Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa D 1.3cdti 75KM - migająca kontrolka świec

08 Sty 2011 19:27 29341 24
  • Poziom 9  
    Witam.
    Kilka dni temu podczas większych mrozów po problamatycznym odpaleniu samochodu podczas jazdy zaświeciła się kontrolka od świec (charakterystyczna spiralka) i nie zgasła do ponownego uruchomienia silnika, niestety problem znikł połowicznie ponieważ teraz kontrolka cały czas miga. Mechanik sprawdził świece i okazało się że wszystkie są sprawne, nie dojechałem jeszcze do serwisu ponieważ sprawa wyszła w sobotę, najbardziej martwi mnie fakt, że najwcześniej będę mógł podpiąć samochód do komputera końcem tygodnia i boję się żeby nie było ZA PÓŹNO!!!
    Nie wiem czy nie jest to popadanie w paranoję ale wydaje mi się, że w tym samym czasie zacząłem słyszeć dziwny gwizd z silnika od obrotów ok. 1600, wyczytałem, że to może być turbina (przebieg 76 000).
    Czy można łączyć te dwa zdarzenia???
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 32  
    Witam, diagnoza sie przyda ale mozliwe że masz bląd przepływki,powodzenia.
  • Poziom 14  
    Jak zaczęła gwizdać to możesz mieć zapieczone kierownice turbiny,trochę go dobrze przegoń i może przejdzie.
  • Moderator Samochody
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 32  
    Tzok ma racje tam jest turbina bez zmiennej geometrii lecz z upustem spalin
  • Poziom 9  
    Witam.Mam nadzieję ,że nie za późno ale ostatnio ja wrzuciłem ten temat na forum opel 24:
    "Witam.
    Jestem właścicielem samochodu Opel Corsa 1,3 diesel, z roku 2007 o przebiegu ok.60 tys.km.
    W ostatnim okresie miałem problem z filtrem cząstek stałych /pokonywanie krótkich odcinków/co objawiało się miganiem kontrolki wstępnego podgrzewania silnika.Po pokonaniu dłuższego odcinka miganie ustąpiło. Jednak po przejechaniu dalszej drogi ok.100 do 200 km pojawił się gwizd przypominający syrenę policyjną wzrastający wraz z dodawaniem gazu / nie wiem czy oba te defekty mają na pewno ze sobą coś wspólnego/.Znajomy mechanik, który wymienił mi filtr powietrza i jakiś lekki wyciek przy intercoolerze /co niewiele pomogło/ poradził by jeździć dalej z tym gwizdem.Przejechałem od tego czasu ok.1000 km,poziom oleju nie zmienia się ,samochód jest jednakowo mocny,kontrolki się nie palą,gwizd chyba na równym poziomie-słychać go wyraźnie powyżej 2000 i więcej obrotów.Problem polega na tym,że trasy które pokonuję są długie i cały czas się boję by się coś nie rozsypało,by można było jechać dalej /ponadto przez ten gwizd jestem zmuszony do głośnego słuchania radia/.Ponadto chyba lepiej by coś można regenerować było w lepszym stanie .Nie wiem co robić dalej.Czy podpięcie pod komputer coś pokaże.Czy po tym moim opisie można coś zawyrokować. Czy to na 100 procent turbosprężarka czy może jednak coś innego.Proszę pomóżcie.Proszę o odpowiedź."
    I co?Widocznie te TYPY!!!! to mają.Cholera.Ja dalej w zasadzie nic nie wiem na pewno do końca.Dalej ryzykuję i jeżdżę,tylko dlatego,że muszę.Kolega mechanik odpisał mi na maila:
    Po namyśle możemy tylko powiedzieć, że trzeba przyjechać do Polski. Ryzyko uszkodzenia czegokolwiek jest minimalne, nawet samej turbinie prawdopodobnie nic nie jest, to raczej coś ze sterowaniem turba. Na miejscu może coś ustalimy.

    pozdr.
  • Poziom 19  
    A jak rozwiązałeś problem z dpf?
  • Moderator Samochody
    mota88gb napisał:
    A jak rozwiązałeś problem z dpf?

    kasoja napisał:
    W ostatnim okresie miałem problem z filtrem cząstek stałych /pokonywanie krótkich odcinków/co objawiało się miganiem kontrolki wstępnego podgrzewania silnika. Po pokonaniu dłuższego odcinka miganie ustąpiło.


    Swoją drogą dziwi mnie DPF w tym silniku, FIATy z tymi silnikami go nie miały ani w wersji 75KM ani w wersji 90KM, a mimo to spełniały normy EURO-4.
  • Poziom 9  
    Niestety trudno mi było zauważyć sam moment rozpoczęcia i zakończenia wypalania.Jechałem autostradą,obroty pow.3 tys.i stało to się po ok.30 min. od rozpoczęcia jazdy-silnik musiał być mocno rozgrzany.Nie zauważyłem nic szczególnego,ot kontrolka zgasła i już.
  • Poziom 23  
    tzok napisał:

    Swoją drogą dziwi mnie DPF w tym silniku, FIATy z tymi silnikami go nie miały ani w wersji 75KM ani w wersji 90KM, a mimo to spełniały normy EURO-4.


    Fiaty też podobno dwumasowego koła zamachowego w tym silniku nie mają. A ten sam silnik w corsie c DPF-a nie ma.
  • Poziom 19  
    A w Combo 1.3 jest DPF. Często przepalany filtr sygnalizuje miganiem świec ale bez diagnozy to zgadywanka.
  • Poziom 9  
    KTOŚ mi może odpowie czy podłączenie pod komputer coś wykaże jeżeli żadna kontrolka /awarii z kodem błędu/ się nie pali bo nic tak naprawdę nie zepsuło się do końca...
  • Moderator Samochody
    Błędów żadnych raczej nie wykaże, chyba że jakieś "przejściowe", za to doświadczony diagnosta może coś "wypatrzyć" w odczytach parametrów i logach zebranych podczas jazdy testowej.
  • Poziom 9  
    To może coś jednak dać.Super.Podświadomie jednak myślę,że to niestety turbina...
    Kupować używaną czy regenerować? Moje pytanie jest szczególne.Otóż ja potrzebuję turbiny do corsy 1,3 CDTI z roku 2007 z silnikiem Z13DTJ 55kW.Wszystkie turbiny wystawione w allegro znacznie się różnią od mojej /robiłem wiele zdjęć/,chociaż są do tego samego silnika.Dlaczego.Skąd ta różnica?
  • Moderator Samochody
    Ten silnik występował w wariantach 70, 75 i 90KM. Dwa pierwsze miały zwykłe turbiny, najmocniejszy - ze zmienną geometrią. Te same silniki w FIATach różniły się osprzętem w tym, o ile się nie mylę, właśnie turbinami.

    Ja mam wersję 90HP i turbinę o zmiennej geometrii (Fiat Punto) - u mnie słychać takie wiiii po dodaniu gazu, ale tylko w początkowej fazie przyspieszania, potem odgłos cichnie. Turbina może "gwizdać" gdy jest jakaś nieszczelność w układzie. Niesprawność turbiny wyjdzie w logach dynamicznych, możesz też zdjąć wąż między turbiną a intercoolerem i zobaczyć czy nie ma w nim oleju (trochę zawsze będzie).
  • Poziom 9  
    O zmiennej geometrii tzn różnica w budowie..

    Dodano po 1 [minuty]:

    ale ta nieszczelność w układzie tez daje do myślenia..
  • Poziom 9  
    Dzisiaj rano znowu kontrolka-spirala zaczęła migać-filtr jest znowu zapchany i ciekaw jestem co się jeszcze może zepsuć gdy nastąpi jego czyszczenie.....
  • Poziom 9  
    Zrobiłem dalszych ok.1200 km.Jestem na etapie zakupu turbiny w allegro.Kolega mechanik po rozebraniu stwierdził,że niektóre łopatki turbiny uległy wygięciu /na skutek dostania się do wnętrza cząstek zanieczyszczeń/ i stąd ten gwizd.
  • Poziom 2  
    Witam,
    Od tygodnia mam podobny problem z głośną pracą turbiny. Mam corsę C z silnikiem 70 KM. Początkowo myślałem, że to układ ssący jest nieszczelny, ale po sprawdzeniu okazało się, że łopatki turbiny po stronie powietrza lekko są powyginane. Gwizd jest słyszalny już przy 1400 obr./min i zależy od obciążenia silnika. Na razie będę jeździł, ale rozglądam się za inną turbiną. Cięzko dokonać wyboru. Oddać do regeneracji czy kupić nową? ceny są porównywalne!!!, a nową już można kupić za 900zł.
  • Poziom 9  
    Nowa to niestety ok.1400-2000 zł i więcej.dobra regenerowana min.1400.Ja kupiłem za ok.600 zł z demontażu ale czy dobra to już loteria.Założę,będę wiedział.Ale ten PDF mnie martwi bo kontrolka znowu zaczęła migać /już po paru jazdach/.Pewnie filtr nie został wystarczająco doczyszczony.A może to jakieś zawory,czujniki,diagnostyka?
  • Poziom 2  
    Pytałem o nową turbinę w serwisach Opla - oryginał GM koszt 897zł i gwarancja na 2 lata, na giełdzie w Gliwicach regeneracja od 600-1100zł i gwarancja 1 rok (trzeba zdać starą turbinę), a używka na allegro wiadomo ... zależy na co się trafi. Chyba się zdecyduję na nową a jak padnie to już więcej nie kupię w serwisie.
  • Poziom 9  
    Do mojej corsy D nowa jest o wiele droższa.Nie pytałem u źródeł bo sądziłem,że to kwestia 2 do 3 tys.zł.W sklepie internetowym kosztuje 1400 zł,nie mieli jednak do mojej corsy .Ciekawe skąd taka różnica w cenie.
  • Poziom 2  
    Migająca kontrolka świec żarowych co mnie zdziwiło może oznaczać wode w filtrze paliwa. To jest informacja z książki obsługi opla combo 1.3 cdti. A tak prz okazji może ktoś wymieniał łańcuch rozrządu? Jeśli tak to napiszcie czy potrzebne są blokady? jak nie to może macie jakieś schematy?
  • Poziom 13  
    u mnie był wymieniany rozrząd...tak są potrzebne blokady...szukaj ich w fiacie.
    Poza tym w corsie D woda w filtrze paliwa jest sygnalizowana blędem insp4 na odległościomierzu. Uwaga dla kolegi..nowa turbinka do tego silniczka to nie wydatek 2-3 tysięcy tylko niecałe 1000 zł. Prosto z GM i 2 lata gwarancji.
  • Poziom 2  
    mota88gb napisał:
    A jak rozwiązałeś problem z dpf?

    Kolego na 90% to poprostu dziura w układzie Intercoolera i dlatego słyszysz gwizd... ale tu ci nikt nie pomoże bo to sami teoretycy... Jazda z tą wadą prędzej czy później zaowocuje przyblokowaniem egr-u na bo nie będzie pracował w pełnym zakresie... i zacznie turbo przeładowywać co z kolei może wykazywać uszkodzony przepływomierz...


    Moderowany przez manta:

    3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.

    Zakładasz że czekał rok na Twą odpowiedz?

    Nie uważam się za teoretyka, 20 kilka lat naprawiania i przebudowywania różnych wynalazków, raczej daje mi miano praktyka. Dla Twojej informacji, nikt zajmujący się zawodowo naprawą, po takiej ilości informacji nie podejmie się diagnozy, a cała reszta to czyste gdybanie, praktyku.

    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.
    Ostrzeżenie.