Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostowinik Unitra Telpod GB-015 IV 89 - Romet Chart 210

07 Sty 2011 19:34 4626 4
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie,

    zająłem się remontem mojego Rometa, na plan weszła elektryka, przy wyciąganiu całej instalacji moją w uwagę przykuł prostownik, z obudowy wyleciała płytka, a żyły mają pościągane izolacje, nie wiem czy działa, chciałbym go sprawdzić, jeżeli jest dobry, to czy da radę go jakoś uratować, ew. tylko wymienić te żyły na nowe i oprawić je konektorami. Poniżej zamieszczam zdjęcia poglądowe, będę wdzięczny za pomoc, wskazówki, uwagi:

    Prostowinik Unitra Telpod GB-015 IV 89 - Romet Chart 210 Prostowinik Unitra Telpod GB-015 IV 89 - Romet Chart 210
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam
    Myślę że najlepiej będzie jak Pan się skontaktuje z jakimś elektrykiem. Problem nie jest skomplikowany. Ja bym wymienił wszystko.
    Ale do rzeczy:
    Sprawdzenie: przewód który idzie na masę oraz do akumulatora zostaw nie podłączony, dwa pozostałe przewody podłącz do akumulatora dobrze by było gdybyś dla bezpieczeństwa na jednym z tych przewodów zamontował żarówkę z motocykla podłączoną szeregowo (zabezpieczy w przypadku zwarcia), następnie podłącz odwrotnie biegunowość nie powinien być żaden przepływ prądu. Jak ten test będzie OK, podłącz żarówkę do przewodów które były niepodłączone masa i akumulator, zrób ten sam test, żarówka powinna świecić. Ja myślę po zdjęciach że to jest złom.
    Jerzy
    Można również sprawdzić z transformatora, przyrządem lub z prostownika, wszystko jest podobne.
    Nie wiem dokładnie co jest w środku, nie ma zdjęcia z drugiej strony, ale jeżeli są tam tylko 4 diody to można to zastąpić na wiele sposobów, ale zawsze lepiej niech to zrobi elektryk, nic Pan nie pisze jak wygląda zasilanie tego prostownika.
  • Poziom 11  
    Rozważam opcję, żeby to wymienić, ale, może wystarczy tylko wsadzić do obudowy i skleić. Zresztą nie wiem czy dostanę gdzie taki prostownik, zamieszczam poniżej zdjęcia i schemat instalacji Charta 210 (zasilany jest z cewek i prostuje prąd płynący do akumulatora, przynajmniej tak ja sobie to wyobrażam, jak to dokładnie jest - nie wiem). Z tyłu nic nie ma, w obudowie jest kawałek blachy a tutaj białą płytka.

    Prostowinik Unitra Telpod GB-015 IV 89 - Romet Chart 210 Prostowinik Unitra Telpod GB-015 IV 89 - Romet Chart 210 Prostowinik Unitra Telpod GB-015 IV 89 - Romet Chart 210
  • Poziom 23  
    Witam
    Nie jest to część krytyczna, jest to zwykły prostownik pełno okresowy. W sklepach z elektroniką kupisz taki myślę że jak podasz że potrzebujesz prostownik 5 amperów napięcie 30V. Oczywiście oryginał będzie lepszy ze względu na mechaniczne mocowanie.
    Na oznaczenie zmienne taka fala przylutuj brązowy lub żółty (obojętne który po której stronie) + przewód do akumulatora, minus czarny do masy. Nic nie piszesz co sprawdziłeś, widzę że problem Cię przerasta, myślę że taniej dla Ciebie będzie skontaktować się z kimś co ma trochę pojęcia, może być również elektronik, ponieważ problem jest mało skomplikowany.
    Życzę powodzenia.
    Jerzy
  • Poziom 11  
    Dzisiaj dopiero dałem radę sprawdzić, i - na masę żarówki (w obudowie lampy tylnej od ów motoru), + na plus tejże żarówki. Kabel żółty na - akumulatora, kabel (chyba) zielony na + akumulatora - żarówka świeci. Na odwrót nie zapala się. Tzn. że prostownik jest dobry. Jeżeli tak, to wystarczy przelutować kable i wkleić go na nowo w obudowę. Z tym, że w obudowie była jakaś gąbka, czym ją zastąpić? No i jaki klej użyć?

    Dziękuje za pomoc, przy wpięciu żarówki w obieg, nie prąd nie chciał przepływać, może dlatego, że źle coś wpiąłem:)