Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Felicia 1.3MPi Na LPG gaśnie szarpie i buja obrotami

mkpl 05 Jan 2011 16:55 8378 10
  • #1
    mkpl
    Level 37  
    Witam

    Na początku falowała obrotami i gasła na wolnych obrotach. Po wielkich bojach gazownik zresetował sterownik i ustawił wszystko jeszcze raz pod silnik 72KM mocy.
    Przez jakiś czas było ok ale paliła 14L gazu pojechałem na regulacje ustawili i było ok. Spalanie 9L i czasami zabujała schodząc z wysokich obrotów.

    Odkąd jest zima to już jest masakra. Muszę przed przełączeniem rozpędzić samochód do około 70km (około 30 stopni) na 3 biegu bo podczas przełączenia gaśnie i jedyne co ją napędza to pęd samochodu. Po 5s gaz dopiero załapuje mocnym szarpnięciem i można dodać gazu ale nie mogę się zatrzymywać na lpg przez co najmniej kilometr bo zgaśnie. Po przejechaniu tego kilometra nie gaśnie a już tylko buja obrotami (jadąc na na obrotach 2tys i więcej jest ok). Dopiero po 3 kilometrach i więcej (jak się nagrzeje do 80 stopni) idzie na gazie jak złoto i co ciekawe wydaje sie mieć więcej mocy jak na bezynie.

    Dodam jeszcze, że jak zgaśnie na lpg w tej niepewnej fazie przełączania jest problem z odpaleniem auta. Silnik chwyci ale ma tak niskie obroty ze po paru sekundach całkowicie gaśnie i wcale nie chce odpalić. Pomaga jedynie odpalenie instalacji LPG w trybie awaryjnym i cykliczne wciskanie pedału gazu aż wkręci się na obroty potem jest ok bo na samej benzynie za diabła nie odpali.

    Wkurzające jest też, że gaz w okolicach 50 do 70 stopni ma taką przypadłość, że reaguje.



    Co już zrobiłem. Wymienione świece, wymienione izolatory od listwy zapłonowej, wymieniony filtr powietrza, wymienione oleje i filtr oleju, wykasowane błędy z ECU, wyczyszczona przepustnica, wyczyszczone wszystkie styki czujników i inne których aktualnie nie pamiętam.

    Instalacja ma nie więcej jak 18kkm (1 rok) samochód ma przejechane aktualnie 81kkm. Instalacja to Diego G3 czyli sekwencja.


    Co mam sprawdzić zczytać wymienić ?? Mam kabel do ECU silnika i ECU Lpg wiec to nie problem.

    Nie ukrywam, że najchętniej bym to naprawił sam bo już znudziły mi się te wizyty i ciągłe poprawianie map LPG.

    Jeszcze jedno na koniec. Jaka może być przyczyna nie normalnej ilości tankowania gazu? Zawsze wchodziło max 28L a ostatnio 29 do 31L a nawet udało mi się zatankować 34L gazu...

    Pozdrawiam
    Marcin
  • #2
    maszan
    Level 25  
    Co do tego ile wchodzi gazu to zimno jest wiec moze wchodzic nieco wiecej.Zawsze tankujesz na tej samej stacji?
    Co do problemu wlasciwego sprawdz czas nakladania sie paliw.Czy reduktor dobrze sie nagrzewa?W felce mozesz zmialo go wpiac w szereg z nagrzewnica .Moze wtryskiwacze niedomagaja w sensie, ze przybrudzily sie mazutem .
  • #3
    mkpl
    Level 37  
    Wreszcie jakiś odzew :)
    Więc tak gaz przełącza się przy temperaturze reduktora co najmniej 35 stopni(tak ustawione).

    Paliwo tankuję zawsze na tych samych stacjach. Jak zazwyczaj na niezależnej stacji wchodziło mi 25L (niższe ciśnienie) a na innej 28L to teraz odpowiednio 32L i 34L więcej boję się lać.

    Zastanawiam się nad filterkami fazy lotnej i stałej czy wymieniać czy nie. Gazownik nigdy nic o tym nie wspominał tylko jak zwykle grzebał w kompie.

    Jak spuścić mazut z parownika?

    I co z tym czasem nakładania? mógł się sam zmienić od tak?
  • #4
    teges

    Level 21  
    Witam cię kolego.Na początek mała uwaga nie spuszczać mazutu z parownika tylko zajmij się listwą wtryskową tak jak sugerował ci kolega maszan.Nie wiem jaką masz zainstalowaną listwę ale podejrzewam że Valteka i prawdopodobnie jest bardzo zanieczyszczona do tego stopnia że tłoczki w niej przy dość zimnym gazie są nie całkowicie zamknięte stąd problemy z pracą na biegu jałowym.Listwę należy rozebrać umyć i założyć zestaw naprawczy nowy.Po wykonaniu tej czynności listwę trzeba skalibrować następnie wykonać autokalibrację sterownika i ustawić mapy na drodze.Bardzo ważny parametr nachylenia po kalibracji sterownika gdyż świadczy o prawidłowym doborze dysz.Natomiast przed wykonaniem w/w czynności polecałbym ci zrobienie adaptacji przepustnicy programem VAG
  • #5
    mkpl
    Level 37  
    Adaptację przepustnicy oczywiście zrobiłem bo inaczej się wiesza na 1.5kobr.
    Pierw wyzerowałem ustawienia Motordiagiem a potem vagiem zrobiłem adaptację. Czyli tak szczerze jest sens bawić się tym samemu? Mam teoretycznie jeszcze 9 miesięcy gwarancji na instalację tylko nie wiem czy uznają to w ramach naprawy gwarancyjnej czy znowu skalibrują i tak zostawią. Bo może być tak, że nie uznają na gwarancji i zrobią za dodatkową opłątą co już z racji ekonomicznych zdecydowanie wolał bym zrobić sam
  • #6
    teges

    Level 21  
    Witam.Odpisz czy przed czyszczeniem przepustnicy w sterowniku benzynowym zarejestrowany był jakiś błąd.Druga sprawa to jestem ciekawy czy masz kabel i program do DiegoG3, jeśli tak to sprubój ustawić tę instalację sam.Trzecie pytanie to odpisz jaką masz zaistalowaną listwę wtryskową /czy Valtek?/ bo w pierwszej kolejności należy ją rozebrać i umyć.Czkam na odpowiedż.
  • #7
    mkpl
    Level 37  
    Kabel do Diego G3 to mam zwykły konwerter RS232/TTL a program z strony producenta. Błędy w ECU standardowe co 2 tyg pojawia się błąd Lambdy i po jej skasowaniu spada spalanie LPG.

    Parownik Tomasetto
    Felicia 1.3MPi Na LPG gaśnie szarpie i buja obrotami

    Listwa wtryskowa Alex Type 30
    Felicia 1.3MPi Na LPG gaśnie szarpie i buja obrotami

    Dysze są bodaj 4mm w programie wywala, że za duże no ale przez jakiś czas wszystko chodziło ok.

    Dziś jest ciepło to i czas przejścia paliw się zmniejszył i szarpnięcie jest sporo delikatniejsze.
    No ale wnerwiające bujanie aż do mrygania kontrolek ładowania i ciśnienia oleju jest denerwujące. Co oczywiście ustaje przy w pełni rozgrzanym silniku
  • #8
    maszan
    Level 25  
    Moim skromnym zdaniem blad sondy przy sekwencji nie powinien miec miejsca to nie 2 gen. ze emuluje sie sygnal fala lub do "masy".Zreszta mam 2 gen i sonda jest emulowana do masy , jest blad 537 i auto smiga bez problemow ze spalaniem w trasie 7-8 l i miescie 10-10,5l LPG.Cos jest skopane w tej instalce bo to auto jest idiotoodporne i bedzie jezdzilo bez problemu na 1 gen (oczywiscie poprawnie zalozonej i wyregulowanej).Widac ze same cewki to chyba Waldemary - sprobuj odczytac firme z boku cewki.Obstawiam ze wtryski powoduja rozjezdzanie map i takie cyrki/bledy , a ze Felek nie ma kontrolki Check to nie widzisz tego i nie mozesz zawalczyc z gaziarzem, ze ma to ustawic dobrze.
  • #9
    mkpl
    Level 37  
    Spalanie mam na poziomie 9 ~ 10 przy 90km dziennie z długa przerwą.

    Czyli wtryski do wymiany? da się coś z tym zrobić? Czy ten błąd lambdy (wywala wartość poza zakresem) może być jakimkolwiek argumentem?

    Co do falowania obrotów przez długi czas wmawiali mi, że mam uszkodzoną przepustnicę i trzeba ją koniecznie zmienić aby falowanie na LPG ustało. Później coś kombinowali z masą czujników
  • #10
    maszan
    Level 25  
    Czyszczenie , regeneracja nie wiem... raczej to pierwsze bo przebieg w sumie nieduzy .
  • #11
    teges

    Level 21  
    Listwa Raila prawie to samo co valtek można śmiało rozbierać i czyścić.Zdejmij cewki odkręć cylinderki,wyjmij tłoczki umyj wszystko dokładnie załóż listwę i spróbuj się przejechać.Dysze 4mm to kicha do Feli 1,3 powinny być 1,5 a ciśnienie na reduktorze 1,16 bara.Reduktor to Tomasetto Alaska regulacja ciśnienia imbusem z przodu dekla.Po wyjęciu listwy odkręć z niej jedną dyszę i dopasuj wiertło do otworu potem zmierz suwmiarką jaka jest średnica mus /1,5mm/.W razie gdyby były za duże nie zalutujesz ich bo są aluminiowe,ale można do tej listwy dokupić dysze 1,5mm mosiężne.Po tych operacjach należy skalibrować sterownik,/chociaż to/