

    Nawet komp serwisowy Ci tego nie powie - jest trochę za głupi żeby z szeregowego połączenia czterech równych oporności to wywnioskować. Jeżeli natomiast chodzi o mostkowanie drutem to nie jest najlepszy sposób diagnostyczny, gdyż błąd może pozostać. Prawidłowe zasymulowanie sprawnego zacisku to podłączenie do wtyczki oporności podanej powyżej (ok. 130 do 160 omów cytując z pamięci)
  • Poziom 10  
    witam mam problem z atego 815 1998r na resorach osuszacz spuszcza powietrze przy 6 i nie nabije wiecej czy ma on jakiś zawór regulujący
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    pod osuszaczem jest srubka regulacyjna i nia sie ustawia cisnienie przy jakim zawor ma spuszczac powietrze. Nie polecam jednak samemu regulowac cisnienia. Lepszym wyjsciem jest wymiana zaworu. Zawor osuszacza to nie sa jakies kosmiczne pieniadze. A jesli faktycznie tylko o kase chodzi to mozna zalozyc regenerowany.
  • Poziom 10  
    miałem ten sam problem w 1217 99r, nowe klocki a kontrolka świeciła, okazało się że był przerwany kabelek od czujnika (w moim przypadku z prawego zacisku) w głównej wiązce pog grilem z prawej str.