Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, 1.9TDI, 1999r kiepsko odpala

Godzisz 06 Sty 2011 23:40 2235 3
  • #1 06 Sty 2011 23:40
    Godzisz
    Poziom 10  

    Witam wszystkich. posiadam VW sharana i od paru dni zaobserwowałem problemy z odpaleniem go... Problem polega na tym ze jak silnik jest zimny (temp wachała sie od -5, do 0. dodam ze rok temu przy -20 nie miałem najmniejszego problemu z odpaleniem), to "łechtam go" na pare razy... seriami po kilka sekund, aby nie poprzepalac kabli.. az w koncu za ktoryms razem odpala. gdy silnik jest juz ciepły to nie ma problemu z odpaleniem. Ktoś mi kiedys powiedział (jakis znajomy ktory sie pasjonuje samochodami) ze jest tam kontrolka (żółta/pomarańczowa) w kształcie takiej spirali, mowił ze oznacza to grzanie świec, aby nie zepsuc ich i palenia samochodu na zimnych swiecach, wiec tak jak mowił znajomy grzałem je po 3-4 razy( w sensie do poki kontrolka nie znikła i tak 3-4 razy) ale teraz nawet jak tak zrobie to kiepsko mi odpala..

    Ojciec mowi ze moze to być filtr paliwa, ale według mnie raczej nie, bo po
    1. był nie dawno wymieniany
    2. jak by to był filtr to by samochod "muliło", na ciepłym silniku tez by gorzej odpalał i miał miejszą moc.
    ale według mnie to moga byc te świece

    Są to oczywiscie moje domysły i napisałem tylko to co mi sie wydaje i co się dzieje z autem. czekam na odpowiedz kogos kto pozbył sie takiej usterki lub ma fachowe zdanie na ten temat.
    Z góry dziekuję i pozdrawiam.

  • #2 07 Sty 2011 00:01
    Woszczyń
    Poziom 12  

    obstawiam wymiane swiec. po roku czasu mogo byc juz nanic.swiece kosztuja ok 20zl za sztuke mysle ze znajdziesz lepiej.jesli ci sie wydaje ze masz problemy z grzaniem to podłącz swiece na krotko.tylko nie zapomnij ich odlaczyc od poprzedniego zasilania. a jak paliwo może nalałeś jakiegoś "padziewia" albo już sprężania takiego nie ma.a zeby sprawdzic czy swiece sa grzane wykrecasz 1 z nich dotykasz masy a 2 os grzeje je (poprzez przekrecenie kluczyka) i ty je wtedy dotykasz i jak jest ciepla to wszystko git jak zimna to podłącz je na krótko a najlepiej wymień

  • #3 07 Sty 2011 17:40
    komalik
    Poziom 14  

    Witam
    Dokop się do świec. Ściągnij jedną fajkę i sprawdź czy po przekręceniu na zapłon pojawia się napięcie. Jeśli tak to pomierz po kolei świece multimetrem (opór do masy silnika). Jeśli choć jedna jest walnięta - wymień świece (wszystkie).
    Walnięta oznacza duży opór (ponad powiedzmy 3 ohmy) lub przerwę.

    pozdrawiam

  • #4 07 Sty 2011 22:55
    Staszek49
    Poziom 33  

    Świece sprawdź z pomocą żarówki np. 21 W, tj. każdą świecę oddzielnie i jeśli żarówka będzie świecić to będzie świadczyć, iż dana świeca jest sprawna. W większości aut świece żarowe są połączone równolegle i nawet przy jednej bądź dwóch "przepalonych" silnik zaskoczy. Praktycznie można wymienić tylko świecę uszkodzoną i moim zdaniem nie będzie większej szkody dla silnika (od lat tak praktykuję).
    Inaczej jest w autach (starych typach), w których świece żarowe są łączone szeregowo i w takim przypadku celowe jest wymienić komplet świec, bowiem "stare - używane" świece w połączeniu z nowymi niezwłocznie się "spalą".

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME