Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus wymiary blokady wału zetec-SE

07 Sty 2011 19:32 33160 25
  • Poziom 9  
    szukałem w wyszukiwarce i znalazłem w paru wątka tylko informacje ze było na forum, ale niestety nie mogłem znaleść. Chodzi o blokade wału w focusie 1,6 zetec SE ale wymiary blokady są jednakowe we wszystkich silnikach zetec se czyli 1,25 1,4 16 i 1,7. ale czy ktoś posiada wymiar? z forum forda wychodzi ze jest to sruba M10 długości 47mm czy ktoś z was moze to potwierdzić? sprawa dość pilna, bo chce sie za to zabrać jutro (wkońcu troche czasu)
  • Poziom 11  
    witam kolege z doswiadczenia wiem ze szukanie wymiarow dlokady tutaj moze troche potrwac .jesli chodzi o wymiane pasa i rolek w tym modelu mozesz zrobic to po swpjemu ale wiesz to nie takie proste poniewaz :
    na wale korbowym nie ma klina i bedziesz mial problem a to z paru powodow po pierwsze jesli chcesz to zrobic na blokadach musisz miec tak samo blokade walkow rozrzadu wiesz powiem tak ze jak chcialem to ustawic jak ksiazka pisze to nie dosc ze sie wszystko porozlazilo to koszta wzrosly bo bylo trzeba nowa uszczelke klawiatury i wiecej czasu ale do dobrego i bardziej sprawnego przebiegu wymiany paska zalecam inna a tak sama skuteczna procedure :)
  • Poziom 9  
    blokada wałków to zwykły płaskownik, nawet pasuje ze starszych zeteców, wiec to nie problem bo wczesniejmiałem 3 escorty, a sposób na własne znaczki hmm.. wolałbym to zrobić tak jak to przewiduje ford.
  • Poziom 11  
    no tak tylko dociag wal tak jak ford pisze gwarantuje ze te 90 * nie dociagniesz bez przesuniecia calego rozrzadu wzgledem walu:)
  • Poziom 9  
    chyba ze masz klucz do blokowania koła:)
  • Poziom 11  
    no tak masz racje ale wiesz jak bym chcial miec blokady do wszystkich samochodow to musial bym miec caly stos ale wiesz wiekszosc mechanikow robi po swojemu i znaki i punktowanie kol to jednak najlepsza metoda no chyba ze simeringi krwawia to trzeba od znajomego henia z warsztatu konkurencji pozyczyc:)
  • Poziom 9  
    chyba ze grzebiesz tylko w fordach :) pozatym taki kluczyk jest uniwersalny i łatwy do wykonania:)
  • Poziom 34  
    A czy samemu jest naprawdę aż tak ciężko zmierzyć. Silnik pali Ci teraz dobrze więc rozrząd masz ustawiony ok. Blokując u góry wałki będziesz miał w pewnym rodzaju bazę teraz wystarczy kawałek suwmiarki. Czy tez wkręcenie śruby w miejsce blokady, aż dojdzie do oporu. Tylko nie wkręcaj jej kluczem a palcami. Dodatkowo można jeszcze sprawdzić położenie pierwszego tłoka, a wtedy na pewno już będziesz wszystko wiedział. Nie pamiętam czy to są te same blokady do wału co i do diesla bo w 1.8 TD jest właśnie 47 mm.
  • Poziom 11  
    nie w fordach nie grzebie non stop zreszta jak mowie jak bym chcial miec blokady i wszystkie przystawki do rozrzdow to majatek musial bym wydac a po drogie jak to owia praktyka czyni mistrza wiesz nawet z czasem i iloscia przerobionych przekladni pasowych nawet miernik do naprezenia pasa w renault nie jest potrzebny:)
  • Poziom 9  
    pasek sie delkatnie moze naciagnac przez te 150 tys km wiec moze troche przekłamywać jesli sam zmierze.

    a co do tych 47 to własnie to mnie niepokoi ze do diesla tyle jest bo do diesla znalazłem dokładny rysuneczek blokady, a numer przyrządu fordowskiego jest inny, ale tez różnią sie zakonczeniem na nasadke ( do diesla jest dłuższy uchwyt na klucz bo blokada przechodzi przez tunelik w łapie alternatora) i własnie niewiem czy wymiar jest ok czy poprostu na forum forda ktos sobie nie pomylił z dieslem.
  • Poziom 11  
    wiesz 150 tys to jednak o wiele za duzo a po drugie sie dosc troche naciagnie i wytrze miedzy zebami bo na tym polega zuzycie pasa ze sie zuzywa poprzez wytarcie powierzchni zebowej a nie rozciagnieciu a po drugie 120 tys to wymiana serwisowa a nastepna co 90 tys przyjacielu:)
  • Poziom 9  
    zetec e co 90
    zetec s co 120
    zetec se co 150:)

    pozatym tak naprawde niewiadomo ile ma autko ile ubyło u poprzedniego własciciela:)
  • Poziom 9  
    no zgadza sie ale poco sobie mam komplikować sprawe jak jeden kolega napewno zna wymiar.
  • Poziom 11  
    no ta masz racje lepiej zmienic co 90 tys dla spokojnej glowy bo przecierz pasek i rolki nie sa znow tak strasznie drogie a naprawa glowicy jednak troszke kosztuje wiec co sie oplaca to wybor kazdego z nas a przebieg miedzy wymianami sie dlatego zaniza poniewaz zuzyciu ulegaja rownierz kola ktore przyczyniaja sie do szybszego zuzycia paska :)
  • Poziom 9  
    wiesz wole dac 280zł za oryginalny fordowski rozrząd ( btw robiony przez dayco) niż później robić kapitalke.
  • Poziom 11  
    no tak masz racje choc dayco to dla mnie 3 miejsce ja zawsze klade continentala w ostatecznosci power grip a co do rolek to skf lub ruvill inego nie uznaje :)
  • Poziom 9  
    no ale skoro dayco robi dla forda a ford to sygniuje to czemu miałbym wymyślać, jestem zdania ze do forda fordowskie częsci.
  • Poziom 11  
    wiesz jak leje oleje do forda w opakowaniu fordowskim to zastanawia mnie jedno dlaczego olej fordowski 5w 30 kosztuje 28 zl /l a ten sam z mobila 5w 30 kosztuje 42 zl/l czy na pewno jest ta sama jakosc? to pytanie jest teoretyczne tak samo jest z paskami vw czy audi na drugie uzycie rekomenduja contiego zreszta conti robi dla nich pierwszy montarz :)

    Dodano po 7 [minuty]:

    mimo wszystko zycze powodzenia w jutrzejszej pracy nad rozrzadem :) powodzenia napisz jak przebiegla wymiana :)
  • Poziom 9  
    wkoncu przyszły zamówione blokady i różnią sie one wymiarami od tych co dostałem od kolegi z forum i róznią sie tez od tego co pisało na FCP
    Focus wymiary blokady wału zetec-SE
  • Poziom 9  
    Hej,
    Gdzie w 2,0 ZETEC wkręca się tą śrubę do blokady wału?
    Patrząc od przodu auta mamy kolektor wydechowy, a tą śrubę wkręca się gdzie?
    Nie widzę zbytnio śruby do wykręcenia...

    Dzieki z góry za pomocne wskazówki :)
  • Poziom 10  
    Witam, zakupiłem blokadę rozrządu w sklepie. W skład wchodzi trzy śruby rożnej długości i płaskownik z nacięciami. Czy do zablokowania rozrządu focus 1.6 16V 99 rok są potrzebne wszystkie trzy śruby czy nie? Jest napisane ze blokada pasuje do kilkunastu modeli silników, więc czy te inne śruby są do innych modeli czy faktycznie wszystkie trzeba wkręcić żeby zablokować. Z tego co wiem to jedną z tych śrub wkręca się w kole pasowym wału po wykręceniu zaślepki.
  • Poziom 29  
    Do twojego silnika jest przewidziana jedna blokada tzw."śruba" i płaskownik do blokowania wałków rozrządu. Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    OK. Juz poradziłem z tą śrubą. Nie dali mi instrukcji. Teraz ja mam do silnika 1.6 16v focus jest śruba o długości 47mm. I mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie kupić płytki do regulacji zaworów?
  • Poziom 12  
    W kupowalni u sprzedawczyka.