Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zastapienie wtrysku mechanicznego

rafaellohucisko31 05 Sty 2011 18:13 8367 9
  • #1 05 Sty 2011 18:13
    rafaellohucisko31
    Poziom 2  

    Witam. Posiadam audi 80 b4 2.3 e wiadomo mechaniczny wtrysk i kupa problemów z tym. I zastanawiam się czy jest możliwość zastąpienia tego jakimś komputerkiem EFI typu megasquirt lub coś podobnego. Tylko ciekawi mnie koszt takiej zabawy, bez owijania jestem w stanie wydać 1000 zł, jest to wykonalne ?? chodzi mi o części i montaż. Ktoś z forum jest w stanie takie coś skompletować ? Ja w tej kwesti jestem jeszcze za cienki i sam nic nie zdziałam dlatego chciałbym to zlecić komuś kto ma o tym pojęcie. A wiem że na tym forum są ludzie którzy maja wiedze i to nie małą. Chciałbym to przerobić bo mój ke-jetronic kończy powoli swój żywot a silnik i reszta jeszcze spokojnie by pohulał parę ładnych lat :) pozdrawiam.

  • #2 05 Sty 2011 19:15
    manta
    Moderator Samochody

    Idziesz błędną drogą, jest to jeden z najlepszych układów wtryskowych. Za tą kwotę uruchomisz swój układ, co prawda na używce. To co chcesz zrobić jest wykonalne, ale za dużo większe pieniążki:|

  • #3 05 Sty 2011 19:25
    emeryt2
    Poziom 42  

    Opisz na czym polega to "kończenie się "? Ten typ wtrysku jest trudny do regulacji i wytmaga cierpliwości i wiedzy przy jego naprawie.
    Za 1000 zł nikt Ci nie skompletuje wtrysku wielopunktowego ze sterownikiem i osprzętem!

  • #4 05 Sty 2011 20:37
    Miracle Woman SM
    Poziom 18  

    A czy ten słupek silnika był wyposażony w elektroniczny wtrysk w późniejszyc latach?

  • #5 06 Sty 2011 19:44
    rafaellohucisko31
    Poziom 2  

    Witam. Tak też myślałem że w tej kasie nic z tego nie będzie :( a za 2000 zł same elementy skompletuje ?? Hmm pierwsze słyszę aby ke-jetronic był jednym z najlepszych układów. Każdy mechanik na widok tego wtrysku blednie a gazownicy to szkoda gadać, wiem wiem gazowanie tego to mała pomyłka :) Ja mam problem taki ze zaczyna mi cieknąć benzyna z rozdzielacza paliwa na filtr powietrza :( mam przetarty pocentiometr od przepływomierza, prawdopodobnie krokowy a raczej zawór obrotów biegu jałowego tez juz szwankuje. Do tego ciężkie palenie zimnego silnika i to o dziwo w lecie, obecnie zima temperatury ujemne a łapie na dotyk. Narazie rozebrałem pocentiometr i go wyczyściłem(niestety przytarty już jest i to porządnie) i po za montowaniu ustawiłem aby dawał odpowiednie napięcie na danych obrotach, oczywiście wcześniej dawał za wysokie. Nie pomogło, obroty na biegu jałowym dalej głupiały nie zależnie czy PB czy LPG. Po dalszej lekturze w internecie na forum audi wyczytałem że nieprawidłowa dawka paliwa na rozdzielaczu. Wiec regulacja na rozgrzanym silniku tak aby nie falował i żeby nie było różnicy w obrotach po odłączeniu wtyczki od regulatora jak i również przy podpięciu wtyczki. No ok robiłem to bez analizatora na wyczucie,wiem zaraz mi się dostanie, ale narazie mam dołek finansowy i kasy wystarcza jedynie na paliwo :( No po tych wszystkich moich regulacjach pali jak paliła (chodzi mi o zimę) obroty się w miarę uspokoiły ale po przygazowaniu silnika i puszczeniu gazu jak schodzi z obrotów to schodzi za nisko mało nie zgaśnie podbija do 1000 i spada na 850 ale i tak jeszcze zdarza się że ni stąd ni z owąt podbije obroty i zaczyna wariować. Śrubkę od regulacji na rozdzielaczu przekręciłem w lewo o prawie 3/4 obrotu czyli zubożyłem mieszankę ?? Dolot szczelny, krokowy od obrotów jałowych przeczyszczony, czujnik położenia przepustnicy sprawny sprawdzałem miernikiem. Denerwuje mnie to podbijanie na jałowym bo mam automata i jak stoję na światłach i trzymam na hamulcu nożnym delikatnie aby się nie toczyła, a tu nagle podbije i wyrwie do przodu, teraz już mocniej trzymam hamulec :D Ogólnie silnik jest zdrowy na PB ciągnie bardzo przyjemnie, a na LPG wiadomo mikser w dolocie zwężający prześwit :( i na gazie po przekroczeniu 4 tyś obrotów sama przełącza na benzynę a później znów przechodzi na gaz. Może to i dobrze ale wcześniej tak nie było :| Odcięcie paliwa jest przez jakiś modulator nastawnika ciśnienia a nie przez odcięcie pompy paliwa, dzięki temu paliwo jest w rozdzielaczu i nie pracuje on na sucho. No i tak pomyślałem o jakimś EFI bo wtedy można wywalić rozdzielacz paliwa i przepływke która tez zasłania wlot i powietrze zasysane jest pod pewnym oporem. I do tego mozna by było dołożyć sekwencje i wyrzucić mikser LPG same plusy i nie mam wątpliwości ze parę kucyków by przybyło :D Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie.

  • #6 06 Sty 2011 19:56
    robokop
    Moderator Samochody

    Za bardzo się rozmarzyłeś. Nie licz na to, że tanim kosztem pozbędziesz się kłopotliwego wtrysku mechanicznego i jeszcze przybędzie Ci mocy silnika, o instalacji wtrysku sekwencyjnego w ogóle możesz zapomnieć - potroisz wartość auta.

  • #7 06 Sty 2011 20:06
    emeryt2
    Poziom 42  

    Lepiej poszukaj nowej/używanej/ głowiczki rozdzielacza razem ze sprawnym potencjometrem klapy i reg.ci.snienia wtrysku. Bedzie taniej od wymarzonych przeróbek.
    Trudno będzie , ale włącz google i do przodu!

  • #8 06 Sty 2011 21:32
    manta
    Moderator Samochody

    To że nie słyszałeś o tym... Przyjrzyj się zasadzie przygotowania mieszanki, jest to wtrysk w fazie ciągłej i to jest jego największa zaleta. To że mechanicy uciekają na jego widok, jest skomplikowany w regulacji, wredny na fałszywe powietrze i czasochłonny w regulacji. Wymień głowice rozdzielacza, zwróć uwagę na oznaczenia wg/ boscha i kolor regulatora ciśnienia paliwa.

  • #9 06 Sty 2011 21:35
    robokop
    Moderator Samochody

    A ponadto jeśli chcesz wyeliminować dławiący silnik mikser LPG, to rozejrzyj się za instalacją 3 generacji - wtrysk ciągły gazu. Ostrzegam - droga i dość kłopotliwa.

  • #10 06 Sty 2011 23:21
    rafaellohucisko31
    Poziom 2  

    No to ściągneliście mnie Panowie na ziemie :D Myślałem ze to jest prostsze i tańsze no ale cóż szara rzeczywistość przytłacza. Będę musiał kupić drugi rozdzielacz kompletny i będzie na podmiankę. Tak czytałem juz o instalacji 3 gen. nawet pytałem w kilku warsztatach LPG i już nie zakładają tego, a jak powiedziałem ze mechaniczny to już w ogóle :| wiec chyba zostaje mi tylko blos i regulacja na hamowni :) dziękuje za odpowiedzi

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME