Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra 1.7 TD Isuzu problem z ładowaniem

stachu0092 08 Jan 2011 00:10 14111 27
  • #1
    stachu0092
    Level 9  
    Witam Wszystkich.
    Mam taki problem z Moją Astra gdyż odpalam auto i świeci mi się kontrolka od ładowania i nie działa obrotomierz ale jak przegazuje ją tak do 4tys. to gaśnie kontrolka i działa obrotomierz ale jak silnik zejdzie na niskie obroty i dodaje gazu obrotomierz pozostaje na około 700 obrotów a kontrolka ładowania się nie zapala jednak ładowanie chyba jest bo jechałem na światłach i akumulator nie padł bo później uruchomiłem silnik bez problemu. Proszę o pomoc wszystkich którzy mogą mi pomóc i zgóry wam bardzo dziękuje...
  • #2
    janren
    Level 28  
    Czy obrotomierz pokazuje w czasie jazdy cały czas niskie obroty,czy po zagrzaniu się silnika zaczyna wskazywać poprawnie?
  • #3
    stachu0092
    Level 9  
    właśnie pokazuje cały czas niskie obroty... Tak jak napisałem kiedy odpale nie działa a po przegazowaniu zaczyna działać i póki będę gazował to będzie działał poprawnie natomiast jak spadnie na niskie obroty to nie ma szans by się jeszcze podniósł ale kontrolka od ładowania świeci się tylko przed przegazowaniem później już nie...
  • #4
    gawel_90
    Level 10  
    Sprawdź też ładowanie bo może być słaby alternator a akumulator będzie dobry i będzie wszystko w porządku lecz po czasie alternator może wykończyć akumulator i będziesz miał wszystko do wymiany (alternator+akumulator)- tak się zdarza w oplach w tych nowszych, przerabiałem te tematy. A z obrotomierzem to pomyśle bo na szybko nie wiem, chyba jest elektroniczny...
  • #5
    stachu0092
    Level 9  
    tak on jest elektroniczny przy alternatorze...
  • #6
    esteban123
    Level 20  
    To jest astra jedynka? Oddaj alternator do naprawy - jest uszkodzony
  • #7
    viper555
    Level 39  
    Raczej ślizga pasek.P
  • #8
    rafał7408
    Level 10  
    Witam! W silnikach diesla obrotomierz jest sterowany właśnie z alternatora. Jeśli zaniża wskazania obrotów silnika tzn. pokazuje mniejsze niż są w rzeczywistości to najprawdopodobniej jest wina paska napędzającego alternator. Sprawdź naprężenie tego paska.
  • #9
    stachu0092
    Level 9  
    wymienie jeszcze pasek bo naciągnięty jest aż za napinacz ale przed tym sprawdzę ładowanie jak się świeci kontrolka przy samym altku może to coś pomoże bo włożyłem drugi alternator rzekomo "dobry" i są te same objawy a obrotomierz nie pokazuje mniejszych obrotów tylko wcale ih nie pokazuje:/ nie wiem co mam zrobić... sprawdze jeszcze to a jak nie pomoże to zawioze alternator do naprawy bo więcej mi się chyba nie uda zrobić niestety :/ następne koszta do starego auta których chciałem uniknąć...
  • #10
    janren
    Level 28  
    Sprawdż jeszcze zanim oddasz alternator do naprawy,co się dzieje z grzaniem świec żarowych.W tym aucie świece grzeją do osiągnięcia temperatury ok 60 st.
    Sprawdź czy po zagrzaniu silnika świece dostają napięcie,jeśli tak to problem jest z przekaźnikiem świec,albo czujnikiem temperatury.
    Użyj funkcji szukaj,jest na forum parę tematów,które i mi pomogły.Miałem podobny problem tyle,ze u mnie obrotomierz pokazywał 700 obr.do momentu gdy silnik osiągnął ok 60st.Wymieniłem alternator ,wydałem pieniądze,a problem pozostał.Uszkodzony był przekażnik świec który nie przełączał grzania na połowę mocy,tylko grzał do 60st.Jeszcze raz zachęcam do poczytania tematów na forum,a być może zaoszczędzisz trochę kasy.
  • #11
    grzesiek132
    Level 12  
    witam ja proponowałbym zacząć od pomiaru ładowania powinno wynosić około 14v bez obciążenia i 13.8 13.6 pod obciążeniem na światłach w całym zakresie obrotów
  • #12
    bolek
    Level 35  
    Brak obrotów do chwili przegazowania i świecąca kontrolka to objaw m.in braku wzbudzenia. W tych alternatorach odpowiada za to przekaźnik przy prawym słupku (a nie kontrolka w desce).
    Trafiło się kilka razy że po wymianie na "nowy" alternator nie chciał on wstać. Trzeba było dać większy prąd wzbudzenia. Na próbę śmiało można zrobić druciarstwo w postaci kilku watowej żarówki doczepionej do przekaźnika.
    Wypadało by także sprawdzić sygnały zaraz przy altku, czy czasem coś po drodze nie ugniło.
  • #13
    stachu0092
    Level 9  
    sprawdzałem ładowanie i jest takie jak napisał grzesiek więc to jest ok, przeglądałem wszystkie kable przy altku i dalej i wszystko powinno być ok zainteresowała mnie wypowiedź kolegi o tym przekaźniku bo w tej chwili wydaje mi się to jedyna rzecz jaka może być do wymiany bo jak już napisałm wcześniej dzieje się to samo na dwóch alternatorach, wyczyściłe wszystkie kości i kiedy obrotomierz się już załączy po przegazowaniu to działa więc pozostało tylko sprawdzić co z tym ładowaniem na początku pracy silnika i ten przekaźnik ale nie wiem dokładnie który to... Jak możecie przybliżcie mi który to może być i jak można go sprawdzić??

    A tak poza tematem to jestem tu świeżak i musze przyznać że jest to super stronka i naprawde udzielają się tu fajni ludzie którzy chcą pomóc:) dziękuje wszystkim ;)
  • #14
    bolek
    Level 35  
    Tylko jeśli potem ładowanie jest, a obrotomierz leży to raczej nie powinna to być wina tego przekaźnika. Coś ubija sygnał idący do licznika, po drodze jest sterownik świec- możesz spróbować wyciągnąć z niego wtyczkę. Też jest na słupku. Zdejmij plastiki przy nogach pasażera to wszystko zobaczysz. Jak się tam dostaniesz to pytaj.
  • #15
    stachu0092
    Level 9  
    ale teraz jak jest ładowanie to i działa obrotomierz... chodzi mi tylko o to już teraz że nie ma ładowania po uruchomieni silnika tylko po przegazowaniu to tak jak by właśnie tego pobudzenia nie było od początku tylko dopiero na wysokich obrotach...
  • #16
    bolek
    Level 35  
    W pierwszym poście napisałeś że jak spadnie z obrotów to obr zawiesza się na 700obr/min a ładowanie jest OK... to w końcu jak? ;/
  • #17
    esteban123
    Level 20  
    Tak jak pisałem na początku alternator do naprawy,alternator w isuzu 1.7TD ma to do siebie że psuje się w przedziwne sposoby.
  • #18
    stachu0092
    Level 9  
    tak ale później też napisałem że poczyściłem kostki i obrotomierz działa z ładowaniem. A co do alternatora też pisałem że włożyłem drugi rzekomo na 100% dobry i dzieje się to samo więc zaczne od sprawdzenia tego przekaźnika poszukam w drugim aucie może będzie gdzieś taki sam i zapożyczę żeby sprawdzić a jak to nic nie da to niestety altek do naprawy jeden i drugi:/
  • #19
    stachu0092
    Level 9  
    Koledzy... byłem z tym altkiem u fachowca i był jakiś chip do wymiany ok zrobił i wszystko lux dopóki nie włożyłem go do auta bo tutaj już jest bez zmian... co jeszcze może być? Gdzie jest ten przekaźnik bo znalazłem jakieś pod maską przy szybie i w środku pod schowkiem ale nie wiem jak sprawdzić który jest od tego... Pomóżcie prosze bo już nie wiem co robić...
  • #21
    stachu0092
    Level 9  
    no wszystko fajnie tylko gdzie w aucie szukać tego przekaźnika kontrolki ładowania?? jak ktoś wie to niech pomoże...
  • #22
    bolek
    Level 35  
    Ile warta jest godzina twojego życia?, Z twoim podejściem taniej będzie gdy oddasz auto do osoby która się na tym zna, bo gdzie szukać przekaźnika już miałeś napisane o reszcie nie wspominając.

    Myślę że to ostatni mój post w tym temacie.
  • #23
    stachu0092
    Level 9  
    sorry bolek rzeczywiście mam wszystko napisane gdzie szukać nie doczytałem... Oddał bym auto do mechanika ale niestety się uczę więc nie mam na to kasy a piszesz "z Twoim podejściem" jeśli chodzi o to że raz robie, pytam a raz nie odpisuje... Bo kiedy jestem w szkole to nie mieszkam w domu więc nie mam możliwości... Więc szukam pomocy gdzie moge i jak moge...
  • #24
    karolek89
    Level 10  
    Chlopie, napnij pasek, wiem co mowie, mialem to samo po wymianie paska. Pokazywal jalowe obroty, potem skakal na 3500, i wtedy ladowal, tylko poco tak diesla rwac?
  • #25
    slane
    Level 11  
    Panowie, żeby nie odkopywać innych tematów podłączę się pod ten. Mam alternator z wtyczką 4pinową: L-lampka ładowania, IG- plus po zapłonie, S- napięcie odniesienia (z tego co wiem stały + ) N- wyjście na obrotek.
    Do tej pory miałem podłączone tylko L, IG i N ładowanie było na poziomie 14.2 pod pełnym obciążeniem, ale regulator pada co 2-3msc czy możliwym powodem takiego wykańczania regulatora jest niepodłączenie pinu S ?
  • #26
    mechmajster
    Level 11  
    Witam!
    Mam problem z przekaźnikiem K79 (samochód astra F 1.7 TDS 94r), na przewodzie żółto czerwonym po zapaleniu pojawia się napięcie rzędu 18-19V, Przekaźnik po chwili pracy robi się dość ciepły, podstawiałem już kilka różnych i wszystkie się robią ciepłe (stary się spalił) ładowanie na zaciskach akumulatora około 14,4V. Obrotomierz mi działa, kontrolka ładowania również pracuje normalnie. Jednak nie pokoi mnie ten przekaźnik który się nagrzewa i wysokie napięcie. Spotkał Się ktoś z takim przypadkiem ? Czy to tak poprostu ma być ?
  • #27
    E.L.V.I.S
    Level 1  
    Witam chcial bym podpiąc sie pod temat.
    U wyglada to tak.
    Aternator sprawdzony szczotki nowe diody wporzadku ladowanie 14.5 z alternatora bezposrednio.
    Po odpaleniu kontrolka raz swieci raz nie, raz sie zazy.
    Obrotomierz pokazuje na wolnych 1500 obrotow (silnik pracuje dobrze) po dogazowaniu obroty skacza wyzej nizej roznie. Astra f 1.7 isuzu.