Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mazda 6 2009 2.0 tdi nie odpala

student666 07 Jan 2011 12:58 11042 15
Automation24
  • #1
    student666
    Level 10  
    witam, mam mazde 6 była bita w przód instalacja została zrobiona. auto nie chce odpalić, na plaka chodzi a na paliwie nie, podejżewam że nie ma impulsu na wtryskach, komputer silnika sprawny (przełożony do innej mazdy, mazda odpala i chodzi) błędy dały się wymazać, po zakręceniu wyrzuca błąd p0628 (pompa paliwa w zbiorniku) układ paliwowy sprawdzony działa poprawnie, nie ma fabrycznie pompy w zbiorniku, pompa wtryskowa daje ciśnienie, filtry ok. niewiem już co z tym robić, bardzo prosze o pomoc i o schemat elektryczny.
  • Automation24
  • #2
    szogun0
    VAG group specialist
    Zastanawia mnie w jaki sposób przełożyłeś komputer silnika do innej mazdy i ona chodzi, a immobilizer nie blokuje rozruchu?
  • #3
    student666
    Level 10  
    miałem dwie mazdy na warsztacie takie same, przełożyłem stacyjkę, licznik i komputer, niestety nie miałem czasu już przełożyć czujników i innych podzespołów, mazda odpaliła i chodziła, w tej co nie mogę odpalić gaśnie kontrolka immo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    komunikacji nie mam carmanem, tylko ktsem przez obd, i wyrzuca mi cały czas pompkę paliwa, której nie ma w samochodzie
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    student666
    Level 10  
    ciśnienie sprawdzałem za pomocą czujnika ciśnienia który jest na listwie(1,2v 3 piny), kieruje się autodatą, masy na wtryskach są a impulsu nie mam jak sprawdzić bo impuls jest w postaci częstotliwości a nie elektryczny a oscyloskop mi padł, każdy wtrysk ma rezystancję 1.5 Ω

    Dodano po 1 [minuty]:

    ciśnienie sprawdzałem podczas rozruchu czujnik sprawny
  • Automation24
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Poduszki odpaliły ;) ?)
  • #7
    student666
    Level 10  
    tak, ale crash z sensora zdjęty poduchy zgaszone,
  • #8
    autoas
    Level 42  
    P0628 nie dotyczy pompy w zbiorniku
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie jestem pewny ale tam masz taki sterownik wtrysków inaczej zwany stopniem końcowym wtrysków.Zerknąłeś na to? (tak mi przynajmniej wychodzi z dokumentacji do 2.0td rok 2008

    Ok, już jestem pewny, masz to ustrojstwo po stronie kierowcy pod maską z przodu okolice filtra powietrza.
  • #10
    student666
    Level 10  
    jeśli p0628 to nie pompa w zbiorniku to co?

    mógł byś mi podesłać te dokumentacje? chodzi ci o coś takiego jak w toyocie z sterownika kable szły do tego modułu a z modułu do wtrysków, w tej maździe jest tak że wtryski idą prosto do komputera i jakieś urządzenie musi wysyłać informacje żeby komputer nie dopuścił do rozruchu, jest możliwość że szyna can jest uszkodzona? komunikacja przez obd jest więc to chyba nie możliwe
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Określ dokładnie jaki masz silnik , nie podoba mi się to 2.0 tdi
  • #12
    student666
    Level 10  
    przepraszam za to niedopatrzenie, kod silnika to RF 100-105kw
  • #13
    student666
    Level 10  
    ma ktoś jeszcze jakiś pomysł czemu nie chce odpalić?
  • #14
    szogun0
    VAG group specialist
    DTC P0628 - Suction control valve circuit low input

    • The PCM monitors the suction control valve circuit current while the engine is running. If the PCM detects the circuit current is less than 0.5 A when the suction control valve is on, the PCM determines that there is a malfunction in the suction control valve circuit.
    Diagnostic support note
    • The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in first drive cycle.
    • PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during the first drive cycle.
    • FREEZE FRAME DATA is available.
    • The DTC is stored in the PCM memory.

    Instalacja od zaworu idzie na piny 10 i 29 w ECU.
  • #15
    student666
    Level 10  
    witam po wymianie całej instalacji silnika nadal nie chciała odpalić, dopiero po wymianie regulatora ciśnienia i pompy wtryskowej zapaliła, na pompie było zbyt wysokie ciśnienie i komputer odcinał zapłon, dziękuje wszystkim za pomoc
  • #16
    zagiell
    Level 13  
    Odświeżę temat, ponieważ znajomy w Maździe 6 z 2006r. z silnikiem 2.0 diesel 143KM RF7J ma identyczny problem z takimi samymi objawami jak autor tematu, czyli nieodpalający silnik oraz błąd P0628. Silnik startuje na plaku, po zaprzestaniu podawania plaka gaśnie. Sytuacja wygląda, jakby paliwo docierało do wtrysków a poza nie już nie. Ciśnienie na pompie oraz listwie zmierzone, wygląda na to że mieści się w normie. Na innym forum podano między innymi takie diagnozy:
    - skorodowana masa pod filtrem powietrza,
    - komputer i listwa wysokiego ciśnienia do wymiany,
    - napinacz rozrządu
    - regulator ciśnienia i pompa wtryskowa (tak jak w tym temacie).
    Czy spotkał się ktoś z takim problemem w tym modelu silnika?