Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki osprzęt kupić do diagnozy samochodów ciężarowych

wilu2 07 Sty 2011 20:09 33135 41
  • #1 07 Sty 2011 20:09
    wilu2
    Poziom 12  

    Witam jak w temacie zastanawiam się nad MERCEDES BENZ STAR DIAGNOSIS 2010 +LAPTOP IBM T30 http://ks-elektronika.pl/mercedes-benz-star-diagnosis-2010-laptop-p-13.html Co mnie w tym tak z kusiło? na pewno niska cena ale nie wiem czy będzie dobry do samochodów ciężarowych głównie do SCANIA I VOLVO.

    Jeżeli moglibyście mi w tym jakoś doradzić czy to a może coś innego, byłbym wdzięczny.

    P.S zastanawiałem się gdzie umieścić ten temat i do szedłem do wniosku że tu będzie w odpowiednim miejscu jeżeli się mylę proszę moderatora o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

    0 29
  • #4 07 Sty 2011 22:44
    BanTir
    Poziom 15  

    Cytat:
    Jak scania to VCI1 i VCI2.


    sam interfejs to tak jeden z 8tys w sumie program jest ogólnodostępny w internecie to można działać ale to VCI1 będzie tylko 3,4serii a VCI2 tylko do eRek. Kolega pewnie chce robić trochę więcej aut niż tylko Scania danej serii.

    Ja trochę się bawiłem na Texa TXT, program, interfejs kable podstawowe to wydatek rzędu 16-18tys zł, ale masz to do wszystkich aut, oczywiście z tego co widziałem to funkcjami nie ma podjazdu do programów serwisowych jak scanii SDP1,2, ale dla warsztatu narzędzie niezbędne.

    1
  • #5 07 Sty 2011 22:52
    tolo
    Poziom 33  

    W sieci widziałem VCI1 za połowę sumy co kolega wymienił.

    0
  • #6 08 Sty 2011 00:03
    BanTir
    Poziom 15  

    całkiem możliwe nie twierdzę, że nie ja wiedziałem kiedyś na allegro właśnie za 8tys zł.

    Mam cennik pewnej firmy EFICHIP bodajże, niewiem czy oni robią te moduły czy o co tam chodzi, ale ogólnie to mają do wszystkich aut ciężarowych i klasyfikuje się to tak:

    VCI1 przy zakupie 1szt 2200eur
    VCI2 przy zakupie 1szt 1500eur
    np jeszcze Volvo VIDA(nowe osobówki) 800eur
    MAN-KATS II 3000eur

    To są chyba ceny za nowe urządzenia, niewiem na czym to polega, czy może oni produkują pod serwisy, czy po prostu to kopie

    a tutaj jeszcze co mają w ofercie
    Trucks diagnostic - Scania VCI2, Volvo 8890020, DAF Davie XDc2, MAN-cats-II, Iveco Eltrac, Nexiq USB Link etc.

    Zresztą w załączniku jest reszta:)

    Jeszcze pytanko dla bardziej zorientowanych w Texa TXT można zrobić balans cylindrów, albo sprawdzić czasy otwarcia pompowtrysków jak w SD2?

    0
    Załączniki:
  • #7 08 Sty 2011 00:09
    Szarobury
    Poziom 20  

    Jeżeli chcesz mieć diagnostykę większości aut ciężarowych to tylko texa jest w cenie do przełknięcia. Z tym narzędziem i wiedzą można wiele zdziałać.
    W razie potrzeby mogę odpowiedzieć na szczegółowe pytania odnośnie powyższego urządzenia.

    1
  • #9 08 Sty 2011 15:31
    wilu2
    Poziom 12  

    Dziękuje wam za zainteresowanie się tym tematem oraz za pomoc co kupić.
    Tak jak napisał serwis_gh TEXA TXT jest urządzeniem uniwersalnym nawet do naczep można ją stosować. Więc tak jak dla mnie to chyba było by najlepsze wyjście, chodź cena troszkę wygórowana ale coś za coś.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję wszystkim.

    1
  • #10 28 Lut 2011 22:15
    brandy-p
    Poziom 31  

    A korzystał ktoś z reflex 3130? Jak to się sprawuje z track-ami?

    1
  • #11 21 Sty 2012 20:46
    precision
    Poziom 2  

    Witam Panowie, czy ktoś mógłby polecić kompletny sprzęt do obsługi i diagnostyki DAF,VOLVO,IVECO na potrzeby własne..powiedzmy kasa max do 30tys zł?

    1
  • #12 22 Sty 2012 21:24
    rocky1983
    Poziom 8  

    Witam TEXA jest dobra, ale tylko do tego by sprawdzić i wykasować błędy, jak ktoś będzie chciał zrobić coś więcej to niech za dożo nie oczekuje. Jak dla mnie to przereklamowany produkt, swoje za niego trzeba zapłacić a za dużego pożytku nie ma. Pozdrawiam

    0
  • #13 28 Sty 2012 18:17
    siwydaf
    Poziom 9  

    witam ponoc dobry sprzetem diagnostycznym jest Jaltest

    2
  • #14 29 Sty 2012 09:40
    RomekRud
    Poziom 15  

    Ponoć...
    Jeżeli nie kupisz i nie potestujesz na ok. 100-200 poj. to będziesz błądził. Przecież każdy chwali to, co ma (prawie).

    0
  • #15 06 Kwi 2012 17:48
    Bob57
    Poziom 18  

    Witam
    Widziałem Jaltesta fajna zabawka troszku droga interface po polsku opisy usterek dość bogate, nie widziałem opcji połączenia z fabrycznym ogrzewaniem.Natomiast Texa łączy się ogrzewaniem fabrycznym (przynajmniej w Manie) jest tańsza ale część usterek opisana kodami a opisy usterek po angielsku.
    Sam się zastanawiam nad czymś dla swojej floty.
    Urządzenia te mogą zrobić wszystko i nic (odczyty błędów ich kasowanie / adaptacja sterowników)
    Fajnie byłoby gdyby zabrał ktoś głos kto pracuje na Jalteście, a może zainwestować w nielegalnego chińczyka?
    Pozdr.
    Bob57

    0
  • #16 17 Kwi 2012 00:01
    chemicall
    Poziom 1  

    Witam Kolegów
    To mój pierwszy post na elektrodzie więc chciałem wszystkich serdecznie przywitać . Jeżeli chodzi o diagnostykę Jaltestem to ostatnio tym właśnie interfejsem robiony był mój zestaw. ( MAN TGA 18.390) Mechanik mówił że w 85% wystarcza on na warsztacie do robienia ciągników, naczep, dostawczaków, autobusów. Łączy się za pomocą Wi-Fi, nie trzeba latać z kablem. Mnie osobiście wykasowali nim servis, zdiagnozowali błąd 3779-10 i 3778-10 i zrobili test wtrysków. Urządzenie kosztuje ok 27 kilo PLN więc dużo w porównaniu z konkurencją (np. MAN CATS) ale jest uniwersalne. Nie wiem czy za pomocą niego można nadawać np numery IMA dla wtrysków ? Jeżeli ktoś ma taką wiedzę to fajnie by było jakby się podzielił.
    Pozdrawiam

    2
  • #17 13 Maj 2012 21:57
    filarek
    Poziom 9  

    Jaltest pozwoli Wam zaprogramować pompę i wtryski w XF105 oraz pompę w Mercedesie Benz, z tego co mówi producent urządzenia w pozostałych pojazdach programowanie wtrysków nie jest konieczne ponieważ sterownik sam się przyuczy po kilku minutach. Jestem ciekawy co sądzicie o tym?

    0
  • #18 15 Maj 2012 13:40
    hubert04
    Poziom 20  

    Autocom CDP Truck także ma opcję programowania pomp i wtrysków w DAF 105.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    A jest o 10x tańszy, mówię o wersji China.

    0
  • #19 15 Maj 2012 22:48
    lutek19781
    Poziom 13  

    Witam.Pracowal ktos moze na urzadzeniu Jaltest,wiecie jak spisoje sie w przypadku mercedesa.Pozdrawiam.

    0
  • #20 16 Maj 2012 08:17
    filarek
    Poziom 9  

    jaltestem jestes w stanie zaprogramować w Actrosie KAŻDĄ kasetę sterującą po wymianie, pompę, serwisy, kalibracje sprzęgła, zawieszenia, Terminal W, zmiana rodzaju wentylatora, zmiana typu rozrusznika, Adblue , testy silnika itp,

    Na innych modelach Merca juz jest trochę mniej możliwości

    Dodano po 1 [minuty]:

    mam pytanie przy okazji do osób korzystających z róznych chińskich klonów jak wygląda aktualizacja takiego testera? tłumaczenia itp?

    0
  • #21 16 Maj 2012 12:15
    lutek19781
    Poziom 13  

    To super w firmie mamy same actrosy MP2 i MP3.Wiesz moze jak sobie radzi z naczepami? i czy mozna wybrac jezyk w menu

    1
  • #22 16 Maj 2012 17:27
    filarek
    Poziom 9  

    Pdiagnostykę zrobisz kazdego systemu od najstarszych abs do najnowszych tebsów knorra i wabco ebs e

    kopiowanie parametrów po wymianie modułu ebs w kazdym systemie za wyjątkiem Tebs Knorr 2 gen

    oczywiście przy założeniu ze masz zgodne numery referencyjne starego i nowego modułu (wyjatkiem moze byc wabco c,d gdzie jaltest sobie poradzi)

    0
  • #23 19 Maj 2012 21:57
    lutek19781
    Poziom 13  

    Witam czy jest opcja wyboru języka?

    0
  • #24 13 Sie 2012 13:38
    TomasAGC
    Poziom 16  

    A może jest coś do skrzyń biegów, jaki program wybrać szczególnie do skrzyń biegów, kalibracji sprzęgieł i takich podstawowych informacji?

    0
  • #25 13 Sie 2012 14:00
    filarek
    Poziom 9  

    kalibrację sprzęgieł zrobisz praktycznie każdym multibrandowym testerem : kts, texa , jaltest... bez różnicy

    0
  • #26 13 Sie 2012 14:48
    TomasAGC
    Poziom 16  

    A jak mam do kupienia TEXA Axone 2000 to da się na nim zainstalować aktualizacje IDC4, jak ta sprawa wygląda, wkładam kartę i działa? I czy bez dostępu które są do kupienia na Allegro da się normalnie działać?
    Pozdro

    0
  • #27 13 Sie 2012 15:17
    2048286
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 13 Sie 2012 18:53
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    TomasAGC napisał:
    A jak mam do kupienia TEXA Axone 2000 to da się na nim zainstalować aktualizacje IDC4, jak ta sprawa wygląda, wkładam kartę i działa? I czy bez dostępu które są do kupienia na Allegro da się normalnie działać?
    Pozdro

    Porażka.
    Lepiej zainwestować w Navigatora TXT bo obsługuje szybsze CANy. Axone z IDC4 Mercedesami chodzi topornie a po każdej diagnozie trzeba restartować diagnoskop. I nie ma pewności czy aktualizacja do numeru seryjnego nie bedzie odrzucona we Włoszech. Dlatego ze dostaje się i tak klucz sprzetowy do softu który odblokowuja w Italii.

    0
  • #29 23 Sty 2013 21:35
    kwantor
    Poziom 38  

    hubert04 napisał:
    Autocom CDP Truck także ma opcję programowania pomp i wtrysków w DAF 105.



    A jest o 10x tańszy, mówię o wersji China.


    Witam, czy ten program obsługuje SCR w Scania R?
    Próbowałem na Scani z 2008 r i nie było opcji.
    Jest owszem, ale w "demo"

    0
  • #30 03 Lut 2013 10:58
    moza86
    Poziom 10  

    Witam mam pytanie odnośnie autocoma. Znalazłem oryginalną wersje tego interfejsu i cena w miarę ok. W mojej firmie śmigamy na MB i MAN-ach serii TG dodam że to komunalka. I tu moje pytanie czy ktoś robił te samochody autocomem? Jak to urządzenie sobie radzi. Skompletowanie MB star diagnosis i MAN CATS II to spora kasa i szef może tego nie przełknąć :D .

    0