Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wentylatory a światła mijania VW T4 2.4D

06 Sty 2011 11:19 5494 10
  • Poziom 9  
    Witam, opisze dziwny przypadek który mi się 2 razy zdarzył. Było piękne lato, zrobiłem sobie przerwe jak wracałem z trasy, włączyły się wentylatory i razem z nimi zgasły mi światła mijania - zostały same postojowe, no to wskoczyłem do auta wyłączyłem do pozycji pozycyjnych, włączyłem znów mijania i gitara.
    Później nie zdarzyło mi się nic takiego.
    2 tyg temu zalozylem całkowicie wyregenerowany alternator (regulator ze szczotkami zostawiłem stary bo jest HELLI i szczotek dośc dużo na nim jest - na alternatorze tamtym był już troche wyrobiony pierścień po którym ślizgają się szczotki)
    W Sylwestra nad ranem miałem podobnie. Jade pod góre, pedał gazu w podłodze, na górze temp 98* ale wentylatory chodzą i wszystko git.
    Zjeżdzam z góry, schłodził się i wyłączyły się wentylatory, razem ze światłami mijania, ale wyłączyłem je do pozycji pozycyjnych, włączyłem i wszystko ok.
    Dodatkowo zauwazyłem ze gdy wentylatory się włączają/wyłączają to tak jakby "siadały" swiatła na chwilke.
    Zauważyłem też ze ostatnio jak go zapale na zimnym to pstryka/trzeszczy mi przekaźnik który jest w schemacie bezpieczników opisany jako: elektryczna pompa cieczy chłodzącej.
    Jakieś sugestie?? W czym szukać przyczyny?
    Dodam że innym razem dmuchawa chodziła na maxa, włączone halogeny, wycieraczki i wszystko grało.

    Pozdrawiam :)
  • Poziom 13  
    to że siadają światła jak załączy się wentylator to normalne wentylator pobiera sporo prądu ,przyczyną może być wadliwie działając włącznik świateł lub przełącznik krutkie długie przy kierownicy ,wypalają sie styki jak ktoś założy zbyt duże żarówki np. 100/110wat
  • Poziom 9  
    Żarówki mam normalne, nic w instalacji nie mam kombinowane.
    Przełącznik od krótkich długich zmienialem przed świętami bo na starym czasem nie włączał się prawy kierunek i było to wkurzające. Więc chyba odpada że 2 przełączniki byłyby wadliwe. Wiem ze mają pobór wentylatory ale jak się mi włączyły kilka razy to bardzo znacząco siadły światła.
  • Poziom 43  
    Może masz założonego AWS,a(automat świateł)?
  • Poziom 9  
    Pisałem przeciez ze wszystko jest tak jak wyszedł z fabryki, nic nie było grzebane w instalacji. Przypadek jest dziwny :) Bo już na kilku forach to pisałem ale na żadnym jeszcze nie dostałem konkretnej porady ani odpowiedzi :D:D
  • Poziom 37  
    Pierwszy post jest troszkę chaotycznie sformułowany: to światła gasną gdy wiatraki się włączają, czy też światła gasną gdy wiatraki kończą pracę?
    W pierwszym wypadku to brak możliwości "dostawy" do skrzynki bezpieczników potrzebnej ilości prądu (tak kolokwialnie). Powodem może tu być niewłaściwe dociągnięcie klem do biegunów akumulatora (celowo tak to formułuję a nie że "dokręcenie nakrętki na klemach; często nakrętka dojdzie do końca a klema jest nadal luźna!), dalej naturalne masy akumulatora, silnika, skrzynki bezpieczników; właściwe i ciasne osadzenie konektora doprowadzającego prąd do skrzynki, czy są ciasne konektory na kostce stacyjki, przewód czarno-żółty do skrzynki bezpieczników z kostki stacyjki.
    I to koniec wspólnej ze światłami trasy dla wentylatorów. W skrzynce się rozdzielają na poszczególne obwody: reflektory bezpośrednio dalej, z powrotem do manetek a wiatraki włączane są przez przekaźnik 18 ze "stałego plusa" (ewentualnie on i jego osadzenie do sprawdzenia).
    Bardziej pasowałaby taka usterka: gasną wiatraki, gdy włączymy reflektory - wówczas taki spadek napięcia na przekaźniku że nie utrzyma zworki. Na odwrót mi to nie gra.
  • Poziom 9  
    Za I razem, WŁĄCZYŁY się wentylatory - zgasły światła
    za II razem, WYŁĄCZYŁY się wentylatory - zgasły światła
    I tak i tak, dobrze przecież napisałem :D
  • Poziom 37  
    Tak, teraz wiem, choć ciężko mi było uwierzyć :please:
    Czyli usterka jednak "podwójnego" rodzaju.
    Tak więc pozostaję przy radzie: starannie skontrolować punkty łączenia w instalacji, z uwagi na możliwe przyczyny tak, jak wyżej.
  • Moderator Samochody
    Ja bym się pokusił o wymianę, lub dokładne oględziny włącznika świateł, często, ale to bardzo często się uszkadzają, to ze światła gasną akurat w tej chwili, to widzisz ale czy nie gasną częściej? tego nie wiesz.
  • Poziom 9  
    Wyłącznik gdyby siedział to byłby problem z włączeniem świateł, ale zawsze załączają się bez żadnych problemów. Ciekawi mnie tylko to że 2x mi zgasły jak się włączyły wentylatory, a drugi raz jak sie wyłączyły wentylatory. Coś czuje ze przyczyna siedzi w instalacji wentylatorów, z resztą pisałem jeszcze ze ostatnio jak go zapale na zimnym to trzeszcz przekaźnik 38 na pozycji 15 - czyli przekaźnik od elektrycznej pompki cieczy chłodzącej.
    Jutro w południe zabieram się za przeglądanie tego wszystkiego.
    Wszystko działa póki co jak należy, ale ten przypadek z gasnącymi światłami nie daje mi spokoju i chce wybadać co to jest.
    Dziękuje za wszystkie podpowiedzi, pozdrawiam, jutro napisze jak uda mi się coś znależć :)
  • Poziom 9  
    Ja miałem taki przypadek że wyłączały mi się światła mijania, nawiewy wewnątrz kabiny i wycieraczki poza tym wszystko było i też coś pykało z okolicy włącznika świateł. Przy manewrowaniu kluczykiem w stacyjce wszystko się załączało i za jakiś czas znow nie działało. Wymieniłem kostkę stacyjki i jest ok. T4 2.4D 1998r.