Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus Electric - pierwszy 'całkowicie elektryczny' Ford

danielde 08 Sty 2011 20:39 2287 6
  • Ford Focus Electric - pierwszy 'całkowicie elektryczny' Ford
    Zgodnie z zapowiedzią sprzed kilku dni podczas targów CES odbywających się w Las Vegas prezes koncernu Ford, Alan Mulally zaprezentował najnowszy całkowicie elektryczny model Focusa.

    Ford Focus Electric w wersji hatchback dostępny będzie na rynku Ameryki Północnej pod koniec roku. Mulally poinformował, iż elektryczny silnik montowany w tytułowym aucie pozwoli na osiągnięcie maksymalnej szybkości równej 136 km/h, a czas całkowitego ładowania jego litowo-jonowych akumulatorów, za pomocą domowej stacji ładowania 240 V, wynosić będzie 3 do 4 godzin, czyli połowę krócej niż w przypadku niedawno zaprezentowanego Nissana Leaf. Mulally odmówił podania szczegółowej informacji na temat zasięgu i ceny elektrycznego Focusa, jednak szacuje się, że będzie on w stanie przejechać 160 kilometrów na jednym ładowaniu.

    "Zdajemy sobie sprawę, że elektryczne auta nie są dla wszystkich, a stanowią jedynie część rozwiązań na ekologiczną jazdę" - powiedział prezes koncernu Ford. "Wiemy, że wielu klientów wiąże swoją przyszłość z autami elektrycznymi i nie ma przy tym zamiaru odwiedzać stacji paliw."

    źródło:Link

    Fajne! Ranking DIY
    O autorze
    danielde
    Tłumacz Redaktor
    Offline 
    danielde napisał 676 postów o ocenie 13, pomógł 0 razy. Mieszka w mieście Bydgoszcz. Jest z nami od 2009 roku.
  • #2
    lukasker
    Tłumacz Redaktor
    FORD = Found On the Road Dead
    większe zaufanie można mieć do Nissana, który chyba generalnie robi lepsze samochody
  • #3
    proprocek
    Poziom 15  
    Ford to jedyna firma w USA, która nie poszła na dno w trakcie kryzysu - warto o tym pamiętać. Warto też mieć na uwadze, że auta niskobudżetowe na rynek europejski to zabawki na których Ford traci. Dodge nie robi "autek" i jakoś nie kojarzy się z mizerną jakością. To tak mniej/więcej jak Nokia (pełna gama produktów razem z tymi 1xxx i 2xxx) i HTC(tylko wysoka półka)
  • #4
    skaktus
    Poziom 37  
    Nie padła chyba dzięki pomocy rządu a może się mylę...

    Szkoda że nikt nie pisze, że zakup takiego auta zwraca się po przejechaniu ponad 500 000 km, gdzie w trakcie eksploatacji trzeba przynajmniej raz wymienić akumulatory, które jak by nie było, są silnie toksyczne. Nie wiem czy dobre kojarzę, ale bateria zegarkowa jest w stanie zatruć 1 metr sześcienny ziemi, więc jesli ktoś się nie zajmie odpowiednią utylizacją aku z takich maszyn środowisko wyjdzie na tym jeszcze gorzej.

    Do tego zasięg takich aut nie powala. Model przedstawiony tutaj to kombi, które na miejsce autko nie pasuje jest po prostu duży. Skoro nie do miasta do za miasto też nie - 160 km to jest za mało. Gdyby auto to miało zasięg ok 300 km i czas ładowania na poziomie max 30 minut to jeszcze, ale tak to nie widzę dla niego super przyszłości. Dzisiejsze auta z sporą mocą i nowoczesnymi silnikami palą po 6 litrów na 100 km i do tego przejadą bez zatrzymywania się przynajmniej 500 km i do tego pełne tankowanie trwa kilka minut.
  • #5
    MichałKob
    Poziom 20  
    Energii, która jest wymagana do przejechania 300km nie jesteś w stanie przesłać w ciągu 30 minut.
    Typowe gniazdko pozwala pobrać 230V/16A, co przez pół godziny stanowi jedyne 1.86kWh, czyli pracę silnika mocy, dajmy na to, 50KM przez zaledwie trzy minuty.
    Nawet złącze trójfazowe nie na wiele by się zdało.
  • #6
    skaktus
    Poziom 37  
    Tak, tutaj też mamy wydajność prądową gniazdek, jednak skoro nie tankujemy disiejszych auto w domu to nowych ładować też nie musimy, o ile to ładowanie nie będzie trwało kilku godzin.

    Gdyby się udało zrobić auto o zasięgu ok 600 km w cyklu mieszanym czyli tak jak śmigają "zwykłe" auta, do tego szybkie ładowanie na stacji do tego przystosowanej w 30 minut to może być. Te o mniejszym zasięgu to jeszcze do jazdy po mieście to rozumiem, ale poza miasto to już niestety nie tędy droga.
  • #7
    cefaloid
    Poziom 31  
    skaktus napisał:
    Tak, tutaj też mamy wydajność prądową gniazdek, jednak skoro nie tankujemy disiejszych auto w domu to nowych ładować też nie musimy, o ile to ładowanie nie będzie trwało kilku godzin.

    Gdyby się udało zrobić auto o zasięgu ok 600 km w cyklu mieszanym czyli tak jak śmigają "zwykłe" auta, do tego szybkie ładowanie na stacji do tego przystosowanej w 30 minut to może być. Te o mniejszym zasięgu to jeszcze do jazdy po mieście to rozumiem, ale poza miasto to już niestety nie tędy droga.


    Ocenia sie że zużycie energii to 20kWh / 100km.
    600 km -> 120kWh. Ładowanie w 30min musiałoby być z mocą minimum 240kW.
    A to przy sieci 230V daje 1000A. Prądem 100A ładowanie trwałoby 5h. Spawarka spawa prądem 100A tyle że o wiele niższym napięciem. Tyle w temacie. Mysle że kwestia samochodu elektrycznego na trasy jest po prostu zamknięta zanim została otwarta. Czy nam sie to podoba czy nie.

    Nawet jeśli ktoś wynajdzie cudowny akumulator to...
    to niestety nie tędy droga.
    Ale hybryda wydaje się być dobrym rozwiązaniem.

    Na miasto natomiast - kiedy mamy na ładowanie całą noc i pokonujemy np 20 km dziennie: zużyta moc wieksza, no niechc będzie że w cyklu miejskim nawet 10kWh. 8h ładowania z mocą 1,5kW (moc żelazka) powinno starczyć.

    Więc chyba tak kiedyś będzie.
    Ma miasto "melex" elektryczny.
    Na trasę hybryda.