Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termometr samochodowy z funkcją woltomierza

Taj 11 Sty 2011 18:19 32461 44
  • #31
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
    Jakie są tu w końcu zamotowane czujniki: DS18B20 czy DS1820?
    W spisie masz co innego i w opisie co innego.
    One nie są zamienne.
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • PCBway
  • #32
    Taj
    Poziom 12  
    Podłączone sa czujniki DS18B20.

    Wybacz bałagan. Już poprawiłem.
  • PCBway
  • #33
    kbw24
    Poziom 14  
    Witam!

    Projekt fajny i ma jakieś przemyślane zastosowanie ;)

    Jak byś chciał, mógłbyś zastosować wyświetlacz negatywowy, w stylu 'czarne tło, kolorowe znaki', wtedy bardziej by pasowało do koloru panelu. Dostępne są takie o różnej kolorystyce, niebieskie, zielone itd., tylko to jaki byś zastosował powinno zależeć od kolorów podświetleń w samochodzie ;)
    Dam Ci tu linka, wystarczy znaleźć odpowiednie:

    http://elkom-serwis.com.pl/218-winstar
    lub
    http://elkom-serwis.com.pl/219-av-display

    Pozdrawiam
    kbw24
  • #34
    jr120065
    Poziom 17  
    Dobry pomysł z tą zmianą tła i kolorów (można nawet pod kolor auta zrobić).:D

    Zmieniłbym opis literowy czego dotyczy pomiar na grafikę, byłby uniwersalny dla prawie każdego języka.
  • #35
    kondzio98
    Poziom 13  
    Witam .
    Chciałbym wykonac ten układ . Prosiłbym autora o umieszczenie wsadu .
  • #36
    genek1000
    Poziom 31  
    Witam.
    Wiem że pytanie nie na miejscu, ale bardziej interesowałyby mnie wyniki badań do których to urządzenie zostało skonstruowane. Jaki wpływ ma temperatura powietrza na pracę silnika w układzie LPG ?
  • #37
    Regan_3000
    Poziom 15  
    Witam.
    Obecnie sam jestem w trakcie instalacji swojego komputerka w autcie. Miałeś jakieś problemy z przeprowadzeniem kabli z komory silnika do kokpitu? Gdzie zainstalowałeś czujniki?
  • #38
    lowin55
    Poziom 12  
    Im cieplejsze powietrze tym rzadsze to i paliwa musisz podać mniej czyli silnik coraz słabszy.
  • #39
    kondzio98
    Poziom 13  
    Witam.
    Przymierzam się do budowy tego układu, mam już wszystkie elementy. Nie chce być niegrzeczny, ale ponawiam prośbę o wsad. Kolega Taj pisał, że dla zainteresowanych udostępni go.

    Pozdrawiam.
  • #40
    8850
    Poziom 21  
    Bardzo fajny rozbudowany termometr, gratuluję.

    Prawda o wynikach kolegi:
    Co do samochodów, auto traci moc nie bezpośrednio ze względu na zamontowany gaz ale na to, że auto łapie więcej powietrza ciepłego niż zimnego, stąd staje się mułem. Dlatego w autach sportowych są intercoolery - układy oziębiające powietrze przed zapakowaniem do komory spalania. Dodatkowo pomijam już kwestie turbosprężarek.
    Zimne powietrze = dużo tlenu więc mocniejszy wybuch mieszanki - więc większa moc.
    Silnik rozgrzany = małe opory tarcia, olej jak woda, najlepsze warunki pracy

    Aby mieć najwięcej mocy w aucie, ustawiamy dolot powietrza - wyłącznie na łapanie zimnego powietrza i ocieplamy silnik - wloty chłodnicy, miejsca dziurawe pod zderzakiem - zaklejamy. Wtedy silnik szybko dostaje wysoką temp. i ją utrzymuje. Jeśli nie utrzymuje tylko ją ciągle podnosi w lecie - odklejamy część zakrytych wlotów lub wywalamy ciepło przez otwarte okna wykorzystując drugą nagrzewniczkę i dmuchawę. Jak kto potrzebuje.

    Dodatkowo w przypadku LPG mamy dłuższe spalanie mieszanki niż PB w komorze stąd temp. pracy silnika na lpg jest troszkę wyższa (mieszanka stechiometryczna), a na pewno sporo wyższa jeśli jest gaz przykręcony (uboga mieszanka), bo wtedy jest więcej tlenu do spalenia. Ponadto gaz ma większą kaloryczność - liczbę oktanową więc ogólnie pisząc dostarcza więcej mocy dla silnika. Ale ponieważ instalacje I, II generacji LPG są ułomne jako pośrednik, dlatego nie potrafią tego wykorzystać i obniżają o kilka koni realną moc silnika i zachodzą problemy na etapie przepływu podciśnienia. Na instalacjach III, IV generacji LPG wtrysku bezpośredniego auto jeździ lepiej niż na Pb. W przypadku zawodowych rajdowców spadek/zysk mocy kilku koni ledwo co odczuwają, codzienny kierowca nie odczuje. Natomiast w praktyce kierowca często odczuwa, że jedzie na LPG, ze względu na kiepsko skonfigurowaną instalację gazową zwłaszcza (kiepsko założoną, źle oprogramowaną, niewyczyszczoną itd).

    Auta zawodowe sportowe WRC nie jeżdżą na benzynie podrasowanej czy takiej lepszej i drogiej, jaką można kupić na stacjach benzynowych. Tam jest kompletnie inny silnik i mechanizm napędowy, a silniki palą specjalistyczną mieszankę alkoholu z substancjami smarującymi, jakie można spotkać w benzynie. No, ale ogólnie to też benzyna ;), tylko jej nie kupicie normalnie i nie warto lać w baki, bo wam rozerwie silnik w zwykłym wozie...
  • #41
    konczak19
    Poziom 9  
    witam, projekcik naprawdę rewelacyjny. Sam niedawno czegoś takiego szukałem i mam wielką chęć zbudować projekt autora. Bardzo bym prosił o wsad. Sam jestem po prostu słaby żeby samemu to napisać:)
  • #42
    tomus2k
    Poziom 24  
    Ogólnie Ok . Ważne że przynosi satysfakcję wykonawcy i innym się podoba.
    Jednak pozbądź się tych złączek w komorze silnika i DS lutuj do kabli. Miałem w sterowniku terrarium ds na złączkach i po roku skorodowało , a panują tam o niebo lepsze warunki niż w samochodzie.
  • #43
    antypierdolnik
    Poziom 12  
    Taj napisał:
    Podczas upalnego lata zauważyłem że po zainstalowaniu instalacji gazowej moje auto ma bardzo duże wahania mocy silnika w zależności od temperatury zewnętrznej. Naszła mnie chęć przyjrzenia się tej sytuacji i zabrałem się za tworzenie.

    No i gdzie wnioski, tak tylko zapytam?
    P.S. Kolega 8850 niech już nic nie pisze, takiego steku bzdur na głównej dawno nie widziałem.
  • #44
    pawel_5
    Poziom 13  
    1. Kolego Taj, jakiego użyłeś algorytmu do detekcji najniższego napięcia w trakcie rozruchu? Najpierw robisz detekcje wystąpienia napięcia powyżej. np. 11V i od tej pory wykonujesz ten pomiar?
    2. Jaki użyłeś stopień napięciowy mówiący o rozładowanym akumulatorze (napisałeś że Twój układ ma ostrzeżenie o rozładowaniu).

    3. Kiedy wyświetlasz najniższą wartość napięcia akumulatora podczas rozruchu? Czy tuż po odpaleniu? A co robi układ kiedy samochód nie odpali - czy masz też od razu pokazane na wyświetlaczu takie wskazanie napięciowe?

    Chodzi mi o kryteria napięciowe, co po kolei i jak mierzysz w zależności od włączenia zapłonu i sytuacji rozruchu silnika.