Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B6 1.9TDI 131KM AVF ciężko pali na zimnym silniku

07 Sty 2011 09:38 19171 26
  • Poziom 1  
    Witam. Mam problem z moim Audi tak jak w temacie na zimnym silniku ciężko pali a po odpaleniu ma nie równe obroty przez około 2min, temperatura silnika waha się od 70 do 75 stopni czasem tylko w dużych korkach dojdzie do 90 lecz po niedługim czasie spada znów do 75 C. Po podpięciu auta pod vaga 01 engine 007
    na zimnym przy zewnętrznej temperaturze 1C
    temperatura paliwa 0,9C powietrza 3,6C cieczy 2,7C
    W liczniku kanał 003
    pokazało 4C
    Na ciepłym silniku
    temperatura paliwa 52,2C powietrza 18,1C cieczy 74,7C
    w liczniku temperatura cieczy 73C
    Proszę o pomoc. Z góry dziękuję
  • Poziom 2  
    wymień termostat bo jest do d..y

    Moderowany przez Błażej:

    Rozwiń tą światłą myśl i umotywuj swoją wypowiedź!

  • Poziom 39  
    odzim i twoim zdaniem nie odpala do termostat jest do du..y?
    Ciekawe czym mnie jeszcze zadziwią goście elektrody.
  • Moderator na urlopie...
    Ja podmieniłbym czujnik temperatury silnika.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Problem z dawką rozruchową. Do sprawdzenia czujnik temperatury.
  • Poziom 32  
    Kol Błażej zaraz bedzie pytanie a gdzie on jest, to tak jak z dziećmi dopuszcz sie do trzech pytań typu czemu? potem knebel :D , bo sie nie wybrnie , kol gregor odpowieć padła.
  • Poziom 35  
    Podzielam zdanie kolegi odzim - w tym przypadku szwankuje termostat a nie czujnik a to z prostej przyczyny : zarówno G62 jak i G2 dają takie same odczyty (z dopuszczalną oczywiście tolerancją wskazań na rozgrzanym silniku i odzim wypowiedział się tylko w tej kwestii pomijając wątek trudnego rozruchu zimnego silnika i wahań obrotów silnika. Co do drugiego wątku to gregor2812 może przecież podejrzeć parametry albo je zlogować i wkleić linki do logów w temacie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Co ma uszkodzony termostat do utrudnionego odpalania zimnego silnika?
    A jeśli nawet, to należało użyć ZDANIA i wyjaśnić swoją wypowiedź, a nie walnąć kilka słów i zadowolony.
  • Poziom 35  
    No przecież wiadomo, że przepuszczający termostat nie ma nic do utrudnionego rozruchu i wahań obrotów ale jest on przyczyną tego, że koledze nie dogrzewa się silnik do prawidłowej wartości.
  • Poziom 9  
    kolego mam podobny problem jesli rozwiazales ten problem to chcialbym prosic o podanie przyczyny.
  • Poziom 2  
    Co wy wypisujecie. Pewnie żaden z Was (z całym szacunkiem) nie posiada auta z takim silnikiem.
    Po pierwsze jeśli Ci nie dogrzewa przez dłuższy okres czasu i trwa to bardzo długo zanim osiągnie 90 stopni to w pierwszej kolejności można postawić na termostat. Zasada jest prosta termostat przy zimnym silniku musi być zamknięty, wówczas nie puszcza obiegu cieczy chłodzącej na silnik przez co skraca się okres do jego rozgrzania. Po przekroczeniu ok 90 stopni temp silnika termostat otwiera się, puszczając obieg cieczy do wystudzenia silnika. Twój jest przez cały czas otwarty stąd nie może go dogrzać.
    Po drugie jeśli ma problemy z odpaleniem na zimnym silniku to w pierwszej kolejności sprawdziłbym na świece żarowe. One są odpowiedzialne za podgrzanie mieszanki ułatwiając tym samym rozruch silnika.
    Po trzecie gdybyś miał uszkodzony czujnik temperatury to wówczas utrudnione byłoby odpalenie na ciepłym silniku.
    Pozdrawiam i proszę nie wprowadzać nikogo w błąd nawet jeśli ma się dobre intencje. Potem jest pełno niczego nie wnoszących odpowiedzi i wprowadzających innych w błąd.
    P.S. Nie wierzę że wcześniejsze odpowiedzi padły od osób posiadających auto z tym silnikiem.
  • Admin grupy Samochody
    Kolego veyron 79-odkrywasz amerykę?Kolumb już to zrobił,nie trzeba po raz drugi.I uwierz mi że nie trzeba posiadać auta z takim silnikiem żeby go poznac.Osobiście nigdy nie kupie diesla choć naprawiam tylko takie z grupy vw.Więc nie pierd.... głupot.Proponuję poczytać posty kolegi sztomel-może zrozumiesz
  • Poziom 2  
    Po pierwsze nie przypominam sobie abyśmy byli kolegami, czy chociażby znajomymi. Treść Twojej wypowiedzi świadczy o :BARDZO DUŻEJ KULTURZE OSOBISTEJ". Moja wypowiedź nie miała charakteru obraźliwego co zresztą widać i nikt nie ma powodu się obrażać. Nie kwestionuję Twojej znajomości tematu choć z wypowiedzi nie dowiedziałem się niczego. Chciałbym tylko aby odpowiedzi na konkretny temat (problem) poparte były o własne doświadczenia. Za dużo jest propozycji wziętych nie wiadomo skąd. Wierzę Ci, że nie trzeba mieć auta z takim silnikiem aby go poznać. Nie namawiam Cię również do kupna diesla. Wiadomo ile rodzajów silników czy samochodów tyle gustów. Każdy ma prawo kupić to co mu akurat odpowiada.
    Jeśli nie zgadzasz się z moją wypowiedzią to chociaż udziel własnej, no chyba, że kogoś na to nie stać i nie ma wiedzy w tym temacie, co akurat mnie specjalnie nie dziwi. Znam dużo takich "fachowców".
    Właśnie na tym polega problem. Proponujesz poczytać mi posty jakiegoś kolegi sztomel, a ja proponuję poczytać prasę fachową. Wybacz ale posty jakiegoś kolegi sztomel wiele mi nie mówią, jak również sama jego osoba, jeśli w Twoim przypadku jest inaczej to gratulacje. Proponuję więc razem z kolegą sztomel założyć wspólne kółko zainteresowań i miłośników diesli, których jedyną wiedzą na ten temat są niczego nie wnoszące posty.
    P.S. Ciekawe tylko jak wytłumaczysz fakt iż sam mając takie problemy z silnikiem, sam się z tym uporałem opierając się wyłącznie na literaturze fachowej i wiedzy prawdziwych mechaników bo od postów to już mnie głowa rozbolała.
  • Poziom 9  
    ciekawy temat wiec tak mam ten sam problem wymienilem wszystkie cztery swiece na nowe i nadal mam problem z pierwszym rozruchem silnika po nocy zapali chodzi nie rowno przez pare sekund potem jest ok jak stoi a bylo jezdzone i zapalam auto po 7, 8 godzinach silnik jest juz zimny i pali ladnie bylem u mechanika zostawilem mu auto mial cos tam zbadac i zbadal ze pali na dotyk nie wzia zlotowki fakt auto palilo przez pare dni ok i problem wrocil.
  • Poziom 35  
    W zasadzie nie miałem ochoty odnieść się do Twoich postów veyron79 ale nie dało mi spokoju Twoje stwierdzenie :

    veyron79 napisał:
    Jeśli nie zgadzasz się z moją wypowiedzią to chociaż udziel własnej, no chyba, że kogoś na to nie stać i nie ma wiedzy w tym temacie, co akurat mnie specjalnie nie dziwi.


    więc stać mnie na odpowiedź i już poprawiam wyłapane oczywiste brednie poniekąd oparte na "fachowej" literaturze, z którą zapewne się zetknąłeś ale nie do końca zrozumiałeś zawarte w niej treści a mianowicie :

    veyron79 napisał:
    Co wy wypisujecie. Pewnie żaden z Was (z całym szacunkiem) nie posiada auta z takim silnikiem.


    nie wiedziałem, że warunkiem znajomości konkretnego typu silnika jest konieczność jego posiadania;

    veyron79 napisał:
    ...jeśli Ci nie dogrzewa przez dłuższy okres czasu i trwa to bardzo długo zanim osiągnie 90 stopni to w pierwszej kolejności można postawić na termostat.


    postawić to można na Tolka-Banana. W tym konkretnym przypadku diagnoza (poparta odczytami z dwóch niezależnych czujników czyli G62 i G2) jest jedna - termostat kwalifikuje się do wymiany bo już przepuszcza czynnik chłodzący zanim faktycznie powinno mieć to miejsce;

    veyron79 napisał:
    ...jeśli ma problemy z odpaleniem na zimnym silniku to w pierwszej kolejności sprawdziłbym na świece żarowe. One są odpowiedzialne za podgrzanie mieszanki ułatwiając tym samym rozruch silnika.


    nie rozśmieszaj mnie, jaką mieszankę mają przed rozruchem silnika podgrzać świece żarowe w silniku TDI ?
    W silniku ZS świece żarowe podgrzewają powietrze w komorach spalania ale pewnie o tym nie doczytałeś.

    veyron79 napisał:
    ...gdybyś miał uszkodzony czujnik temperatury to wówczas utrudnione byłoby odpalenie na ciepłym silniku.


    jest wręcz odwrotnie, uszkodzenie czujnika G62 lub odpięcie od niego wtyczki ułatwia rozruch ciepłego silnika - ta kwestia jest szeroko opisywana, wyjaśniana, zwłaszcza jeśli idzie o silniki TDI z dwumasowym kołem zamachowym;

    veyron79 napisał:
    Pozdrawiam i proszę nie wprowadzać nikogo w błąd nawet jeśli ma się dobre intencje. Potem jest pełno niczego nie wnoszących odpowiedzi i wprowadzających innych w błąd.


    właśnie Ciebie o to proszę;

    veyron79 napisał:
    ...posty jakiegoś kolegi sztomel wiele mi nie mówią...Proponuję więc razem z kolegą sztomel założyć wspólne kółko zainteresowań i miłośników diesli, których jedyną wiedzą na ten temat są niczego nie wnoszące posty.


    tu się akurat nie dziwię, że moje i innych kolegów z forum posty nic Ci nie mówią bo najpierw trzeba pojąć o co w nich chodzi. Jeśli chodzi o założenie kółka zainteresowań to proponuję raczej założyć własne dot. miłośników świata Simów bo widzę, że jesteś zagorzałym zapaleńcem w tej dziedzinie, co widać na necie. W kwestii stwierdzenia, że moja jedyna wiedza polega na pisaniu nic nie wnoszących postów to pewnie bym się z tym zgodził gdyby tak ocenił mnie kto inny na tym i podobnych forach ale skoro taka wypowiedź padła z Twojej strony to bardzo mnie tym rozbawiłeś.

    veyron79 napisał:
    Ciekawe tylko jak wytłumaczysz fakt iż sam mając takie problemy z silnikiem, sam się z tym uporałem opierając się wyłącznie na literaturze fachowej i wiedzy prawdziwych mechaników bo od postów to już mnie głowa rozbolała.


    Ja tłumaczyłbym to tak - Cud nad Wisłą a raczej Leśnicą bo nad nią właśnie położony jest Wodzisław Śląski, w którym zgłębiasz swoją wiedzę.
    Propozycja sprawdzenia/wymiany świec żarowych już padła więc teraz czas na Twoją kolejną gdyż jak widać na przykładzie kolegi marzec39 ta akurat się nie sprawdziła. Czekamy zatem na fachowe dalsze instrukcje.
  • Poziom 32  
    Skoro veyron nie wiesz co znaczy okreslenie Kolego to weż apap może przestanie Cię boleć głowa.Kolego Sztomel szkoda nerwów na tego typu postowiczów.
  • Poziom 2  
    Po pierwsze sztomel nie prowadziłem rozmowy z Tobą a z T5, więc odnosiłem się do Jego wypowiedzi.
    Po drugie nie obrażałem Ciebie ani nikogo na forum. Była to zwykła wymiana zdań jednak widzę, że za Twoją sprawą przerodziła się w niepotrzebną jadkę i niepotrzebnie mnie obrażasz.
    Po trzecie jeśli ktoś przekręci znaczenie i zamiast powietrze użyje mieszanka to Twoim zdaniem należy zmieszać go z błotem (GRATULUJĘ NIEOMYLNOŚCI)
    Po czwarte skoro jesteś miłośnikiem Tolka Banana i świata simsów (choć w tym drugim przypadku nie mam pojęcia o czym mówisz) to nie mamy o czym rozmawiać.
    I u diabła kto powiedział, że każdy problem można w prosty i szybki sposób rozwiązać. Z mojej strony były to tylko propozycje. Sam się z nimi zetknąłem, a zostały rozwiązane.
    Proszę nie pisz więcej bo nie chce mi się korespondować z miłośnikami bajek i filmów dla dzieci.


    Moderowany przez robokop:

    Proponuję spuścić trochę z tonu, bo bardzo szybko mogę karierę wygadanego kolegi na forum zakończyć. Proszę nauczyć się kultury w stosunkach z innymi użytkownikami, oraz przestać wypisywać bzdury - posiadacz konkretnego auta to nie to samo co zaawansowany mechanik z kilkudziesięcioletnim stażem. Tym razem ostrzeżenie - następnym razem zablokuję profil - nie będziemy tolerowali takiego odnoszenia się do użytkowników ze stażem na forum oraz osiągnięciami.

  • Poziom 11  
    Witam
    Miałem kiedyś podobny problem a okazało się że przyczyną był zły kąt wtrysku. Wystarczyła drobna regulacja i problemy zanikły.
    Pozdrawiam
  • Moderator na urlopie...
    Po dokładnym przeanalizowaniu tematu w pełni popieram KOLEGĘ Sztomel w tym temacie, gdyż opisał wszystko bardzo rzeczowo, prawdziwie i bardzo pomocnie! Co do Ciebie "szanowny użytkowniku" veyron79, radzę spuścić z tonu ponieważ akurat wszyscy w tym temacie z czerwonymi paskami w avatarze, to nie "przedszkolaki" w tej dziedzinie i tego typu rzeczy/problemy w rzeczywistości rozwiązujemy w max 15 min. Trochę szacunku - proszę.
    Sam z resztą poczytaj, kto i jakie brednie pisze:
    veyron79 napisał:
    jeśli ktoś przekręci znaczenie i zamiast powietrze użyje mieszanka

    dla NAS w/w to ogromna różnica!
    I jeszcze jedno co mi się nie podoba:
    veyron79 napisał:
    Proszę nie pisz więcej bo nie chce mi się korespondować z miłośnikami bajek i filmów dla dzieci.

    To nie Twoje forum i wypowiadanie na nim jest dozwolone i uwarunkowane regulaminem, tak więc nikt Cię nie zmusza i pisać nie musisz...
  • Poziom 9  
    dobra dobra jak make dzieci mechanika czas sie zajac mam taki problen nie wiem jak kolo w saochodzie zmienic prosze o pomoc. Zartuje ja odnosnie ciezkiego rozrochu silnika po nocy.
  • Poziom 2  
    Proponuję sprawdzić, a najlepiej wymienić filtr paliwa. Ja wymieniam przed każdą zimą. Koszt niewielki, ok. 60zł z FILTRONA, ok. 80zł z MANNA, a przy dieslu to bardzo ważne. Może układ się zapowietrza, a odpalenie zapowietrzonego diesla to problem. Sprawdź miernikiem świece żarowe (wartości powinny być w granicy 1 Ohma), jeśli wartość jest przekroczona znacznie - do wymiany.
    Sprawdź jeszcze dla pewności jaki jest spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu. Nie może spaść poniżej 10V.
    pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    kolego swiece cztery nowe akumulator nowy filtr niestety stary.




    Panie marzec39. Mam dla waści propozycję nie do odrzucenia. Używając funkcji ZMIEŃ, doprowadzisz swoje posty do porządku, jeśli chodzi o stronę formalną i pisownię. W przeciwnym razie zostanie ci zablokowane pisanie. Nie mam ochoty czytać kolejnego raportu na temat poziomu twoich postów! [Błażej]
  • Poziom 10  
    U mnie w Seacie Toledo II 1.9TDI 110KM ASV po wymianie rozrządu, filtrów powietrza, oleju i paliwa zaczął ciężej odpalać. Na ciepłym łapie od ręki. a jak postoi kilka godzin to kilka razy musi zakręcić, a przy tych mrozach zapalał po chwili i gasł tak jakby paliwo nie dochodziło. po czym za drugim razem po chwili odpalił. Latem jak stał ze dwa dni to zapalał po pierwszym ale ok 3 sek trzeba było kręcić. Jak odbierałem od mechanika auto to zapalił dopiero za trzecim razem. Mechanik powiedział, że może uszczelki w filtrze paliwa muszą się dopasować. Przed wymianą auto paliło od pierwszego strzału. Co powinienem sprawdzić?
  • Poziom 39  
    Moim zdaniem jeżeli przestał odpalać po wymianie rozrządu i filtra paliwa, to powinieneś sprawdzić moment wtrysku i filtr paliwa.
    szymon4444 napisał:
    Mechanik powiedział, że może uszczelki w filtrze paliwa muszą się dopasować.
    Bzdura.
    Nie powinieneś odbierać samochodu.
    szymon4444 napisał:
    Przed wymianą auto paliło od pierwszego strzału.
    I tak powinno być po wymianie.
  • Poziom 10  
    po wizycie u innego mechanika okazało się, że był minimalnie przestawiony zapłon, a przede wszystkim do wymiany były świece żarowe. Także dziwne, że przed wymianą rozrządu odpalał prawidłowo
  • Poziom 9  
    witam Wymieniłem termostat i z temp. jest OK 90.A kwestia odpalania na zimnym pozostał wymieniłem świece żarowe,filtr paliwa,czujnik według vag-a jest OK,proszę o podpowiedź jakie logi zrobić i w jaki sposób
  • Poziom 9  
    Odstawiłem auto do fachowca były padnięte dwa czujniki stopu,temperatury i mechanik powiedział ze jest rozrząd o 1 stopien jakoś coś o jwden co to morze znaczyć.