Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi b4 1.9 TDI pompa wtryskowa nie podaje paliwa.

radekch24 05 Jan 2011 21:41 12451 3
  • #1
    radekch24
    Level 11  
    Witam,
    mam audi B4 1.9 TDI z 1992 roku. Moja pompa ma nastawnik potencjometryczny. Jak kręcę rozrusznikiem, to paliwa zaciąga z filtra paliwa i nadmiar wraca normalnie do filtra drugim przewodem. Ale w ogóle nie leci paliwo na wtryski. Co muszę wymienić całą pompę czy dół, czy tylko nastawnik ?? I co lepiej zrobić, kupić inna używaną pompę czy regenerować cena do 1000 zł.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    mota88gb
    Level 19  
    daj komus kto robi pompy sprawdzi ja i wymieni co trzeba
  • #3
    hindusek85
    Level 10  
    witaj mam audi avanta z 1.9tdi problem tkwi w pompie z nastawnikiem.. tak..:D przerabiałem ten temat i z doswiadczenia wiem ze dawkowanie paliwa wiąze sie z przesunieciem nastawnika czyli calej podstawy pod deklem o jakies 1.5mm do kabiny pasazera. na początek sprawdzilbym elektrozawor a potem zabieralbym sie do pompy... pokrywa(dekielek)nastawnika ma jedną nietypową główke klucza co mozna łatwo zrobić z taniego klucza nasadowego7 oraz pilniczek do piły łańcuchowej gdzie piłujemu zaokrąglenia w kluczu a potem spawamyinną śrube jako przystawke do naszego klucza..potrzeba odkrecic tę prawą (nietypową)śrube z dekla, oraz 3 inne znajdujące sie w koło dekla nastawnika(nie na deklu tylko sa tam niżej). odkrecenie(poluzowanie tych4 srub wiąze sie z lekkim wyciekiem ropy) w razie co to komplet uszczelniaczy i oringów do pompy silnika 1z bo chyba o takim mowa to jakieś 40zl w intercarsie. a wiec jak nastawnik leko przesuniemy w kierunku przedniej szyby mówie tu o 1mm to dawka powinna wzrosnąc na tyle by jeszcze sprawna pompa podała na wtrysk. powiem tak mialem problem z nieszczelnoscią pompy pod nastawnikiem.... poradzilem sobie, silnik mi falowal na jałowym i w trakcie jazdy....poradzilem sibie w kieszeni zostalo mi ok 500zł a problem moze tylko tkwic w tym ze nastawnik jest cofniety do samego przodu gdzie nie poda paliwa na wtrysk, a jezeli chodzi o falowanie silnika to u mnie na lubelszczyznie biorą300 za przeczyszczenie nastawnika bo zazwyczaj w tych silnikach po 260000km jest z nimi problem.
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    hindusek nie wie o czym pisze ale sobie pisze, taki to jest hindusek spryciula.
    Kolega ma inny nastawnik w pompie niż ty w swojej, więc jeżeli nie kumasz to nie doradzaj.