Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ile mA w ładowarce samochodowej do Touch2?

konrad_gom 05 Sty 2011 18:35 2554 9
  • #1 05 Sty 2011 18:35
    konrad_gom
    Poziom 18  

    Witam,
    chcę zakupić ładowarkę samochodową do HTC Touch2 (lub Mega). Potrzebna mi będzie chyba tylko i wyłącznie do nieczęstej jazdy z Automapą. I pytanie: czy ładowarka, która ma napisane na obudowie, że niby daje max. 500mA wystarczy do podtrzymania pobieranej przez telefon energii w czasie pracy z GPSem?

    0 9
  • #2 05 Sty 2011 19:53
    Pontikos
    Poziom 38  

    Wszelkie urzadzenia GPS maja zwykle pobor mocy rzedu 1000mA (1A) lub wiecej - a to z racji potrzeby zasilania stalego podswietlenia duzego ekranu oraz procesora, ktory pracuje pelna para przy obliczeniach pozycjonowania.

    0
  • #3 05 Sty 2011 20:01
    konrad_gom
    Poziom 18  

    Dziękuje za odpowiedź:) pytam bo testowałem BatTest'em pobór mocy podczas np. rozmowy i był niewiele mniejszy niż 400 mA. A tu przy pracy telefonu z GPSem jest 2,8 cala wyświetlacza, praca w GSMie przy ciągłych zmianach położenia telefonu i tak jak mówisz ciągła praca procesora.
    Pozdrawiam

    0
  • #4 16 Sty 2011 15:53
    Freddy
    Poziom 43  

    kkknc napisał:
    Qujav napisał:
    kkknc napisał:
    1A to minimum zapewniające pracę i wolne ładowanie baterii, jeżeli jeszcze w miarę szybko ma się ładować bateria to 2A.


    Bateria musi być ładowana odpowiednim prądem, zależnie od rodzaju baterii jest to nie mniej niż 1/10C i nie więcej niż 1/2C. Przydało by się wykonać pomiary amperomierzem, aby zapewnić odpowiedni zapas energii. Teoretyczne wyliczenia "2A" to brednie, przy takim ładowaniu akumulatorek będzie nadawał się do wyrzucenia po kilku tygodniach.

    Ta kolego zgadzam się że piszesz całkowite brednie jak to sam siebie określiłeś. Ładowarka ma za zadanie dostarczyć energii o odpowiednim napięciu i natenżeniu, może być nawet 200A i baterii nic się nie stanie. Bo o procesie i sposobie ładowania decyduje elektronika zaszyta w telefonie. I to ona i tylko ona decyduje o strategi ładowania akumulator.


    Oboje koledzy wiecie, że dzwonią, ale nie wiecie w którym kościele.
    Ładowarka ma byc taka, jakiej wymaga producent sprzętu. Prąd ładowania jest zawsze ustalony przez układy scalone we wnętrzu urządzenia.

    0
  • #5 16 Sty 2011 18:11
    Qujav
    Poziom 22  

    kkknc napisał:
    Qujav napisał:
    kkknc napisał:
    1A to minimum zapewniające pracę i wolne ładowanie baterii, jeżeli jeszcze w miarę szybko ma się ładować bateria to 2A.


    Bateria musi być ładowana odpowiednim prądem, zależnie od rodzaju baterii jest to nie mniej niż 1/10C i nie więcej niż 1/2C. Przydało by się wykonać pomiary amperomierzem, aby zapewnić odpowiedni zapas energii. Teoretyczne wyliczenia "2A" to brednie, przy takim ładowaniu akumulatorek będzie nadawał się do wyrzucenia po kilku tygodniach.

    Ta kolego zgadzam się że piszesz całkowite brednie jak to sam siebie określiłeś. Ładowarka ma za zadanie dostarczyć energii o odpowiednim napięciu i natenżeniu, może być nawet 200A i baterii nic się nie stanie. Bo o procesie i sposobie ładowania decyduje elektronika zaszyta w telefonie. I to ona i tylko ona decyduje o strategi ładowania akumulator.


    Sterownik akumulatora baterii ma wpływ na napięcie i ograniczenie ładowania "gdy będzie pełna", natomiast nie ma wbudowanego ograniczenia prądowego. Maksymalny prąd wyznacza ładowarka. Bo po co zwiększać koszty? Mniej układów zawsze jakaś oszczędność pieniędzy i miejsca. Prosze się zapoznać z techniką ładowania baterii litowo polimerowych.
    Ładowarka powinna być taka jaką daje producent, tak jak napisał kolega wyżej. Najlepszym wyjściem będzie zakup oryginalnej ładowarki.

    0
  • #6 16 Sty 2011 18:19
    Freddy
    Poziom 43  

    Qujav napisał:
    kkknc napisał:
    Qujav napisał:
    kkknc napisał:
    1A to minimum zapewniające pracę i wolne ładowanie baterii, jeżeli jeszcze w miarę szybko ma się ładować bateria to 2A.


    Bateria musi być ładowana odpowiednim prądem, zależnie od rodzaju baterii jest to nie mniej niż 1/10C i nie więcej niż 1/2C. Przydało by się wykonać pomiary amperomierzem, aby zapewnić odpowiedni zapas energii. Teoretyczne wyliczenia "2A" to brednie, przy takim ładowaniu akumulatorek będzie nadawał się do wyrzucenia po kilku tygodniach.

    Ta kolego zgadzam się że piszesz całkowite brednie jak to sam siebie określiłeś. Ładowarka ma za zadanie dostarczyć energii o odpowiednim napięciu i natenżeniu, może być nawet 200A i baterii nic się nie stanie. Bo o procesie i sposobie ładowania decyduje elektronika zaszyta w telefonie. I to ona i tylko ona decyduje o strategi ładowania akumulator.


    Sterownik akumulatora baterii ma wpływ na napięcie i ograniczenie ładowania "gdy będzie pełna", natomiast nie ma wbudowanego ograniczenia prądowego. Maksymalny prąd wyznacza ładowarka. Bo po co zwiększać koszty? Mniej układów zawsze jakaś oszczędność pieniędzy i miejsca. Prosze się zapoznać z techniką ładowania baterii litowo polimerowych.
    Ładowarka powinna być taka jaką daje producent, tak jak napisał kolega wyżej. Najlepszym wyjściem będzie zakup oryginalnej ładowarki.

    Bzdura kolego, to właśnie sterownik odpowiedzialny za ładowanie wyznacza maksymalny prąd ładowania !

    0
  • #7 17 Sty 2011 00:27
    kkknc
    Poziom 42  

    Akumulator nie posiada sterownika tylko telefon. Ograniczanie prądu jest dobierane na podstawie stopnia naładowania i temperatury ogniwa. Wszystkie ogniwa litowe zastosowane w telefonach mają standartowo termistor do mierzenia temperatury akumulatorka. Gdyby nawet było tak jak pisze Qujav a nie jest to, zmniejszenie napięcia doprowadza do zmniejszenia prądu ładowania chyba, że prawo Ohma nie obowiązuje na tym forum. Akumulatory litowe są bardzo czułe na przeładowanie, dlatego kontrola napięci i prądu w tym wypadku jest bardzo ważna! Co do wywodów Freddy na temat dzwonienia w kościele to jakoś nic nowego nie wniosłeś do tematu pisząc dokładnie to, co ja? ( elektronika zaszyta w telefonie)
    Ze strony praktycznej wygląda to tak, że telefon na GPS-ie pobiera od 650 do 800mA, a chwilowo potrafi więcej i z ładowarką 1A zostaje się tylko 200mA na ładowanie baterii, przy 2A zostaje się wystarczająco dużo prądu, aby prawidłowo naładować baterie. Wiem coś o tym z doświadczenia po podłączeniu smartfona do ładowarki 1A z stanem naładowania 7% i uruchomieniu nawigacji po dwóch godzinach jazdy stan baterii wynosił 24% a na ładowarce 2A 89%. Akumulatory litowe można ładować prądem do 1C a w tym telefonie jest bateria o pojemności 1350mAh o ile dobrze pamiętam ( nie chce mi się teraz goglować)
    Stany procentowe naładowania akumulatora rzuciłem +- żeby zobrazować, o co mi chodzi.

    0
  • #8 17 Sty 2011 22:53
    konrad_gom
    Poziom 18  

    Kolego kkknc,
    zapodałeś chyba jedyny sensowny post w tym temacie. Robiłem testy z AM 6.7 bez ładowarki, BatTest pokazywał zużycie prądu nie większe niż 300 mA. Sprawdzałem, ale nie pamiętam dokładnie jakie było procentowe "zejście" baterii, nie chcę strzelić bzdury, ale z tego co kojarzę przez prawie godzinę jazdy zeszła ok. 25%.
    Drugi test to jazda z ładowarką 1A z rozładowaną chyba do ok. 65% baterią. Pobór prądu w granicach 550 - 700mA. Po jakichś 20 minutach jazdy i pracy GPSu z AM bateria naładowała się kilkanaście %.
    Z tego co widzę oryginalne ładowarki HTC są 1Amperowe.
    Nie wiem na ile wyniki z BatTest są wiarygodne, oryginalne ładowarki HTC są 1A, więc chyba nie ma potrzeby kupowania ładowarki dającej więcej niż 1A (a zarazem droższej). Jedno jest pewne: 500 mA to na pewno za mało, a dużo jest takich ładowarek na rynku.

    0
  • #9 18 Sty 2011 17:39
    kkknc
    Poziom 42  

    Zapomniałem dodać że fabryczna ładowarka samochodowa firmy HTC ma właśnie 2A. Przy ładowarce 1A najgorsza sytuacja ma miejsce przy całkowicie rozładowanej baterii wtedy ładownie idzie naprawdę bardzo wolno.
    Ile mA w ładowarce samochodowej do Touch2?
    Ile mA w ładowarce samochodowej do Touch2?

    0
  • #10 04 Maj 2011 23:34
    konrad_gom
    Poziom 18  

    Ładowanie 1A ładowarką samochodową daje dobre efekty - bateria ładuje się w miarę szybko przy włączonej i pracującej AM. 500 mA to na pewno za mało.

    0