Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C16NZ Vectra A przerywa przy stalych obrotach LPG

06 Sty 2011 02:47 7911 12
  • Poziom 11  
    witam, mam problem. Moj silnik to c16nz. Przejechalem 45km i potem wracam do samochodu po 1,5 godzinie, przejechalem 3 metry i zgasl. Nie ma iskry. Moj mechanik wymienil modul zaplonowy i cewke na nowe - razem 200zl. Zaplon zostal ustawiony na lampe na 10stopni. Pojechalem do gazownika zeby ustawic gaz po 2 tygodniach bo samochod na gazie jak sie stalo na swiatlach przygasal ze telepalo calym samochodem i gasl. Przed awaria tez to bylo. Z dnia na dzien coraz gorszy mul na gazie ze dlawil sie przy 3 tysiacach - musialem odpuscic gaz zeby dalej sie rozkrecal, wiec pojechalem na ta wyzej wspomniana regulacje gazu. Gazownik powiedzial ze telepie silnikiem jak gaz jest wcisniety i pokazal mi to: to wyglada tak ze przy silnikiu wciska sie przepustnice, na oko gdzies do 3 tysiecy obrotow moze mniej deczko i silnikiem telepie przy tych obrotach. Gubi iskry chyba. Na benzynie tez to czuc ale o wiele wiele mniej, prawie nic ale jednak. Gazownik powiedzil ze musi dac bogata mieszanke zeby sie wkrecal w ogole i zebym zrobil porzadek z iskra i wymienil filtr powietrza i wtedy przyjechal na regulacje. Stawial na palec i kopulke. Ogladalem dzis to, nie znam sie na tym ale palec wyglada wporzadku, nie jest jakis wypalony, kopulka nie wyglada tez na zniszczona... Te kolko miedzy palcem a modulem zaplonowym (to chyba czujnik indukcyjny z tego co czytam) obraca sie lekko na osi, czy to powinno sie krecic sztywno razem z oska aparatu i palcem?

    Swiece maja jakies 20 tysiecy. Kable od kiedy kupilem samocchod czyli minimum 24 tysiacy, ale nie widac na nich przebic w ciemnym swietle. Reduktor ma rok, filtr w reduktorze wymieniony. Tak jak wspomnialem modul zaplonowy w aparacie i cewka zaplonowa ta pod zbiornikiem wspomagania wymieniona na nowe.

    Dodam ze na benzynie wszystko w czasie jazdy wyglada elegancko. Idzie jak na dopalaczach. Na gazie LPG gdy teraz jest ta bogata mieszanka ustawiona to tez idzie jak wariat w miescie, w trasie ma tez moc ale z opoznieniem sie zbiera dobrze (wciskam gaz zeby wyprzedzic to mija ze 2 sekundy i wtedy idzie, to pewnie przez ta mieszanke bogata). Najgorsze jest to ze w miescie przy stalej predkosci na gazie przerywa a w trasie jak sie rozpedzam to jest ok, i jak zlapie stala predkosci to juz jakis nagle mul sie robi i czuc ze przerywa. Tak wiec tylko przy przyspieszaniu jest ok.

    Blagam, od czego zaczac... Czy kable WN moga byc zle mimo ze nie ma dyskoteki pod maska w nocy? Czy da sie ocenic stan kopulki i palca czy poprostu wymieniac i juz? Przed problemami z gazem i padnieciem iskry samochod chodzil wysmienicie. Tylko lalem gaz i ogien na tloki a teraz mi rece opadaja jak widze ludzi na roznych forach ktorzy wymieniaja wszystko zwiazane z zaplonem i pisza ze dalej to samo :(
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Zapłon jak padnie to jest dupa i na benzynie i na gazie. Zapłon jak pada to na benzynie jest zazwyczaj lepiej niż na gazie. Z twojego obszernego opisu wynika, ze problem tkwi w samej instalacji gazowej. Przyznam, ze nie znam twojego silnika i nie domyślę się jaka jest tam instalacja gazowa. Jak możesz to napisz co masz tam zamontowane. Co do przewodów to też nie jest tak do końca, ze jak nowe to już super. Zależy jeszcze jakiej jakości są przewody, bo na gazie i po 40 tkm padną. Gaz potrzebuje wydłużonej iskry, a przewody powinny mieć mniejszą oporność jak przy benzynie, ale jak jest nowa cewka to powinna dać sobie radę bez problemu, no chyba że przewody blokują przewodzenie. Jak już wymieniłeś prawie cały zapłon to dla świętego spokoju wymień kopułkę i palec, to w porównaniu z cewką i przewodami nie duży koszt, a jak wtedy będzie źle to weźmiesz się za tyłek gazownikowi.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Przerywanie przy wcisnietym gazie na rownych obrotach tez wystepuje na benzynie ale jest mniej udczuwalne niz na gazie. Silnik to oplowski C16NZ czyli 1.6 8v. Instalacja gazowa z silnikiem krokowym i zaworem na rurce od reduktora do mieszalnika. Czy czujnik indukcyjny w aparacie zaplonowym powinien siedziec szytwno?
  • Poziom 11  
    Chyba z tego co dzis poogladalem, to ten czujnik indukcyjny sie nie kreci z osia, tylko stoi z calym aparatem zaplonowym. Ale u mnie kreci sie wzgeldem aparatu troche, zrobilem zdjecia o ile sie kreci:
    C16NZ Vectra A przerywa przy stalych obrotach LPGC16NZ Vectra A przerywa przy stalych obrotach LPG
    C16NZ Vectra A przerywa przy stalych obrotach LPGC16NZ Vectra A przerywa przy stalych obrotach LPG

    a tutaj zdjecia kopulki i palca, czy te czesci wymagaja zmiany na nowe? :
    C16NZ Vectra A przerywa przy stalych obrotach LPGC16NZ Vectra A przerywa przy stalych obrotach LPG

    Swiece wymienilem dzis na nowe, nic to nie pomoglo. Nie wiem co robic, czy zamawiac z allegro kopulke + palec + kable WN czy pojsc na zlom i kupic uzywany caly aparat zaplonowy, jak radzicie?
  • Poziom 13  
    a czy przypadkiem, grafitowy trzpień kopułki nie jest już wytarty i zapieczony w gnieździe? jeżeli tak to nie dotyka on do palca i napecie w tym miejscu przepływa wywołując iskrzenie, co daje określone straty. jezeli czoło palca nie jest wypalone to nie ruszałbym go, chyba ze to koszt 20-30- zł. Co do przewodów to przy instalacji lpg powinny posiadać większą przewodność. Można sprawdzić je sprawdzając oporność czy nie mają przebicia.
  • Poziom 21  
    Cytat:
    a czy przypadkiem, grafitowy trzpień kopułki nie jest już wytarty i zapieczony w gnieździe?



    Mario, co Ty bredzisz ? Popatrz na foty i zastanów się. Kopułka DELKO ma to na sztywno, a palec ma zestyk ruchomy.

    Przyjżyj się przewodom WN, w fajach tam zawsze jest zielono. Jeśli mają powyżej 10 Kohm, do śmietnika.
  • Poziom 11  
    dziekuje bardzo za odpowiedzi, sprawdze jutro opor kabli i dam znac co wyszlo. Wciaz zastanawia mnie ten luz czujnika indukcyjnego wzgledem aparatu zaplonowego. Czy ktos moze wyjasnic co wlasciwie robi ten czujnik?
  • Poziom 11  
    sprawdzilem opor, wydaje mi sie ze dokladnie to zrobilem i wyszlo tak od pierwszego cylindra czyli od najdluzszego kabla:
    1- 17 kohm,
    2- 15 kohm,
    3- 13,9 kohm,
    4- 14 kohm

    czyli kable do wymiany z tego co pisze kolega wyzej omegolotC30NE. Mam je firmy Champion. Zastanawiam sie jakie kupic, duzo osob na roznych forach pisze zeby unikac jak ognia firmy Santech i Janmor, ale tez wiele osob twierdzi zeby nie zakladac filtrow oleju firmy Filtron bo sie silniki sypia... dla mnie to bzdura, przeciez te filtry montuje sie w niektorych samochodach w fabryce na pierwszy montaz. Wydaje mi sie ze niektorzy twierdza ze co polskie to zle. Jakie kable polecacie?
  • Poziom 13  
    Omegolot wcale nie bredzę, jeżeli jest jak piszesz to nie ma problemu, kolega sprawdzi kopułkę i podejmie decyzję czy ją wymieniać czy nie. A widziałeś aparaty z takim rozwiązaniem jak ja piszę i palcem takim jak jest na zdjęciu powyżej, bo ja widziałem i to jest dobre rozwiązanie bo elastyczność sprężynki która znajduje się w gnieździe kopułki jest o wiele większa niż samej blaszki palca, i kopułka dłużej spełnia swoje zadanie, dodatkowa elastyczność blaszki palca ogranicza nacisk na nią samą i tym ścieranie się grafitu. Co do przewodów to sprawdź swoje bo pewnie będziesz musiał je wyrzucić do kosza, bo jak nie jeździsz na gazie i nie zastosowałeś przewodów z rdzeniem z włókna szklanego i przewodnikiem w postaci zwojów owiniętych na rdzeniu to zapewne twoje przewody mają powyżej 10 kohm. Na 70 cm przewodu z opornikiem węglowym będzie ponad 10 kohm. i to będzie dopuszczalne, z rdzeniem miedzianym już nie. Jestem teraz na etapie wymiany przewodów w swoim aucie, u mnie granicą jest 22kohm, ale zmieniam na te z rdzeniem z włókna szklanego i osłoną ferromagnetyczną, oporność do 6 kohm, problem z tym, że najłatwiej jest dostać przewody dedykowane do danego silnika ale do mieszanki benzynowej , czyli takie jakie zaleca producent, co do gazowych oprócz NGK nie znalazłem, oczywiście janmor i sentech też robi typowe do lpg, ale te pomijam. Jakby przewody te były dobre to wszyscy zmienialiby na sentechy czy janmory za 100-200 zł. Ja obecnie drążę temat Beru Power Cable to te do gazu ale nie mogę nigdzie znaleźć, są ale zwykłe z rdzeniem miedzianym. Dobra firma to niemiecka Bremi, również robią takie do gazu ale też ciężko dogadać się z dystrybutorami, oni sprzedają takie jakie maja i nawet nie wiedzą czy to do gazu czy benzyny. najczęstszą odpowiedzią jaką słyszę, to że przewody są takie jakie zaleca producent auta, czyli typowe do benzyny. Są jeszcze electrospark produkowane przez jedną z lini kerr nelson, Brytyjczyków, niestety nie mogę dotrzeć do oznaczenia tych gazowych. Koszt to 300 wzwyż , oczywiście jak do mojego 6 przewodów, za 4 bedzie taniej, ale warto poszukać. Można dowiedzieć się też co pakuje nipparts, bo za te przewody też śpiewają dość drogo.
  • Poziom 11  
    witam, wymienilem swiece (NGK), kable (BOSCH), kopulke (BOSCH), palec (EPS), wczesniej byla wymienana (bo sie popsulo i nie bylo iskry) cewka i modul zaplonowy ten w aparacie i dalej to samo, kompletnie zero poprawy. Co robic... moze to cos z tym czujnikiem indukcyjnym w aparacie zaplonowym?
  • Poziom 11  
    dobra, jutro pojade na zlom i sprobuje jakis aparat na podmiane wziasc i zobaczymy co bedzie, juz mi rece opadaja.
  • Poziom 11  
    Witam, nie zmienilem aparatu. Jezdzilem 2 dni na benzynie bo mnie wkurzala jazda na gazie. Odpialem rurke podcisnienia od zaworu egr przy przepustnicy. Nic to nie dalo. Jezdzilem 2 dni na benzynie bo wkurzala mnie jazda i szarpanie na gazie. Troche obroty silnika mialem zwiekszone na luzie, tak z 1200- 1300 obrotow, i wolno schodzil, ale caly czas myslalem ze to od zimna. Dzis jezdzilem na benzynie znowu i zobaczylem ze obroty normlanie spadaja do 800-900 na biegu jalowym. Pomyslalem wlacze na gaz zobacze jeszcze co sie dzieje... i wszystko juz dobrze i nic nie szarpie. Pojezdzilem potestowalem, no nic nie szarpie. Otwieram maske i zobaczylem ze jak daje gazu przy silniku to cos syczy. Doszedlem ze rurka od podcisnienia pekla na plasikowym kolanku i jest przerwana. Pewnie uszkodzilem ja jak zaslepialem trzpien od przewodu EGR. To jest ta rurka ktora idzie od przepustnicy, do puszki nad przepistnica, a obok wychodzi rurka do filtra powietrza do sterowania klapka w puszcze filtra. Zamiescilem zdjecia - nie od mojego silnika, tylko ostatnie jest z moim silnikiem i uszkodzeniem przewodu.

    Stad wychodzi:
    C16NZ Vectra A przerywa przy stalych obrotach LPG
    Tutaj wchodzi:
    C16NZ Vectra A przerywa przy stalych obrotach LPG
    co jest w tej puszce, do czego tam idzie podcisnienie?

    Tak biegnie cala:
    C16NZ Vectra A przerywa przy stalych obrotach LPG