Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

matiz ,luźny pasek rozrządu

samouk0000 08 Jan 2011 18:20 29334 50
Rocketjobs
  • #31
    samouk0000
    Level 9  
    zawory ,oczywiście macie racie ,ja się uczę dopiero a wiec zatrzymało się o zawory,,czyli jak teraz kołem zębatym pokręcić żeby odblokować to ,oczywiście najpierw sprawdzę na znakach czy pasek jest git,czy mechanik miał racje o zablokowaniu na tych zaworach ,a przy okazji panewki są na wale już wiem trochę więcej przez tą pomyłkę .
  • Rocketjobs
  • #32
    bandi21
    Level 30  
    Teraz to już pozamiatane.Jak się nie kręci to rwij głowicę bo nie ma innego ratunku.Tam w Bydgoszczy jest wopor on na pewno ci pomoże.Jesli chcesz pouczyć się mechaniki to zatrudnij się u kogoś takiego jak on a potem nie będziesz już musiał o nic pytać na tym forum-będziesz tylko odpowiadał.To tak na marginesie.
  • #33
    samouk0000
    Level 9  
    nie odkręciłem pokrywy zaworów jeszcze ,spoko mam chyba na biegu auto i wtedy pokręcę kołem ja mam auto pod blokiem w święta nie naprawiam . Można gdybać i pisać ze silnik na kosmos można wysłać ,sprawdzę to napiszę ok. a ty kim jesteś mechanikiem czy samoukiem?
  • RocketJobs
  • #34
    bandi21
    Level 30  
    Ja jestem kominiarzem a tu to jestem gościnnie.Ty już nic tu nie pisz dopóki czegoś w tym aucie nie ustalisz bo szkoda twojego i naszego czasu.
  • #35
    samouk0000
    Level 9  
    czyli tak , auto miałem na biegu i teraz pokręciłem w prawo kołem i pozostaje tylko ustawić rozrząd od początku na znakach i kupić napinacz
  • Helpful post
    #36
    bandi21
    Level 30  
    Ile wykonałeś obrotów? zanim kupisz napinacz to zdemontuj i sprawdź,ten napinacz może się tyko zatrzeć (łożysko).Do napinacza zaczepiona jest sprężynka (kosztuje 3 złote) i to ona napina rolkę a tym samym jest odpowiedzialna za naciąg paska.Dodatkowo powiem ci co o tobie myślę:
    Założyłeś temat 6 stycznia,7 i 8 był dniem kiedy mogłeś coś zrobić ale ty dalej świętowałeś.Miałeś jednak czas żeby pisać na forum i pozwolić aby tak prosty temat rozrósł się do takich rozmiarów.Jest niedziela a ty jeszcze nie zdemontowałeś osłony rozrządu co trwa 15 minut.Jeśli dalej w tym tempie będziesz działał to któryś z moderatorów zamknie temat i się skończy,albo odblokują barubara (owika) i on ci tak pojedzie że ci się odechce elektrody.Piszę tak z troski o twoje dalsze losy.
  • #37
    romoo
    User under supervision
    bandi21 wrote:
    Do napinacza zaczepiona jest sprężynka (kosztuje 3 złote) i to ona napina rolkę a tym samym jest odpowiedzialna za naciąg paska.


    Nic bardziej mylnego.
  • #39
    samouk0000
    Level 9  
    połowę obrotu zrobiłem i koniec .nie mam czasu bo mam małe dziecko dlatego tak się to ciągnie ,zamknę sam temat jak naprawię ,czyli pół obrotu zrobiłem i widzę kropkę na kolę a jutro wyjmę pasek od alternatora i zobaczę drugi znak na dole . Już ciemno ,jeszcze klucz mi spad i nie widzę przy latarce gdzie jest . proszę o poradę dlaczego całego obrotu nie mogę wykonać
  • #40
    robi1214
    Level 31  
    koniecznie zmień mechaników.Ktoś kto ma pojęcie zdjagnozuje usterkę w 10 minut
  • #41
    bandi21
    Level 30  
    tłok dotyka do pogiętych zaworów,prawdopodobnie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zdjęcie paska klinowego niczego ci nie ułatwi.
  • Helpful post
    #42
    esteban123
    Level 20  
    A dajcie chłopakowi pogrzebać,zdejmij głowice zobacz co ucierpiało,powymieniaj i będzie dobrze. Uszczelka wiadomo nowa,pasek i napinacz też. Kolejność i momenty dokręcenia głowicy znajdziesz w google.Działaj...
  • Helpful post
    #43
    bandi21
    Level 30  
    Na kole od paska klinowego masz znak który musisz zgrać ze znakiem zero na plastikowej osłonie rozrządu.Wtedy sprawdzasz czy znak na wałku rozrządu pokrywa się ze znakiem na blaszanej osłonie z tyłu koła.Może być konieczność obrócenia jeszcze raz wału o jeden obrót.W ten sposób możesz sprawdzić ustawienie rozrządu bez dalszej rozbiórki.Jeśli nie da się kręcić wałem to niestety nie ma co sprawdzać.
  • #44
    esteban123
    Level 20  
    Tak mi jeszcze przyszło teraz do głowy,e potrzebujesz trochę narzędzi w stylu ściągacz do zaworów czy klucz dynamometryczny , masz?
  • #45
    samouk0000
    Level 9  
    nie mam kluczy i się poddaje czyli jechałem sobie ulicą i auto zaczyna szarpać ,wcześniej miałem wymieniany pasek rozrządu na fakturę u mechanika mistrza ponoć i się pytam czy to jest moja wina że matiz nie jeździ i nie odpala,części ja kupiłem ze sklepu i dostarczyłem mechanikowi ,dlaczego tak się stało? .Czy mogę żądać naprawy bezpłatnie od mechanika ,auto dałem do naprawy w sierpniu i jakoś koniec listopada mi padło,pokrywę zaworów i paska rozrządu odkręciłem ,żeby zobaczyć,wiec się pytam, bo mechanik nic nie musi wiedzieć ze sprawdzałem stan paska rozrządu .Uzna reklamację czy nie ?
  • #46
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nikt nie wie co jak i ile tam namieszałeś, gdybyś trafił do mnie i chciał to reklamować to na drzewo bym Cię wysłał, bo nie wiadomo jaka tak na prawdę była przyczyna, tak więc odpuść sobie z reklamacją.
  • #47
    samouk0000
    Level 9  
    od czasu jak zaczęło auto szarpać to odpaliłem auto ze dwa razy ,gazowałem trochę ,jechałem kawałek na wolnych obrotach bo jeszcze jechał matiz i szarpał to zaparkowałem przed blokiem ,później zapalił się sheck i odkręciłem obudowę rozrządu i zaworów i pokręciłem paskiem aha no sprawdzałem czy jest iskra na świecach (iskra jest)oraz czy wtryskiwacze poprawnie leją paliwo (leją 3 wtryski z ciśnieniem ) i zapalił i to wszystko .Moim zdaniem pasek luźny bo mechanik źle wymienił rozrząd i przeskoczył pasek to wina nie może być moja ,zgadza się. Jaki koszt naprawy ,całego obrotu nie można wykonać kołem, to może silnik kupić za 1tyś z alegro.
  • Helpful post
    #48
    bandi21
    Level 30  
    Koszt części nie powinien przekroczyć 300 zł plus robocizna.Cały silnik 1000 zł plus robocizna więc łatwo policzyć co lepsze.
  • #49
    samouk0000
    Level 9  
    To jeszcze dam radę zapłacić a z mechanikiem pogadam że za części zapłacę,chyba ze skończy się na ustawieniu rozrządu i zaworów .
  • #50
    samouk0000
    Level 9  
    byłem u mechanika się spytać ile weźnie i opisałem objaw to powiedział ze aparat zapłonowy poszedł 500zł a pasek nie możliwe ze przeskoczył to wyjątkowych sytuacjach się dzieje ale poprawi bezpłatnie jak pasek i ustawienie zaworów.
  • #51
    samouk0000
    Level 9  
    kończe temat bo to moduł poszedł a nie rozrząd