Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 1,6 HDI niska temperatura silnika.

pawel380V 07 Jan 2011 14:41 20045 12
  • #1
    pawel380V
    Level 19  
    Witam
    Tak jak w temacie temperatura silnika osiąga max.80 C po czym spada do 70C. Na postoju na biegu jałowym w ogóle nie podniesie się powyżej 70C, patrzyłem na węże od chłodnicy i górny jest ciepły powrót zimny i to mnie właśnie zastanawia chciałem sprawdzić czy termostat się otwiera ale nie idzie go dogrzać. Podejrzewam oczywiście termostat ale chciałbym się upewnić czy oby na pewno bo koszt nowego jest dosyć duży.
  • #3
    pire221
    Level 2  
    Witam, u mnie jest podobnie tzn też temperatura rośnie tylko do 80 stopni nigdy nie osiąga 90. A drugi problem to taki że nieraz włącza się wentylator nawet gdy się silnik do tych 80 stopni nie nagrzeje. Dziś miałem tak że zrobiłem 15 km i po zgaszeniu silnika wentylator pracował - przy temperaturze na zew -7 stopni. Czy to tez wina termostatu czy może jakiegoś czujnika.

    Podpowie ktoś czy to to samo czy u kolegi wyżej.
  • #4
    pire221
    Level 2  
    to forum chyba umarło, pozdrawiam adminów.
  • #5
    zbyniuś
    Level 26  
    Włączanie wentylatora po wyłączeniu silnika związane jest z regeneracją filtra FAP i nie jest to usterka.
  • #6
    pawel380V
    Level 19  
    Wymiana termostatu rozwiązała problem. Temat do zamknięcia .
  • #7
    pilotas83
    Level 11  
    Witam,

    Mam Peugeota 407 2.0 HDI (136 KM) w automacie z 2006r.

    Jak rozgrzeję silnik to temp. jest na ogół koło 80-85 °C, czy to wina termostatu?
    Ktoś mi kiedyś powiedział, że ten typ tak ma.
    Pali mi w mieście ok. 9,6l/100km na pewnym serwisie motoryzacyjno-statystycznym mówią że pali koło 7-8l.

    Komp. mi pokazuje np. spalanie 8,6 a w rzeczywistości pali o litr więcej.

    Znajoma ma 206 SW 2.0 HDI (90 KM) w manualu, wiem, że to lżejszy itd samochód i pali jej w mieście max 5,5l/100km, średnio 4,8l i też ma temp. 80-85 °C

    To niedogrzanie czy jak?
    W sumie nie rozpatrywałem tego, że mam koła 17" i 215 to dodatkowy opór.
    Ale jak z tą temp. silnika?
  • #9
    mota88gb
    Level 19  
    Zobacz w jakim stanie jest FAP. Często jak jest przypchany to będzie rosło spalanie. Ponoć w niektórych modelach wentylator włączał się przy ok. 60 stopni C i czasem chodził aż aku nie padnie ( padał soft w ECU) nie wiem czy nie były na to akcje serwisowe. Ewentualnie spróbować wrzucić inny soft do ECU.
  • #10
    pilotas83
    Level 11  
    mota88gb wrote:
    Zobacz w jakim stanie jest FAP. Często jak jest przypchany to będzie rosło spalanie. Ponoć w niektórych modelach wentylator włączał się przy ok. 60 stopni C i czasem chodził aż aku nie padnie ( padał soft w ECU) nie wiem czy nie były na to akcje serwisowe. Ewentualnie spróbować wrzucić inny soft do ECU.


    a jak to sprawdzić samemu?
  • #11
    mota88gb
    Level 19  
    Samemu owszem jeśli posiadasz tester PP2000.
  • #12
    pilotas83
    Level 11  
    mota88gb wrote:
    Samemu owszem jeśli posiadasz tester PP2000.


    Nie mam niestety, a wiesz ile w serwisie kosztuje taki test?