Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra 1, 1.6 8v po przestawieniu rozrzadu bierze olej

majsster 07 Sty 2011 22:37 8365 16
  • #1 07 Sty 2011 22:37
    majsster
    Poziom 22  

    Witam, jakiś miesiąć temu w w/w oplu przestawił się rozrząd i jeden z zaworów spotkał się z tłokiem, głowicy nie opłacało mi się remontować więc włożyłem drugą którą miałem, dałem nowe samoregulatory oraz dźwigienki, dodam jeszcze że 1 cylinder dostał strzała od zaworu lecz nic ogólnie się z nim nie stało, ale nie sprawdzałem dokładniej czy pierścienie są ok, założyłem wszystko szybko z powodu braku czasu, po tym remoncie opel bierze olej jakiś 1l na 1000 km, o dziwo samochód nie kopci, da się jakoś sprawdzić co jest winne? czy uczelniacze zaworów w głowicy których nie wymieniałem czy pierścienie na tłoku który dostał strzała. Za wszystkie Wasze wypowiedzi serdecznie dziękuje, Pozdrawiam :)

    0 16
  • #2 07 Sty 2011 22:56
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    A nowej głowicy nawet nie sprawdziłeś. I tu najpewniej był błąd.

    0
  • #3 07 Sty 2011 23:01
    marcinw2105
    Poziom 11  

    witam kolege po pierwsze pospiech nie jest wskazany przy takich sprawach poniewaz :
    robisz przez to podwujna robote :( ale to tak nawiasem
    wiesz przyczyna sa uszczelniacze trzonkow zaworow
    tak wiec sciagniecie glowicy jest tutaj nieuniknione ale jesli bedziesz miec sciagnieta glowice pomysl nad pierscionkami ale nie na nieszczesnym 1 cylindrze ale na wszystkimi bo z czasem moga onetez ciagnac olej :) wiem z wlasnebo doswiadczenia ze jak jest masakra na zaworach to z pierscieniami roznie jest

    0
  • #4 07 Sty 2011 23:06
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Do wymienienia samych uszczelniaczy nie potrzeba ściągać ponownie głowicy. Jest trochę zabawy przy tym ale idzie zrobić.

    0
  • #5 07 Sty 2011 23:13
    majsster
    Poziom 22  

    Ok, dzięki, jutro wymienie uszczelniacze zaworów. Za wszystkie odp. z góry dzieki ;]

    0
  • #6 07 Sty 2011 23:13
    marcinw2105
    Poziom 11  

    no tak chyba ze ktos lubi sie bawic w takie sprawy ale ja bym sobie zawory dotarl i nie pomieszal plynu z olejem :)he he

    0
  • #7 07 Sty 2011 23:14
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    ftp.kowal napisał:
    Do wymienienia samych uszczelniaczy nie potrzeba ściągać ponownie głowicy. Jest trochę zabawy przy tym ale idzie zrobić.


    Nie w tym silniku. Wyjęcie wałka bez odkręcenia głowicy bez specjalnych zabawek z ASO jest niemożliwe.

    0
  • #8 07 Sty 2011 23:19
    marcinw2105
    Poziom 11  

    zreszta kazdy robi jak lubi niektorzy na sile sobie zycie utrodniaja i kase podwujnie wydaja :)

    Moderowany przez Rycho T:

    Pisownia, błędy.

    0
  • #9 07 Sty 2011 23:21
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Sorki zapomniałem że tam jest wałek przykręcony razem z głowicą. Więc jednak pozostaje ściągniecie głowicy. No ale tak jak kolega wyżej napisał od razu zawory można dotrzeć. A czy tam przypadkiem silnik jest bezkolizyjny, bo coś mi się nie chcę wierzyć w te puknięcie zaworów, a tym bardziej że tylko jeden by puknął.

    0
  • #10 07 Sty 2011 23:25
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    Jak się ma pecha to łamie tylko dzwigienki.

    0
  • #11 07 Sty 2011 23:27
    marcinw2105
    Poziom 11  

    wiesz 1'4 napewno byly kolyzyjne ale 1.6 jednak nie sa kolizyjne wiec moze zawor koledze ulatal:) zreszta bez powodu chyba nie zmienial glowicy wiec pozostane przy tym co napisalem gumki na trzonkach zaworow i dla swietego spokoju pierscionki no i po delikatnym dotarciu szerokiej drogi :) zycze

    0
  • #12 07 Sty 2011 23:32
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Uszczelniacze na trzonka to jest sprawa pierwszorzędna, co do pierścieni to tak szybko bym ich nie wymieniał. Tylko że nikt z nas nie widział jak wyglądał silnik w środku, oraz tłok po kolizji

    0
  • #13 07 Sty 2011 23:39
    majsster
    Poziom 22  

    tzn. rozrząd sie przestawił, i dałem silnikowi dużo obrotów co spowodowało złamanie dźwigienki i jakimś cudem rozpięcię sie zaworu :/ więc dlatego tylo jeden strzelił w tłok.

    0
  • #14 07 Sty 2011 23:47
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    To tam mogło się narobić więcej szkód niż tylko sama głowica. w każdym razie i tak jest do ściągnięcia, wiec jeszcze raz przyjrzyj się dokładnie silnikowi w środku i zwróć uwagę szczególnie na ten tłok który dostał.

    0
  • #15 09 Sty 2011 15:27
    liso82
    Poziom 9  

    ja tu podzielam zdanie kolegow gumki na trzonkach zaworow a co do pierscieni to trzeba sprawdzic w jakim stanie sa tloki czy rowki do pirscieni nie sa powybijane

    0
  • #16 09 Sty 2011 15:34
    robokop
    Moderator Samochody

    majsster napisał:
    tzn. rozrząd sie przestawił, i dałem silnikowi dużo obrotów co spowodowało złamanie dźwigienki i jakimś cudem rozpięcię sie zaworu :/ więc dlatego tylo jeden strzelił w tłok.

    Zawór opadł i poklepał trochę o tłok. Ten silnik jest bezkolizyjny, natomiast pękające dźwigienki się zdarzają. No cóż - Twój błąd, że nie wymieniłeś gumek - teraz znowu wszystko do rozbiórki.

    0