Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vito 108 czujnik elektromagnetyczny regula. cisnienia paliwa

05 Sty 2011 15:46 9265 11
  • Poziom 16  
    Witam posiadam autko Vito 108 2.2 CDI 99r.
    autko na początku gasło mi w czasie jazdy i po odłączeniu klem akumulatora na jakiś czas odpalało znów. po tyg. autko odpalam i dojechałem z punktu A do B zgasiłem i już nie mogłem odpalić.
    po podłączeniu testera wyszło ze uszkodzony jest:
    czujnik temperatury płynu chłodzącego (odczytana wartość rzeczywista to -39.5 C)
    i czujnik elektromagnetyczny regulatora ciśnienia paliwa.

    W czasie kręcenia rozrusznikiem ciśnienie na listwie wzrasta od 3 do 124 bar, autko prawie odpala ale nagle ciśnienie spada do 68 bar i znów wzrasta do 122bar i znów słychać ze silnik zaskakuje i znów spada do 72 bar, potem przy dalszym kręceniu ciśnienie wachluje od 60 do 80 bar.

    gdzie szukać?
  • Poziom 12  
    Regulator jest na końcu listwy common rail od strony skrzyni biegów. Wygląda na to że się zacina. Najpierw go zdemontuj i sprawdź o ringi na nim. Jeżeli są całe niestety trzeba go wymienić. W serwisie koszt ok. 500zł ale można znaleźć taniej. Zanim zainwestujesz w regulator dobrze by było jeszcze sprawdzić wtryskiwacze menzurkami. A i to co napisałeś o błędzie czujnik ciśnienia a regulator to dwie różne rzeczy. Czujniki w zasadzie sie nie psują.
  • Poziom 16  
    no i zdemontowałem regulator, oringi są cale ale zauważyłem na nim, na tym trzpieniu co są oringi to przed nimi sa slady tarcia,
    a tak wogole to ten trzpień z oringami powinien się poruszać?
  • Poziom 12  
    Na pewno nie. obejrzyj dokładnie czy nie ma opiłków metalu i w listwie i na zaworze jeżeli nic takiego nie ma wymiana regulatora załatwi problem.
  • Poziom 16  
    juz to sprawdzalem brak opilkow. mysle ze pompa jest cala bo probuje nabijac jakies tam cisnienie... no wiec stawiamy na regulator. a panowie brac lepiej nowy ale zamiennik czy oryginal uzywany?

    aha i jeszcze jakies napiecie z wtyczki powinno isc? bo u mnie na zapalonym zaplonie jest 0.6v

    to ten czujnik.
    Vito 108 czujnik elektromagnetyczny regula. cisnienia paliwa
  • Poziom 12  
    Z używanym zawsze jest ryzyko tym bardziej że często można trafić na wyjety dlatego że czasem się zacinał. Lepiej nowy większa pewność no i gwarancja. A co do tego napięcia to nigdy go nie mierzyłem ale jak Ci trzpień latał to instalacja jest ok.
  • Poziom 16  
    no chodzi o to ze ani drgnał ten trzpien, chyba sie zapiekl
  • Poziom 12  
    Ten trzpień powinien być stały i nie ruszać się myślałem że jest luźny czyli pęknięty. Więc tak obawy wskazują że regulator się zacina ale żeby wykluczyć jeszcze jedno jeżeli któryś z wtryskiwaczy się zaciera wtedy tez paliwo przez niego leci na przelew i ciśnienie będzie spadało sprawdzić to można menzurkami zakładanymi na wtryski tam gdzie wpinasz przelewy. Kręcisz rozrusznikiem przez ok 10 sek. I tam gdzie pojawi się paliwo wtryskiwacz jest do wymiany. Jeżeli tego paliwa jest mało znaczy że wtryski są ok. Jeżeli auto gasło w czasie jazdy na 99% uszkodzony jest regulator. Wtryskiwacze jak padają wtedy nie można odpalić auta a jak już odpali to raczej nie gaśnie. Wymień regulator i powinno być ok.
  • Poziom 16  
    przypomnialo mi sie jeszcze ze ostatnio jak jeszcze auto odpalalo to silnik osiagal jedynie 3000 obr min i potem gasl...
    wtryskiwacze sprawdze ale raczej nie bo silnik pracowal gładko jeszcze w chwili jak gasł
  • Poziom 12  
    Jak już pisałem jeżeli uszkodzony jest wtryskiwacz silnik jak już odpali to pracuje normalnie. Według mnie to regulator.
  • Poziom 16  
    no i regulator wymieniony i bez efektu. sprawdzałem wtryski na przelew leja równo..
    pompa nabija ciśnienie przy rozruchu 70 bar w nie cala sekundę wiec chyba można wykluczyć uszkodzenie pompy?
    nie wiem czy to istotne ale mam jeszcze dwa bledy, czujnik temp silnika oraz czujnik stopu moze tu trzeba szukac?
  • Poziom 16  
    Panowie problem rozwiazany, szlismy w dobra strone lecz problem tkwil w zwarciu przewodu sygnalowego...