Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tosca 303, lewy kanał oraz kilka pytań

dskoku 05 Sty 2011 18:20 2635 8
  • #1 05 Sty 2011 18:20
    dskoku
    Poziom 9  

Witam Was drodzy elektromaniacy :)
    Otóż jestem naprawdę zielony w tych sprawach i wiem, że Was to nie dziwi.
    Przejdę do sprawy, a więc posiadam unitre Toscę 303, stary dobry amplituner. Używam go do roku, wcześniej leżał nie używany z 10 lat. O dziwo nic się w nim przez ten czas nie zepsuło, ahh ta Unitra :)
    Jednak coraz bardziej denerwuje mnie to, że lewy kanał na wejściu Magnetofon gra ciszej, natomiast na Radio już jest okej, co to może być za problem? Przeglądałem wiele tematów związanych z Toscą, ale jako tako nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Podejrzewam, że to końcówka mocy, jednak może to byc jakiś tranzystor, tak zakładam z tego co czytałem.
    Następna rzecz to potencjometr, trzeszczy jak cholera, na jaki najlepiej wymienić?
    kolejna rzecz to już bardziej gadżet, no ale.. irytują mnie te wsadzane kable do Unitry od głośników, dlatego najchętniej wymieniłbym to na chinch, trzeba do tego jakiś specjalnych zmagań z elektroniką, czy wystarczy uciąć i złączyć nowe?

No i jeszcze jedna drobna rzecz, jak przełączam między mono a stereo, to następuje "trzaśnięcie", odbija się to na głośnikach bardzo.

Dziś sobie robiłem test basu głośników, i gdy było na 4/10 głośności, bass na full, soprany na zero, to na początku strasznie tosca strasznie buczała, lecz gdy tester wchodził na wyższe to już się uspokajała, jednak ostro było z niej czuć.

Kolejna sprawa to napięcia, jednak tak.. wiem że to zabawne, ale nie posiadam w domu miernika. Po prostu nikomu się nie przydał, ale zaopatrzę się w niego już po świętach i dam znać czy napięcia są ok.