Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane I 1.9 DCI zablokowany immobilizer

wmzal 05 Jan 2011 08:25 11642 4
Texa Poland
  • #1
    wmzal
    Level 2  
    Witam. Posiadam Renault Megane Grandtour I PH2 1.9 DCI 102 KM, model KA05 (2001 r.). Podejrzewam awarię modułu immobilizera. Auto jednak zachowuje się dość nietypowo w porównaniu do innych opisywanych przypadków awarii modułu immo- dlatego staram się ustalić, czy to przypadkiem nie uszkodzenie całego ECU.

    Kilka dni temu podczas jazdy na desce rozdzielczej zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju i napis STOP. Natychmiast zatrzymałem samochód w celu sprawdzenia oleju- oczywiście stan był prawidłowy.

    Po tym zabiegu auta nie mogłem już odpalić. Po włożeniu kluczyka do stacyjki kontrolka immobilizera miga cały czas tak samo jak przed włożeniem (a w/g instrukcji powinna przestać się palić), silnik nie odpala. Ponadto w przypadku użycia dorobionego kluczyka (bez immobilizera) objawy są takie same. Kiedyś, gdy próbowałem odpalić samochód właśnie z tego dorobionego kluczyka kontrolka od immobilizera bardzo szybko migała.

    Kluczyk jest ze sterownikiem radiowym, prawidłowo otwiera i zamyka centralny zamek. Odłączenie akumulatora nie pomaga. Komputer diagnostyczny LAUNCH wyrzuca błąd "DF117- immobiliser, błąd zaprogramowania".

    Myślę, że istotny jest również fakt niedziałających wycieraczek i elektrycznych szyb- można je było włączyć zawsze po włożeniu kluczyka i przekręceniu zapłonu- teraz nie działają.

    Z góry dziękuję za pomoc!
  • Texa Poland
  • #2
    gałgan1
    Level 14  
    sprawdz bezpieczniki te duże koło akumulatora
  • Texa Poland
  • #3
    wmzal
    Level 2  
    Wszystkie bezpieczniki- zarówno te duże w komorze silnika, jak i te mniejsze w kabinie zostały sprawdzone. Auto stoi w ogrzewanym pomieszczeniu żeby wykluczyć wszelkie anomalia związane z ew. elektrokorozją.

    Najchętniej wysłałbym sterownik silnika (BOSH EDC 15) do firmy, która zajmuje się wyłączaniem immo (instalują dodatkowy emulator immo). Koszt to ok 200 zł. Skontaktowałem się już z kilkoma osobami zajmującymi się takimi rzeczami (głównie przez allegro), ale ich odpowiedź jest jednoznaczna. Jeśli padł sam sterownik EDC, to oni tego nie stwierdzą, a usługę wykonają i tak...
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    wmzal
    Level 2  
    Nie wiedziałem co to UCH więc poszukałem i znalazłem...

    Link

    Dokładnie taki sam przypadek (źle szukałem- to nie immobilizer).

    I tutaj olśnienie- w trakcie jazdy włączyłem tylną wycieraczkę, okazało się, że jest przymarznięta. Zaraz chwilę potem nastąpiły objawy, które opisałem.

    Koledzy z tematu opisują, aby sprawdzić bezpiecznik 15A odpowiedzialny za światła cofania. Wymieniłem bezpiecznik i auto hula.

    Swoją droga sprzedaję "wynalazka", bo jeszcze włączę podgrzewanie szyby i mi się silnik zacznie palić.

    Motronic- wielkie dzięki !