Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW - Dyfer i sposób na jego blokowanie.

itmaster 07 Jan 2011 14:44 3020 2
  • #1
    itmaster
    Level 9  
    Witam, czy istnieje możliwość zrobienia prostej blokady dyfra? Nie szukam sposobu typu elektrospeerr (przyspawanie go do obudowy;) tylko coś w stylu samochodów terenowych. Być może dałoby się przewiercić obudowę w taki sposób, by zaistalować prostą blokadę która powodowała by, że koła kręcą się razem bez względu na poziom obciążenia.

    Pozdrawiam
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    BmwRulez
    Level 13  
    Nie słyszałem o takim rozwiązaniu.
    Poszukaj dyfra ze szperą, w starszych modelach wychodziły takie seryjnie.
    O jakim modelu mówimy?
  • #3
    itmaster
    Level 9  
    Widziałem na YT patent na blokowanie dyfra w 126p. Nie wiem, czy takie rozwiązanie jest technicznie możliwe w dyfrach BMW. Muszę i tak taki kupić więc może się uda... a jak nie to zostaje tzw elektroszpera chociaż tego pragnę uniknąć.

    http://www.youtube.com/watch?v=MGg4jsnvGKg

    Powyżej patent na takie sprytne blokowanie.

    Kolejne pytanie.
    Jak duży skok da się uzyskać stosując dyfer, półosie i piasty z BMW. Wykorzystuje to w Buggy. Jak to sprawdzić zanim wykonam wahacze? Silnik i skrzynia, które kupiłem to 1.9 diesel poloneza - Więc powinno wytrzymać. Na razie będzie działać bez reduktora, który mogę dodać w przyszłości jeżeli będzie brakowało w terenie.

    Opony z tyłu planowane są rolnicze jodełki 255/70/R16. Napęd z BMW przy silniku który ma 70km raczej powinien wytrzymać. Jak sądzicie?