Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Falujące obroty na gazie i na benzynie. Golf III 2.0 GTi

peter200772 08 Sty 2011 00:25 11716 9
  • #1 08 Sty 2011 00:25
    peter200772
    Poziom 8  

    Witam. Posiadam Golfa III 2.0 Gti rok 1992 PB-LPG, i mam z nim problem;(, a mianowicie chodzi o obroty silnika, strasznie falują i często gaśnie, najbardziej na LPG ( 300-1000 ), na benzynie także falują ale słabiej, nie zależnie czy silnik jesc zimny czy ciepły. Wymieniłem świeczki, kable, kopułka itp., czujnik temperatury i nic nie pomogło. na kolektorze jest rurka do której powinien być podpięty jakiś wężyk (chyba od podciśnienia), ale nie ma go od czasu kiedy kupiłem te auto, i jezdził normalnie. Słabo sie znam na mechanice, więc zwracam sie do was o pomoc, może ktoś miał podobny problem i jak go rozwiązał. Z góry dziekuję za pomoc

    1 9
  • #2 08 Sty 2011 09:12
    rumcajsy
    Poziom 11  

    Spróbuj tę rurkę od podciśnienia czymś zaślepić i zobaczysz czy silnik będzie inaczej pracował.
    U mnie od kolektora do parownika idzie przewód podciśnieniowy, z czasem sparciał i popękał. Objawy miałem takie same jak Ty. Po wymianie silnik zaczął pracować tak jak powinien.

    0
  • #3 08 Sty 2011 10:22
    stachu0092
    Poziom 8  

    być może silniczek krokowy się zawiesza... Ja czyściłem w fordzie mondeo go benzyną abstrakcyjną i później jakoś dawał rade, to dość częsta przyczyna na lpg... Rozumiem że na wyższych obrotach jest ok bo silniczek krokowy odpowiada za wolne obroty silnika...

    0
  • #4 08 Sty 2011 18:00
    peter200772
    Poziom 8  

    na ciepłym silniku jak zaślepie te rurkę to silnik troche inaczej pracuje bardziej nierówno, a na zimnym to jak zaślepie to gaśnie . wyczyszcze dzisiaj ten silniczek krokowy i napisze jak sie sprawy potoczyły.

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    wyczyściłem silniczek krokowy benzyną abstrakcyjną, psiknąłem wd40 i nic nie pomogło. obroty dalej szaleją na cieplym i zimnym silniku. jeszcze jedno zauważyłem, gdy obroty spadają poniżej 900 to licznik przygasa i światła. Pozdrawiam

    0
  • #5 09 Sty 2011 00:24
    peter200772
    Poziom 8  

    i jak myślicie jaka może być przyczyna , bo ja nie moge sobie z tym poradzic:(

    0
  • #6 09 Sty 2011 09:50
    rumcajsy
    Poziom 11  

    Spróbuj zrestartować komputer. Odłącz klemę od akumulatora na jakieś 30 minut. Następnie ją podłącz, odpal auto na benzynie i niech popracuje na wolnych obrotach aż osiągnie 90˚C i włączy się wentylator. Po tym zabiegu należałoby również przejeździć bez przełączania na gaz od 100 do 300 km na benzynie.
    Jeżeli po restarcie nic się nie zmieni to pozostaje chyba wizyta u mechanika.

    0
  • #7 09 Sty 2011 15:21
    peter200772
    Poziom 8  

    witam ponownie. samochód był podłączany pod komputer i nie wykazało żadnych błedów. stało sie to nagle po dużych mrozach, wczesniej miałem problem taki że nie chcial mi chodzić na benzynie jak był zimny, czyli dławił sie i gasł,ale jak sie rozgrzał to było ok , a na gazie chodził ok, gdy odpiąłem czujnik temperatury wody obroty sie wtedy normowały, a także czasem obroty same po wciśnieciu sprzegła lecialy na 3500 i tak zostawały, wiec wymieniłem czujnik temp cieczy i pomogło, na benzynie chodzi dobrze, tylko czasem lekko faluje, ale gdy juz przełącze na gaz to obroty szaleją, skaczą, czasami gaśnie, instalacja gazowa I generacji, nie sekwencja. jeszcze zauważyłem jedną rzecz, gdy odkręce wlew oleju na pokrywie u góry , to obroty wtedy sie normują na gazie, ale gdy zakręce to spowrotem obroty szaleją. jeszcze jedną, na kolektorze jest rurka u góry do podłaczenia wężyka, dokąd ona powinna prowadzić?. Proszę o pomoc, gdyż nie chciał bym wymieniac wszystkiego pokolei:( . Pozdrawiam

    Dodano po 33 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/1700520800_1294582779.jpg


    tutaj zamieściłem fotke tej rurki

    1
  • #8 10 Sty 2011 15:51
    peter200772
    Poziom 8  

    macie jeszcze jakieś pomysły?? bo jakoś nie moge sobie z tym poradzić:( a może to parownik

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    witam. dzis pojawił sie kolejny problem, nie mam już siły do tego auta. M.in. Jechalem na gazie i koło CPN-u auto przerywało, poniważ mialem juz mało gazu i tak sie jakoś dotoczyłem do dystrybutora aby go nakarmić, a tu po zatankowaniu auto wogóle nie chce "załapać", ani na benzynie ani na gazie, czasami po dłuższym kręceniu załapie na 1 sekunde i gasnie. Paliwo dostaje, gaz także, iskra jest, przepustnica wyczyszczona, silniczek krokowy też, przeplywomierz także, układ szczelny. co to może być ?? czytałem gdzieś na forum, że winny może być czujnik halla lub położenia wału korbowego. gdzie znajdują sie te 2 czujniki. Proszę o Pomoc:(

    1
  • #9 15 Sty 2011 21:46
    peter200772
    Poziom 8  

    problem rozwiązany z odpaleniem. pęknięta miałem kopułkę, i dawało slabą iskre na świece, wymieniłem i ok. Obroty na gazie jak falowały tak falują, prawdopodobnie to wina silniczka krokowego, włoże drugi i sie okaże. jak cos to napisze. Pozdrawiam

    0
  • #10 14 Sty 2012 00:10
    bigiel
    Poziom 10  

    Stawiam na czyszczenie i adaptację przepustnicy - znam z autopsji Tylko bez adaptacji czyszczenie może nie pomóc.
    Pozdrawiam

    1