Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka instalacja do Honda CR-V, rok 97 do 2.5 tyś?

pawelek74 06 Sty 2011 01:29 4062 6
  • #1 06 Sty 2011 01:29
    pawelek74
    Poziom 2  

    Witam,
    Czytam o LPG od 3 dni i mam w głowie coraz większy bałagan i coraz mniej wiem.
    Gazownicy polecają swoje rozwiązania i dzielą się na fanów Lpigaz, BRC, STAGów itp. Większość instalatorów poleca najnowsze rozwiązania... ale moja Honda jest z 97 i chyba nie będzie wymagała jakiś najnowszych sterowników?

    Mam ograniczony budżet, muszę zamknąć się w 2,5 tyś.
    MOże polecicie coś konkretnie do tego silnika?
    Ma ktoś doświadczenie?
    Zamiast super-hiper najnowszego sterownika, którego i tak chyba nie wykożystam ze względu na wiek auta, to chya lepiej wziąć jakiś starszy komp a kasę zainwestować lepiej w dobre wtryski i reduktor?
    Ale jakie???
    Proszę o pomoc bo już mi głowa pęka od tych wszystkich firm i możliwości.

    Osobny temat to lubryfikator... jedni zalecają, inni wyśmiewają.
    Jak to jest z tymi silnikami Hondy, czy one naprawdę bez tego się wypalają?
    Proponowano mi lubryfikator elektroniczny z bajerami za 800 pln... ale przecież za 1000 mogę kupić na szrocie silnik do tej Hondy, więc to się mija z celem.
    Ale są też takie tańsze, mechaniczne, które sobie po prostu kapią... one są po 200 pln. Warto?

    Dziękuję i pozdrawiam.

    0 6
  • Metal Work Pneumatic
  • Pomocny post
    #2 06 Sty 2011 07:39
    Mario Mario
    Poziom 13  

    Lubryfikator - prędzej blacha ci zardzewieje niż silnik padnie jeżdżąc na gazie. Silnik na gazie się nie wypala, wypalają się zawory i gniazda, ale tylko wtedy jak ktoś jeździ bardzo oszczędnie, czyli ma ubogą mieszankę paliwową. Lubryfikator to kolejny wymysł aby zarobić kasę. Wiem, ze posiadacze nowoczesnych silników stosują je do takiego ja twój to zbędny wydatek. Instalacja gazowa za 2500 to nie będzie rewelacja niestety. Tak naprawdę to średniej klasy komponenty będą tyle kosztowały. Oczywiście za te pieniążki gazownik założy instalację według niego dobrą, ale dobrą na jak długo, do upłynięcia gwaranci? Akurat nie znam twojego silnika i nie wiem jaką ma moc, no i co najważniejsze jakie zapotrzebowanie na mieszankę, czyli ile pali. Wtryskiwacze H2000, u mnie się sprawdzają rewelacyjnie, mimo, że mam je kilka miesięcy, ale u innych też zdają egzamin, koszt jednego to 100 zł, wtryskiwacze BRC, ale same wtryskiwacze, koszt jednego to 200 zł, Keihin tu koszt 300 zł, i najnowszy medy tu jusz 400 zł za sztukę, jeżeli instalacja na rok to magic jety, ale nie polecam, są jeszcze matrixy, też dobre jakościowo. Przy wtryska liczy się czas jego otwarcia i zamknięcia, czyli szybkość im większa tym lepsza, ale przy tym muszą być dokładne. Reasumując polecam H2000, albo nowsze hanki. Podejrzewam, że u ciebie jest około 200KM więc kolor hanek zielony. Reduktor dla świętego spokoju wziąłbym BRC genius max, chyba około 500 zł, LR IG1 Magg tu już 700 zł, lub stefanelli big 400 zł lub niko do 350 KM również 400 zł. Oczywiście wielozawór w butli na fi 8 mm, miedx również fi 8 mm lub faro, ale przy faro trzeba uważać, bo łatwo ulegają zniszczeniu pod wpływem działania chemii- olej, kwas aku. filtr fazy ciekłej z elektrozaworem również na fi 8 mm, filtr fazy lotnej matrix puszkowy lub czaja fl03 - chyba takie oznaczenie, z podwójnym wkładem filtrującym. Sterownik, jak znajdziesz nie zalany lub uszkodzony w sposób mechaniczny to stary dobry Stag 300 ładnie ogarnie twój sprzęcik, używkę z wiązką masz za 400 zł, nowy stag plus to 600 zł a premium nie wiem ile kosztuje. Przewody gazowe załóż parkera, tylko oryginalne, a nie jakieś o nazwie parker, dobrze dobrane i zaciśnięte nie rozszczelniwszy się jak fagumit czy semperit. Także przy takim bardziej niż średnim zestawie ciężko będzie zmieścić się w tej kwocie, chcąc dać zarobić gazownikowi. To jest tylko moje zdanie. Aha żadnych plastików, wszystkie króćce, trójniki, czujniki metalowe, plastiki się łamią i rozpadają w rękach oczywiście po jakimś czasie. No jak masz nagrzewnicę sterowaną klapkami, dokładnie nawiew, czyli nie masz zaworu odcinającego dopływ płynu do nagrzewnicy to podłącz sobie reduktor szeregowo, ale jak najbliżej wyjścia z bloku silnika i wejścia do nagrzewnicy, wtedy nie ma spadków temperatury na nagrzewnicy. Warto pomyśleć o przewodach WN dedykowanych do gazu, czyli z mniejszą opornością, oszczędzisz cewkę lub cewki.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • Pomocny post
    #3 06 Sty 2011 09:04
    manio123
    Poziom 34  

    o lubryfikacji napisał już kolega. Ja proponuję sterownik stag ( najlepszy w tej cenie) lub inny tańszy, bo najważniejsze są komponenty którymi ma sterować a na słabych elementach wykonawczych to i genialny sterownik nie poradzi. Zamiast proponowanych dość kosztownych reduktorów proponuję całkiem dobry reduktor scorpion st jeśli masz silnik 150KM , a jeśli mniejszy to klasyczny i stabilny zavoli N .Warto też pokusić się o montaż wtryskiwaczy hana 2000 - tu nie warto oszczędzać, a absolutne minimum to wtryski magic jet. Prawda jest niestety taka , że stosunkowo niewielkie oszczędności mszczą się w eklsploatacji gorszą i nieekonomiczną eksploatacją, która z nadmiarem konsumuje pozorne oszczędności na początku.

    0
  • #4 06 Sty 2011 13:30
    pawelek74
    Poziom 2  

    W celu uzupełnienia dopiszę, że silnik w aucie mam 2 litrowy, 4 cylindrowy, koni ma 135 albo 150 a spala około 10 litrów 95 na trasie.
    Czytałem w kilku miejscach, że Hondy mają wyjątkową zdolność do wypalania gniazd i zaworów na gazie i stąd to pytanie o lubryfikację. W innych samochodach to nie problem, ale akurat w japońcach i niektórych Fordach to podobno zmora. Ale, jak koledzy mówią, możliwe że to takie kosztowne placebo, więc sobie to podaruję i dorzucę te 200 pln do lepszych wtrysków.

    Gdyby ktoś jeszcze miał jakieś sugestie doświadczenia to z niecierpliwością oczekuję kolejnych rad.
    Szczególnie osoby, które miały do czynienia z tym silnikiem prosiłbym o wypowiedź.

    0
  • #5 06 Sty 2011 19:34
    Mario Mario
    Poziom 13  

    To jak to ma do 150 koników to wystarczy zawoli zeta s i ten reduktor podoła twojemu silniczków, Napisałeś że twój silnik łyka 10 na sto średnio, to mój 160 koni łyka 9,5 na setkę a to znaczy że ma nie małe zapotrzebowanie na paliwo.

    1
  • #6 06 Sty 2011 20:29
    pawelek74
    Poziom 2  

    cr-v to taka kobyła, stosunkowo spore, terenowe autko (większa od Toyoty Rav) z załączanym 4x4. Nie jest specjalnie opływowa i lubi paliwo. Dodatkowo moja Honda jest podniesiona o parę cm co dodatkowo ją spowalnia, mam też wyższe opony zimowe, więc pali więcej, ale ciężko powiedzieć ile dokładnie na 100 km bo wskazania licznika na tych oponach są zaniżone ze względu na większą średnicę. A mam to autko od niedawna i nie wiem jak się spisuje na obniżonym zawieszeniu na normalnych oponach. Na razie wersja terenowa na zimę mi potrzebna.
    Generalnie jestem zauroczony CR-V, ale ręce mi opadają jak patrzę na tą wskazówkę poziomu paliwa i na ceny na stacjach.
    Trzeba to na gaz przerobić i koniec. Tylko żeby dobrą decyzję podjąć.

    Dzięki Wam powoli mi się już obraz instalacji wyłania, ale nadal rozważam np. taki Elpigaz Power z wtryskiwaczami I-Plus (ko. 3. tys. pln) ze względu na 5 letnią gwarancję... ma to sens?

    0
  • #7 14 Cze 2011 20:43
    Motoser14789
    Poziom 2  

    Jesli juz to polecam caly kit stefanelli....zakladalem ich juz sporo i do tej pory nie mam zadnych klopotow....wszystko sprawuje sie idealnie i mity o szfankujacych sterownikach mozna schowac do szuflady...jak cos zapraszam... autodoctor.pl

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Jesli juz to polecam caly kit stefanelli....zakladalem ich juz sporo i do tej pory nie mam zadnych klopotow....wszystko sprawuje sie idealnie i mity o szfankujacych sterownikach mozna schowac do szuflady...jak cos zapraszam... autodoctor.pl

    0
  Szukaj w 5mln produktów