Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

niedziałajacy ASR i bład w ABS-sie 00529-brak sygnału....

05 Sty 2011 21:31 5813 22
  • Poziom 10  
    witam serdecznie kolegów.Mój problem polega na ty ze tej zimy przestał działac mi ASR.Posiadam audi a4 b5 2.4v6 97-98 rok.Podpiety został pod komputer i w ABS-ach mi pokazało cos takiego:
    00529-Brak sygnału o obrotach silnika
    03-00-Brak sygnału
    Co byście mi podpowiedzieli co musze sprawdzic i co odpowiada za taki bład który powoduje ze nie działa ASR i wywala taki bład.Dodam również ze samochód dobrze pracuje i ze diagnoza pod kompem była robiona na pracujacym silniku.Predkosciomierz działa obrotomierz takze.Wiec co to moze byc?Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 18  
    A co na to wróżka która te błędy zczytywała?
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 10  
    Wróżka nie zna sie w tej dziedzinie niestety:)Co mi doradzicie apropo tego problemu panowie?
  • Poziom 10  
    Witam czy wina tego błedu moze byc czujnik połozenia wału?przeciez to on jest odpowiedzialny za obroty silnika prawda?jak uwazacie?
  • Użytkownik obserwowany
    Kolego ja wróżka niestety. Wejdz w abs i odczytaj obroty silnika. Sprawdz 5, 45 w sterowniku silnika i 13, 27 w abs. Sprawdz ciągłość .
  • Poziom 10  
    Witam.Ja nie mam programu do diagnozowania ale w poniedziałek po pracy pojade do znajomego to sie podłacze.Co mam na celu robiąc poszczególne czynnosci?na co zwrocic uwage?

    Dodano po 5 [minuty]:

    kolego a chodzi tobie o sterownik ABS/ASR który znajduje sie pod tunelem srodkowym w srodku auta? czy przy tym przy pompie od ABS-u?
  • Użytkownik obserwowany
    Kolego bez urazy ale jeśli błąd nie wskazuje bezpośrednio na element to trzeba pomyśleć i wiedzieć przynajmniej jak dany układ działa. Tu nic nie widzę oprócz ....vaga pl.
  • Poziom 10  
    przepraszam zapomniałem dopisac w moim wątku ze kiedy robiłem diagnoze błedów w ABS-ach to wchodzilismy w bloki pomiarowe i obroty były pokazane nie pamietam ile stały ale ok 800 obr/min takze obroty były w bloku.Jezeli o to chodziło w pierwszej czynnosci która miałem zrobic

    Dodano po 11 [minuty]:

    Rozumiem i nie obrazam sie:)Nie znam sie wiec prosze o pomoc ludzi którzy sie znaja na tym:)
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich:)Dzis wkoncu znalazłem czas na to aby sprawdzic autko.Skołowałem sobie schemat sterownika ABS-u i Sterownika silnika.Postanowiłem sprawdzic przejscie sygnału ze sterownika silnika do ABS-ów.Dwa przewody przy ECU piny 5 i 45 i przy ABS-achpiny 13 i 27 .Przejście jest nie ma zadnej przerwy.W ABS-ach nadal pojawia sie bład
    00-529-Brak sygnału o obrotach silnika
    03-00-Brak sygnału
    Czyli niby cześc jest dobra.Co musiałbym jeszcze sprawdzic?Zabrakło mi jzu pomysłów.Moze teraz czujniki?jak uwazacie?A moze to sterownik pomy ABS siadł?MAm pytanie na allegro znajdowałem sterowniki ABS/ASR jeden sterownik do dwoch rzeczy.Czy u mnie jest takie gdzies poza tym przy pompie ABS?A ten co jest za popielniczka a raczej tunelem srodkowym który jest przykrecony na dwie sróby to od czego jest bo jak wyjme popielniczke to widze tak jakis sterownik ale od czego on jest nie dałem rady zobaczyc.Którys z kolegów moze wie?Co to za ustrojstwo mi psuje ASR?pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi na kóre czekam z niecierpliwoscia.

    Dodano po 23 [minuty]:

    A dodam ze w abs-ach w blokach pomiarowych były pokazane obroty trzymały sie z zakresie 745obr/min. włacznik równiez sprawdziłem przy wcisnieciu i przytrzymaniu pokazywała sie 1 po puszczeniu wracało zero.
  • Poziom 35  
    W KTS jest test dla ASR.
    Jezeli mocno wcisniesz gaz to powinno ograniczyć obroty silnika. Oto w zasadzie chodzi w ASR. Raz mialem taki przypadek własnie w audi i skonczylo sie wymiana absu. Sprawdź ciągłość lini k i zrób test.
  • Poziom 10  
    Dziekuje za odpowiedź.MAm dostep do KTS i napewno sprobuje sprawdzic to co napisałes.powiedz mi prosze tylko jak dokładnie sprawdzic tą linie k bo tego w zyciu jeszcze nie robiłem.Pisałem własnie do człowieka który naprawia sterowniki i pompy abs zeby mi powiedział co mogło sie stac.Ale nigdy nie mozna byc pewnym czy mnie nie naciagnie a po naprawie ASR nie bedzie dalej działac.Postaram sie zrobc ten test tylko jak ta linie k sprawdzic?A pytanie jeszcze mam czy jak w twoim przypadku trzeba było wymienic abs to chodziło o sterownik jak dobrze rozumiem.Jest mozliwa jego naprawa tak jak sa oferty na allegro? nie znam nikogo zaufanego kto czyms takim sie zajmuje wiec bedzie problem.
  • Poziom 35  
    Sprawdzasz według schematu polaczenia ABS ze sterem silnika. W moim przypadku pomogla wymiana Abs. W twoim musisz sie upewnic. Podaj kod silnika to podesle schemat.

    A czy sa jakieś błedy w silniku?
  • Poziom 10  
    Audi a4 b5 2,4 v6 97/98 rok kod ALF
  • Poziom 10  
    sprawdzałem przejscie na przewodach ze sterownika silnika do sterwownika ABS przy pompie piny przy sterowniku silnika to 5 i 45 a przy ABS-ie 13 i 17 to przewody odpowiadajace za sygnał obrotów najprawdopodobniej i przejscie było sprawdziałem kontrolka i podawałem plusa i na obywdu było przejscie.Mam rowniez pytanie czy w audi w sciance grodziowej pod maska przy lince od gazu jest taki niby czujnik czy cos podobnego,do czego to słuzy?
  • Poziom 35  
    Czujnik siły G?
    wypnij to sie dowiesz.

    Co z błedami silnika?
  • Poziom 10  
    a tak jak wyzej napisałem sprawdzenie przejscia na własnie tych przewodach nic nie powie dokładnie co nawaliło?Bo przejscie na tych przewodach było własnie.i Dalej nie wiedziałem co sprawdzac.Zastanawiałem siejeszczenad czujnikami.niektórzy pisali mi ze czujni połozenie wału padł i ze to jego wina a drugi mówił ze czujnik halla.ale auto dobrze chodzi bez problemowo takze chyba czujniki odpadaja.

    Dodano po 6 [minuty]:

    jezeli chodzi o błedy silnika to jest tylko z błednie zakodowanym silnikiem.poniewaz jak kupiłem auto nie wiedziałem ze to kiedys był automat.dopiero jak został podłaczony po miesiacu pod kompa wykazało błedy odnosnie skrzyni tip. jest w nim skrzynia manual. wiem ze starownik skrzyni jest wpiety bo łacze sie ze skrzynia musze go wypiac do poprawnego zakodowania silnika.obecnie jest kodowanie takie 05001
    według mojego modelu powinno byc 04101.probowałem zmienic kodowanie ale pierwszych dwóch cyfr nie przyjmuje.zapewne przez sterownik skrzyni który musze wypiac i mysle ze po tem przyjmie drugi całkowite kodowanie.Ale pozatym zadnych problemów.Tylko kodowanie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    czujnik siły G? za bardzo nie rozumiem który?Znaczy czujnik CKP czyli czujnik połozenia wału tak? chciałem w tym tygodniu sprawdzic te czujniki oscyloskopem ale tez mało czasu i nie mam kiedy to zrobic.

    Dodano po 3 [minuty]:

    mysle ze jezeli czujnik predkosci obrotowej by był wadliwy to wtedy by rowniez tez w silniku pokazały by sie błedy z nim zwiazane.Ale w silniku czysto poza kodowaniem silnika

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak auto było pdołaczone pod komputer to silni pracował.z tego co słyszałem ten bład 00529 wystepuje zawsze na zgaszonym silniku kiedy nie ma obrotów.ale jeżeli jest odpoalony i wystepuje to.... to moze faktycznie cos sie konczy (którys czujnik).
  • Poziom 35  
    sorki ale juz mnie przy cmiewa zrozumialem ze chodzi o okolice pedału gazu a nie linki pod maska.

    to nie jest czujnik siły G

    z tego co widze to masz tam namieszane troche
  • Poziom 10  
    spokojnie ja tez juz musze isc bo jutro do pracy.Jakbys mogł to napisz jutro co to za czujnik siły G bo moze wiem o co chodzi tylko ze pod inna nazwa:) a mi własnie o linke chodziło miejsce pod maska w sciance grodziowej jest przymocowane cos elektronicznego mała czesc i jest wpieta kostaka.Wielkie dzieki za pomoc moze teraz jakos dojdziemy do rozwiazania prablemu.
    pozdrawiam szymon
  • Poziom 10  
    witam.Namieszane pod jakim wzgledem?:)

    Dodano po 1 [godziny] 28 [minuty]:

    namieszane pod względem napraw auta?No cóz.Kupiłem auto które chciałem kupic miało byc w idelanym stanie ale nie było:)po jakims czasie dowiedziałem sie ze to był automat.Ze był po dzwonie itp.Ale tak to bardzo dobrze sie spisuje,wiecej nie ma juz z nim problemów.
  • Poziom 1  
    witam te fora na elektrodzie to jeden wielki chłam tu nic sie człowiek nie dowie tylko nerwy zszarpie poco pisac ze jest to taki błąd czy taki skoro forum jest od tego zeby sie dowiedziec czym jest spowodowany i jak usunac usterke
  • Poziom 10  
    witam,Musze odgrzac kotleta poniewaz jeszcze nie uruchomiłem ASR-u w mojej audicy.Może ktos spróbuje mi pomóc byłbym bardzo wdzieczny pozdrawiam i czekam na opdowiedź:)