Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Smart ForFour 2005, P1961 i P0122

08 Sty 2011 14:55 14579 12
  • Poziom 19  
    Witam. Autko jeździło dobrze ,ale co jakiś czas łapało błąd P1961(sterownik silnika błędny).

    Nagle podczas jazdy zaczęło go dusić pojawiła się kontrolka silnika na liczniku i autko nie mogło mieć większych obrotów niż 2000 i ledwo na "1-ce" dało się jechać.
    Po 5min stania wszystko wporządku podjechałem na komputer do znajomych i to wyrzuciło a dokładnie :
    P1961 - sterownik silnika błędny
    P0122 - Potencjometr przepustnicy 1 na niskie napięcie ( i był jeszcze jeden błąd że za wysokie)

    Błąd skasowali, i go nie było. Pojeździłem 1h i spowrotem wyskoczył błąd lecz bez tego duszenia (normalnie obroty itp. ale kontrolka się świeciła silnika)

    co to może być???

    Dodano po 51 [minuty]:

    Oto co znalazłem i przetłumaczyłem w miarę znajomości ang.

    Skutki błędy P0122
    - szarpanie na niskich obrotach
    - brak lub słabe przyspieszenie
    - mogą być inne także przyczyny

    Małe wytłumaczenie i co to może być :
    Dokładnie sprawdzić czujnik położenia przepustnicy (TPS), złącze przewodów i kabli czy są przerwy itp. Naprawić lub wymienić w razie potrzeby.
    Sprawdź napięcie na TPS (patrz instrukcja obsługi do samochodu konkretnych informacji). Jeżeli napięcie jest zbyt niskie, że wskazuje na problem. W razie potrzeby wymienić.
    Jeśli niedawno wystąpił TPS może być konieczna zmiana. W niektórych pojazdach z instrukcjami wezwanie do TPS może być nie właściwie dopasowane lub ustawienia, zajrzyj do instrukcji naprawy Charakterystyka.
    Jeśli nie ma żadnych symptomów, problem może być przerywany i usuwając kod może rozwiązać problem tymczasowo. Jeśli tak jest to na pewno należy sprawdzić okablowanie, aby upewnić się że nie ma tarcia na nic, uziemienia, itp. Kod może wrócić.
  • Sklep HeluKabel
  • Moderator Samochody
    Propozycje masz w tekście który sobie przetłumaczyłeś, tyle że raczej nie czujnik położenia przepustnicy, a czujnik położenia pedału przyspieszenia lub jego wiązka (choć nie napisałeś nawet co to za silnik).
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 19  
    Oto procedura jak to sprawdzić, a tłumacz pisał że to czujnik położenia przepustnicy więc dlatego tak napisałem.

    Podepnij pod komputer diagnostyczny
    1. Daj zapłon i zobacz czy świecie kontrolka błędu (lampka silnika)
    2. Przesuń klucz na LOCK i nawiąż połączenie z samochodem (diagnostyka) i daj zapłon. Czy komputer wskazuje DTC ? (błąd) = DIAGNOSTIC TROUBLE COD
    3. Czy tylko ciągle wykazuje P0122 ?
    4. Podepnij pod (urządzenie diagnostyczne ) daj gazu i sprawdz napięcie na czujniku położenia przepustnicy. Napięcie prawidłowe to : 0.3V-4.8V
    5. Daj kluczyk na LOCK, sprawdź napięcie pomiędzy zaciskami 4 i 7.
    Prawidłowe (4.8V-5.0V)
    6. Połącz skondensowany mostek pomiędzy zaciskami MTIA złącze 4 i 5. Czy narzędzie skanowania pomiaru napięcia TPS wykazuje powyżej określonej wartości? 4.8V-5.0V
    7. Zmierzyć i zanotować napięcie istniejące pomiędzy złączem MTIA 4 i masą. Dobre wartości ?
    8. Daj zapłon na LOCK. Sprawdzić otwarcie lub zwarcie do masy w przewodzie pomiędzy złączem MTIA 7 i złączem ECM 19.
    9. Daj zapłon na LOCK. Sprawdzić otwarcie lub zwarcie do masy w przewodzie pomiędzy złączem MTIA 7 i złączem ECM 79.
    10. Daj zapłon na LOCK. Sprawdzić otwarcie lub zwarcie do masy w przewodzie pomiędzy złączem MTIA 5 i złączem ECM 74.
    11. Zmienić/zmodyfikować/naprawić przewód lub terminal złącza w razie potrzeby. Usuń wszystkie błędy z komputera Wykonanie testu diagnostycznego systemu. Dalej pojawiają się błędy?
    12. Zastąpić MTIA, usunąć wszystkie błędy w samochodzie. Prze skanować ponownie autko w poszukiwaniu błędów. Dalej są błędy ?
    13. Dać zapłon na LOCK i wymienić/zastąpić ECM
    14. Sprawdź czy są jeszcze błędy.

    Dodano po 2 [godziny] 8 [minuty]:

    Po 2 dniach przerwy znowu zaświecił. Daje gazu a autko kręci się do 2000 obr. Zgasiłem go poruszałem kablami po omacku bo ciemno w aucie i zapaliłem i wszystko OK spowrotem. Zapewne kiedyś tam przy wchodzeniu czy coś musiał być kopnięty i dlatego taki skutek.

    ALe jedno co mnie ciekawi to ten objaw nie wystąpi podczas jazdy tylko jak zgasimy naprzykład autko aby iść po chleb do pierkarni (jak ja dzisiaj).
  • Poziom 19  
    Ok, wieć sprawa wygląda następująco :

    Wymieniłem pedał na nowy z serwisu na życzenie klienta 250zł.

    (dodam że prawdopodobnie nie łączy na wtyczce lub jest coś ze sterownikiem chyba, gdyż wyrzucało jego błąd od bardzo dawna a autko jak przestawało chodzić normalnie czyli obroty max 2000 to trzeba było go wyłączyć poruszać wtyczką i wszystko było OK i błąd sam znikał. Po montażu nowego przez 2dni było wszystko OK, lecz jak pojechałem na myjnie i umyłem go "karcherem" to znowu dostał odpału. Po 5min postoju zapaliłem i błąd zgasł i można było jechać)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    A co pomogło ? Dziś przeczyściłem dokładnie wtyczkę i przy okazji usunąłem inspekcję. Znikł błąd autko jeździ normalnie ale to pewnie kwestia paru odpaleń silnika bo to nie pierwszy raz. Co tu robić, bo warto zrobić raz a porządnie. Pedał z tego co patrzyłem ten w Smarcie jest jak w Colt-ie
  • Poziom 19  
    Po wpince dziś do kompa wyskoczyło :

    P0122 - Potencjometr przepustnicy 1, za niskie napięcie
    P0223 - Potencjometr przepustnicy 2 ,za niskie napięcie
    P1961 - Sterownik silnika
    P1962 - Sterownik silnika
    P1963 - Sterownik silnika
    P1966 - Sterownik silnika

    Autko narazie 1dzień jeździ normalnie, i błedy skasowane KTS-em
  • Poziom 1  
    Czy objawy ustały czy też walczysz dalej?
  • Poziom 19  
    Przeczyścić przepustnicę
  • Poziom 1  
    Witam w moim smarcie ten sam problem, mechanik mi podpowiada wyczyszczenie przepustnicy a jak nic nie pomoże to jej wymiana. Błędy P1966, P0122, P1961, P0223, P1962.
  • Poziom 1  
    Ta sama historia w mim coltcie 1.1 2005 mechanik poradził przeczyścić masy w samochodzie i sprawdzić akumulator podobno jeśli jest lekko poniżej 12.75 vol mogą dziać sie takie historie
  • Poziom 2  
    Witam.

    Też mam te same błedy z Colcie CZ3 1.3 benz.
    P0122 i P1966 a czasami P1961...

    Opcje któe znalazłem w internecie.
    1- Wymiana akumulatora
    2- Czyszczenie przepustnicy
    3- Wymiana pedału gazu.

    Powiedzcie co wam pomogło w rozwiązaniu tego problemu?
  • Poziom 2  
    Obecnie wyczysciłem przepustnice i narazie jest ok.