Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Kangoo 1.4 2001 problem z alternatorem

Two6Player 06 Jan 2011 20:25 5335 20
  • #1
    Two6Player
    Level 12  
    Mam pytanie jeśli alternator nie ładuje na niskich obrotach (zaraz po odpaleniu) a po dodaniu na chwile gazu do dechy wszystko wraca do normy i ładuje nawet na niskich obrotach to czego to może być wina? dodam jeszcze że po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu od razu problem znów się pojawia.

    Pasek klinowy jest na pewno dobrze napięty wszystkie przewody mocno dokręcone/ dobrze wpięte.

    Szczotki również wykluczam bo zostały wymienione tydzień temu bez jakiejkolwiek poprawy.

    Dochodzi jeszcze utrudnienie tego typu, że nie mam kontrolki ładowania akumulatora. Nie świeci się nawet przy przekręceniu kluczyka w stan zapłonu, a powinna świecić się razem z kontrolką od oleju (która działa)

    Jedynie mogę stwierdzić, że alternator nie ładuje po słabo świecących światłach oraz włączających się po dłuższej chwili kontrolek poduszek powietrznych a potem ABSu.

    Zastanawiałem się nad problemem z regulatorem napięcia. A w sklepie mi krzyknęli za niego 140zł !! Nie chcę ponosić zbędnych wydatków.

    Ma ktoś jeszcze może pomysł jak mogę sprawdzić podzespoły alternatora?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    viper555
    Level 39  
    Two6Player wrote:


    Dochodzi jeszcze utrudnienie tego typu, że nie mam kontrolki ładowania akumulatora. Nie świeci się nawet przy przekręceniu kluczyka w stan zapłonu, a powinna świecić się razem z kontrolką od oleju (która działa)


    Jak znajdziesz kontrolkę to będziesz miał ładowanie.P
  • #3
    Two6Player
    Level 12  
    Wiem gdzie jest kontrolka :D ale po prostu nie świeci :D a poza tym ona jest tu najmniej istotna :D
  • #4
    lynx22
    Level 17  
    Sam wymieniałeś szcotki ? Może komutator jest za bardzo wytarty. Jeżeli komutator jest ok, szczotki też ok założone, to regulator napięcia.
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A może to ten mechanik co Ci zwarcie zrobił znów coś popsuł?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    Two6Player
    Level 12  
    Przemo9826 Chyba pomyliłeś fora popisz sobie gdzie indziej tam gdzie kogoś będą obchodziły głupoty. Nie zaśmiecaj znów kolejnego tematu będę wdzięczny jeśli nie będziesz się udzielał w moich tematach.

    Co do szczotek były wymieniane w firmie zajmującej się regeneracją alternatorów i rozruszników. Przed wymiana było dokładnie to samo
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    Two6Player
    Level 12  
    Wszystkie dane z naklejki:
    CA148IR
    Remanufactured
    135032 -
    110108
    AL1
    kod kreskowy sobie daruje :D
  • #10
    Wodnik-W8
    Level 16  
    Witam. Przypuszczam że to właśnie przepalona żarówka kontrolki ładowania lub brak połączenia w tym obwodzie jest przyczyną opisanych problemów. Prąd który płynie przez żarówkę jest prądem wspomagającym wzbudzenie się altka. Bez tego prądu tak właśnie jest. Pozdrawiam.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    lynx22
    Level 17  
    Chodziło o pierścienie ślizgowe, ale komutator też się przyjeło i każdy wie "o co chodzi"
  • #13
    Two6Player
    Level 12  
    Valeo oryginalny włożony do autka a co do kontrolki to do niej idą chyba osobne kabelki z alternatora przynajmniej tak mi się wydaje bo jest dodatkowe gniazdko co wg mnie może być gniazdkiem czujnika ładowania.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    milejow
    Level 43  
    ......ani żarówki w obwodzie kontrolki ładowania.
  • #16
    Two6Player
    Level 12  
    a faktycznie brak kontrolki może być przyczyną dziwnego działania alternatora zaraz po rozruchu? bo tak jak pisałem po dodaniu na chwile gazu do dechy (prawie do odcięcia) wszystko wraca w 100% do normy
  • #17
    milejow
    Level 43  
    Zostaw kontrolkę ładowania w spokoju bo to nie jej wina a zajmij się diodami wzbudzenia
  • #18
    Two6Player
    Level 12  
    też tak własnie myślę. Najbardziej zastanawiałem się nad problemem z regulatorem napięcia
  • #19
    viper555
    Level 39  
    Chlopy co wy krzanicie ten alternator nie ma żadnych diod wzbudzenia, ma szukać przerwy na kontrolce.
  • #20
    Two6Player
    Level 12  
    kontrolki na zegarach wcale nie ma !! rozebrałem zegary z ciekawości i dioda jest wylutowana ;/ jutro wezmę jakąś diodę i przylutuję. Zegarów wcześniej nie rozbierałem a tego problemu nie było, a posiadaczem auta jestem od niecałego 1,5 roku, nie mam pojęcia co było z tym autem robione ;/ przy okazji dzisiejszych prac przy aucie znalazłem pod maska spalony bezpiecznik 10A który miał obwiązane nóżki drucikiem ;/
  • #21
    robokop
    Moderator of Cars
    Krótko i zwięźle - brak wzbudzenia, co sugeruje nie świecąca się kontrolka. Uszkodzenie jednej z diod wzbudzenia, to zawsze świecąca się i to dość jasno lampka w czasie pracy. Zamykam.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=8353653&highlight=#8353653