Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podtrzymanie dla Atmel AT89C2051

12 Paź 2004 21:35 1038 2
  • Poziom 23  
    Potrzebuję zrobić podtrzymanie akumulatorowe do kitu
    http://www.nordelektronik.pl/ne/ne2019.htm
    całośc jest na w/w procku tylko nie wiem jaki akumulator zastosować i jak rozwiązać problem podtrzymania,żeby przy zasilaniu z akumulatora nie swiecił się wyswietlacz i nie były sterowane przekaźniki...mam pomysł na dodatkowym przekaźniku ,który by rozłączał niepotrzebne elementy,ale może jest jakieś prostsze rozwiązanie?

Dodam że nie znam się na tych układach i nie wiem czy po zaniku zasilania ma on nie trzymać ustawień czy nie...
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Witam

Nie znam układu i nie wiem czy posiada on funkcję zapamiętywania pomiarów przy odłączeniu zasilania, ale wnioskuję, że tobie na tym właśnie zależy. Najprościej jest znaleźć wspólne anody (lub katody) wyswietlaczy i odłączać je przez wspomniany przekaźnik. To samo tyczy się zasilania cewek przekaźników.
    Jeżeli wartość zliczona zapamiętywana jest tylko w mikrokontrolerze (bez udziału zewnętrznych rejestrów itp) to można zrobić osobne (buforowane) zasilanie mikrokontrolera.
    Podstawą jest schemat - bez niego można wymyslać wodotryski :D

:sm19:
  • Poziom 23  
    Oki rozjaśnię temat :