Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

skoda felicia 1.3 1995r nie chce zapalić

tomaszek0108 08 Jan 2011 16:01 5113 9
  • #1
    tomaszek0108
    Level 14  
    Witam auto jak w temacie jechało dziś i zostało zgaszone i już niemożna go odpalić. Rozrusznik kręci jak wariat tylko po przekręceniu kluczyka nie zapalają się kontrolki od oleju i ładowania.
  • #2
    esteban123
    Level 20  
    Nie ma tam jakiegoś immo dołączonego,jakiś breloczek,magnesik czy tym podobne ustrojstwo?
  • #3
    PiotrekpPl123
    Level 19  
    Witam.
    Na początek proponował bym przejrzeć wszystkie bezpieczniki. Następnie sprawdził bym czy na kostce stacyjki na zacisku 30 jest napięcie a po przekręceniu kluczyka powinno być również na zacisku 15.
  • #4
    bogdan59
    Level 9  
    Miałem podobny problem .Kluczyk mi się rozłożył a nie wiedziałem ,że był tam czip mobilajzera.
  • #5
    PiotrekpPl123
    Level 19  
    bogdan59 wrote:
    Miałem podobny problem .Kluczyk mi się rozłożył a nie wiedziałem ,że był tam czip mobilajzera.


    Tylko kolega pisze że wogóle nie ma kontrolek od ładowania i oleju i wygląda mi to na jakąś usterkę stacyjki (brak napięcia na zacisku 15 np.). Jeśli by to była wina immobilizera to kontrolki powinny się normalnie świecić. Immobilizer jeśli już to posiada własną kontrolkę np w samochodach fiata jest to ikonka z pomarańczowym kluczykiem. Nie wiem dokładnie jak to jest w skodzie. Natomiast mimo wszystko powinny się palić kontrolki od smarowania i ładowania (w przypadku braku transpondera od immobilizera auto po prostu nie chciało by zapalić). Jak napisałem wyżej zaczął bym od sprawdzenia bezpieczników no a potem szukał czemu nie włącza się zapłon. Jeszcze zanim kolega zacznie cokolwiek rozbierać proszę przekręcić kluczyk w pozycje zapłon i poruszać nim w stacyjce tak na wszystkie strony (tylko tak żeby go nie urwać:) i w tym samym czasie obserwować czy nie migną kontrolki.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zapomniałem jeszcze dodać że rozważam opcje kiedy auto nie posiada jakiegoś dodatkowego odcięcia zapłonu w postaci ukrytego włącznika czy jakiejś elektronicznej blokady a kolega nie wspomniał o tym pisząc post:)
  • #6
    tomaszek0108
    Level 14  
    Dodatkowego zabezpieczenia nie ma i zapasowe kluczyki też nie działają. :cry: A podczas wieczornego kręcenia zauważyłem że zaczyna się żarzyć kontrolka od zaciągniętego ręcznego.
  • #7
    robi1214
    Level 31  
    Witam zacząłbym w takim wypadku od sprawdzenia kostki pod stacyjką
  • #8
    wardzikowski
    Level 10  
    można byłoby sprawdzić jeszcze przekaznik czy zwiera może tam jest jakiś problem
  • Helpful post
    #9
    PiotrekpPl123
    Level 19  
    Sprawdź kostkę pod stacyjką tak jak pisałem wcześniej czy jest napięcie na 30 a po przekręceniu kluczyka też i na 15.
  • #10
    tomaszek0108
    Level 14  
    Faktycznie problem tkwił w stacyjce a dokładniej czarny kabelek wypadł z kostki.