Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł zapłonowy z allegro do skuterów a schemat połączeń

rgrosiak 05 Sty 2011 14:32 8849 12
  • #1 05 Sty 2011 14:32
    rgrosiak
    Poziom 13  

    Witam,
    interesuje mnie ten moduł

    Moduł zapłonowy z allegro do skuterów a schemat połączeń Moduł zapłonowy z allegro do skuterów a schemat połączeń

    To jest moduł zapłonowy do większości skuterów (ten drugi z regulacją kąta wyprzedzenia). Odpowiednik modułu NARAKU NK390.10. Problem w tym ze ja chcę go zastosować do zupełnie innego silnika czterosuwowego jednak nie mam dostępu ani do schematu ani do żadnego skutera aby podejrzeć które wyprowadzenia do czego. Nie wiem nawet czy działa to z jednym czy z dwoma czujnikami, czy na impulsatorach czy na hallach, czy magnes musi być umieszczony dokładnie w GPZ czy na przykład dużo wcześniej od GPZ a sam moduł steruje tyko opóźnieniem a zero opóźnienia oznacza punkt umieszczenia magnesu itd itd. Chodzi mi konkretnie o schemat połączeń tego modułu no bo jak ktoś ma skuter to wiadomo że podłacza do odpowiedniej kostki i nie musi wiedzieć jak to działa, a u mnie sytaucja jest odwrotna. Będe wdzęczny za pomoc, przeleciałem różne fora i nikt tego nie zgłębia aż tak, zawsze po prostu ta kostka do tego i tego a to nie daje w moim przypadku nic.

    Pozdrawiam
    Bobi

    0 12
  • #3 05 Sty 2011 17:02
    rgrosiak
    Poziom 13  

    Świetnie, ja tego po prostu nie znalazłem, dziękuję za pomoc. Jednak pozostaje jeszcze otwarte pytanie dotyczące zasady działania. Dokładnie chodzi mi o to w którym miejscu w odniesieniu do GZP umieszczamy impulsator ? Na jakiej zasadzie działa regulacja opóźnienia, czy impulsator powinno się umieścić wcześniej od GZP a moduł póżniej steruje opóźnieniem ? No bo chyba niemożliwe żeby potrafił wygenerować impuls w punkcie wcześniejszym niż umieszczony impulsator (a konkretnie magnes który aktywuje impulsator). Czy moduł ten potrafi zmieniać kąt w stosunku do obrotów ?

    Pozdr
    Bobi

    0
  • #4 05 Sty 2011 21:26
    jack63
    Poziom 41  

    Dobrze kombinujesz. Czasu nie można liczyć wstecz! Problemem może być tylko charakterystyka wyprzedzenia zapłonu w funkcji prędkości obrotowej silnika. Tzn. czy ta zaszyta w module będzie pasowała do twojego silnika. Żadnych innych zewnętrznych parametrów moduł nie uwzględnia! Tzn. ciśnienia, temperatury itd.
    Czy będzie działał z twoim silnikiem to loteria, ale szanse są duże.
    Poczytaj:
    Link

    0
  • #5 06 Sty 2011 18:18
    rgrosiak
    Poziom 13  

    Znalazłem jeszcze moduł Boatian z 6 pinami i jeden z pinów jest do czujnika blokady prędkości na dzwonie sprzęgła. Czy pin ten musi być używany ? Przypominam że chcę zastosować moduł do zupełnie innego silnika, nie od skutera.

    Pozdr

    0
  • #7 06 Sty 2011 20:10
    rgrosiak
    Poziom 13  

    Żadna tajemnica :)
    Chcę go użyć do silnika czterosuwowego od kosiarki traktorka.

    0
  • #8 06 Sty 2011 20:47
    jack63
    Poziom 41  

    W czym tak naprawdę tkwi problem? Nie rozumie twojego podejścia.
    Czy nie byłoby prościej założyć temat tyczący układu zapłonowego traktorka?
    Czy jest to naprawa czy może eksperyment?
    Wybacz, ale kombinujesz jak koń pod górę. Trudno ci będzie pomóc.

    0
  • #9 06 Sty 2011 21:03
    rgrosiak
    Poziom 13  

    Nie no, oczywiście że eksperyment, w traktorku jest układ zapłonowy w postaci cewki zasilanej z koła magnesowego jednak chciałbym to zmienić. Dlatego chcę zastosować któryś z modułów do skuterów dlatego o nie się pytałem. Mam nadzieję że poprawi to kulturę pracy silnika oraz jego rozruch. Robię to z ciekawości.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Problemu w zasadzie nie ma już w tej chwili, ale widzę że masz doświadczenie w tej materii więc może zwrócisz mi uwagę na coś czego nie przewidziałem i praca będzie na marne. Zastanawiam się też czy ten pin od czujnika blokady prędkości na dzwonie sprzęgła w skuterach musi być obsługiwany i jak w ogóle działa.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha, jeszcze jedno, pierwotnie myślałem o zwykłym module od Poloneza, ale te mnie kusza możliwością dodatkowej regulacji ...

    0
  • #10 06 Sty 2011 21:46
    jack63
    Poziom 41  

    A jak stary jest ten traktorek? Podejrzewam że ma swój moduł i to lepiej dostosowany do "samego siebie" przez konstruktora niż ty mógłbyś to zrobić!
    Sprawdź najpierw na czym stoisz, a potem kombinuj!
    O module od Poloneza zapomnij. To zupełnie inna bajka.
    Widać że masz małe pojecie o układach zapłonowych, a to że chcesz przerabiać coś o czym nie wiesz jak wygląda, świadczy o totalnej pomyłce z twojej strony.
    Zacznij od dokładnego obejrzenia traktorka. Spisania typu, zrobienia zdjęć modułu i cewek magneta.
    Jeżeli masz problemy z zapalaniem i pracą silnika, to trzeba po prostu go naprawić a nie ulepszać.

    0
  • #11 07 Sty 2011 22:45
    rgrosiak
    Poziom 13  

    No cóż, napisze jeszcze raz, eksperyment :)
    Napiszę jak się uda i jakie będą efekty.

    Pozdrawiam

    0
  • #12 08 Sty 2011 17:23
    czlap26
    Poziom 9  

    pin do blokady musisz podłączyć do masy wtedy nie bedziesz miał blokady

    0
  • #13 09 Sty 2011 15:11
    rgrosiak
    Poziom 13  

    bardzo dziękuje, własnie to chciałem wiedzieć.

    Pozdrawiam

    0