Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyj±tek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie hamulce tarczowe mog± pasować do Fiata 126p ?

jan33189 08 Sty 2011 21:57 16321 48
  • #1 08 Sty 2011 21:57
    jan33189
    Poziom 2  

    Witam ,czyli tak jak w temacie. Posiadam eleganta 126p , rocznik 95 . Wszyscy wiedz± że układ hamulcowy nie jest zbyt dobry w kultowym maluszku , więc chciałbym sie dowiedzieć co można mu zołożyć. (chodzi mi o hamulce tarczowe) od czego pasuj± ? :)

  • #2 08 Sty 2011 21:59
    ociz
    Moderator Samochody

    Od czego sobie tylko zażyczysz, aby tylko w felgi się zmie¶ciły.

  • #3 08 Sty 2011 22:00
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Od niczego. W tym aucie NIGDY nie było montowanych hamulców tarczowych. Ich założenie, to zmiana konstrukcyjna pojazdu i nie przejdzie ono przegl±du.

  • #4 08 Sty 2011 22:02
    balonika3
    Poziom 36  

    Sprawnie działaj±ce hamulce w maluchu wystarczaj±. Jeżeli uważasz, że s± za słabe, to doprowadĽ je do ładu.

  • #5 08 Sty 2011 22:08
    T5
    Moderator Samochody

    Kilkana¶cie lat temu widziałem w szczecinie ładnego maluszka i miał z przodu ¶liczne aluski i hamulce tarczowe tak że od czego¶ pasuj±.A co do przegl±du -dlaczego nie przejdzie?

  • #7 08 Sty 2011 22:16
    jan33189
    Poziom 2  

    może i wystarczaja ,ale gdy ma sie pod mask± wiecej koni niż fabryka wypusciła ,trzeba mieć lepsze hamulce, a wiem ze niektóre maluszki posiadaja hamulce tarczowe.

  • #8 08 Sty 2011 22:20
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jest to pojazd przeznaczony do wy¶cigów, czy rejestrowany do poruszania się po drogach?

  • #9 09 Sty 2011 01:29
    007pl
    Poziom 10  

    ja malucha mialem 4 lata i mial standardowe hamulce a blokowal kola w moment, naprawde bardzo dobre mial hamulce. Nic przy nich nawet nigdy nie robilem. Lepiej bym Ci radzil zebys przerobil zwrotnice na z cinquecento, podobno wtedy kierownica sie kreci jednym palcem ( w cieniasie z przodu silnik a maluch przod ma lekki) z tego co ludzi pisza a jest to latwe do wykonania.

  • #10 09 Sty 2011 01:48
    Zico63
    Poziom 37  

    Popieram m.in. Kolegę 007pl; wystarczy zadbać o te co s±: wła¶ciwa grubo¶ć okładzin szczęk, nie zaoliwione, odpowietrzony, bębny niezowalizowane. Przeróbka na tarczowy jest bez sensu na drogi publiczne.

    Na tor - inna sprawa, zawsze można co¶ wykombinować. Przecież można założyć felgi 13 od BISa (co tylko znacznie poprawi prowadzenie się samochodu), a w takie felgi to już tarcze choćby od CC musz± wej¶ć.
    Kierownica - to co do zwrotnic, nie wiem. Natomiast bardzo dużo daje zamiana przekładni kierowniczej ze ¶limakowej (gdy jeszcze kto¶ tak± ma w swoim wozie) na zębatkow±.
    No ale to też nie jak w tytule, że PASUJˇ, bo od żadnego nie pasuj±. Trzeba przerabiać :wink:

  • #11 09 Sty 2011 17:12
    jan33189
    Poziom 2  

    a od dużego fiata pasuj± czy nie ? bo ostanio obiło mi sie o uszy że podobno pasuj± .

  • #12 09 Sty 2011 17:13
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pasuj±, tylko je musisz grubym drutem przymocować.

  • #13 09 Sty 2011 17:19
    pipałosia
    Poziom 25  

    TY wiesz co piszesz?. Co ma pasować?.Widziałe¶ dużego fiata? i malucha.Żeby to wykonać to nie Ľle trzeba by się namęczyć w sumie wszystko przerobić bo niby jak chcesz tarcze w maluchu założyć. Postaraj się to jako¶ opisać jak to widzisz.

  • #14 09 Sty 2011 17:36
    Mad Max
    Poziom 23  

    A kto mówi, że to ma być plug&play? Jak ludzie co¶ takiego robi±, to znaczy, że się da. Tarczę kotwiczn± trzeba dorobić, żeby było do czego jarzmo przykręcić. Wszystko jest do zrobienia, kwestia kosztów.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Błażej napisał:
    Od niczego. W tym aucie NIGDY nie było montowanych hamulców tarczowych. Ich założenie, to zmiana konstrukcyjna pojazdu i nie przejdzie ono przegl±du.


    A jak się silnik inny założy, taki z CC 900, to też przegl±du nie przejdzie? Nawet z kwitem, od rzeczoznawcy?

  • #15 09 Sty 2011 17:41
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Uzyskaj kwit od rzeczoznawcy na tak± przeróbkę układu hamulcowego. LEGALNY kwit, a nie popierdółkę jak±¶ od diagnosty, że auto hamuje.

  • #16 09 Sty 2011 17:43
    Zico63
    Poziom 37  

    Rozmawiałem nie dawno z diagnost± (tak się przedstawił w każdym b±dĽ razie...) i powiedział, ze do niedawna nie było problemu z takimi przeróbkami: rzeczoznawca, opis, parę fotek i ...poszło.
    Ostatnio, od kilku lat podobno s± wielkie problemy. O ile jeszcze np. przyczepy SAM jako¶ się załatwi (sam mam t± procedurę za sob±, nie bolało), to o tyle istotne zmiany w konstrukcji s± trudne do przeskoczenia czyli uzyskania pozytywnego wpisu. Potrafi± ż±dać homologacji pojazdu z takimi hamulcami! Mam na my¶li np. wyraĽnie inny silnik, niż przewidziała fabryka - jak Kolega wyżej przykładowo podaje.
    Nie wiem, nie byłem na samej stacji to zweryfikować, ciekawe będ± tu spostrzeżenia i do¶wiadczenia Kolegów z takich prób.

  • #17 09 Sty 2011 18:17
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    :Zico, ale zaczep do przyczepy musiałe¶ mieć homologowany i mieć papier na niego, tak?
    Osobi¶cie nie chciałbym być w skórze kierowcy tak poprzerabianego pojazdu w czasie jakiegokolwiek zdarzenia drogowego, nawet nie z jego winy...

  • #18 09 Sty 2011 18:23
    Zico63
    Poziom 37  

    Ba! Hak (akurat ori VW), zaczep, o¶, resory, uszy resorów, zaczepy burty, o¶wietlenia z "E" - wszystko fabryczne; "moje": pomysł, blachy i spawy. Tak jest Kolego Błażej - Ordnung muß sein

  • #19 09 Sty 2011 18:44
    witek271
    Poziom 20  

    Da się jak kto¶ chce to potrafi

    proszę bardzo

    http://red104.w.interia.pl/hamt.html

    http://slave.e-edukacja.pl/~fiat/html/tuning_a/ham_tarczowe_v2_126/ham_tarczowe_v2_126.htm

    http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=184554&c=0&f=25

    Katalog modyfikacji 126p

    http://fiat126.republika.pl/

    Hamulce przód Allegro

    http://allegro.plxxxxx
    Hamulce tył Allegro

    http://allegro.plxxxxx
    Czy się opłaca?

    http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=16&t=188

    Założysz tarcze potem rzeczoznawca przegl±d techniczny wydział komunikacji

    Moderowany przez Błażej:

    Regulamin pkt 10.11. Ostrzeżenie.

  • #21 09 Sty 2011 20:52
    toku74
    Poziom 31  

    bębny w maluszku s± wystarczaj±ce /poznaj zasadę działania hamulców bębnowych i rozkaład sił/ jeżeli s± w pełni sprawne, a nie poskładane jak kto¶ wcze¶niej na forum składał ręczny w "beczce". kiedy¶ my¶lałem nad wspomaganiem do oryginalnego układu. może samo serwo by wystarczyło.

  • #22 09 Sty 2011 21:13
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, kol Błażej poruszył temat przegl±du i ewentualnych z tym komplikacji, samochód ma okre¶lon± minimaln± siłę hamowania i różnicę sił hamowania na poszczególnych kołach, jeżeli te waro¶ci s± zachowane to nie ma przeszkód aby ten pojazd nie przeszedł badania technicznego , jak dobrze pamiętam to abarth robił tarczowe hamulce do 126, jest pytanie nad sensem zakładania tarcz do 126, ale jak kto¶ lubi to nie ma sensu mówienie po co!. Gdyby tak myslano to nie było by samochodów modyfikowanych , czy to wizualnie czy mechanicznie lub takich pojazdów jak syrena z silnikiem porcha :D , sam jestem na etapie wsadzania silnika 1,4 od cytrynki c4 do seicento :D ,silnik też troszke podrasuje ,ot taka zabawa dla duzego faceta :D , pozdrawiam.

  • #23 09 Sty 2011 21:25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    :wopor - podałe¶ przykłady, ale chyba niezbyt trafnie... Ta słynna syrena, to jest KOMPLETNY samochód porsche 911 z lekko przeklepanymi i naci±gniętymi blachami od syreny. Firma Abarth, to profesjonalna działalno¶ć, a nie garażowe dłubanie przy "ulepszeniach".
    Poza tym, zastanowił się kto¶, co dadz± hamulce tarczowe w maluchu? Przecież przód w tym aucie nie jest specjalnie doci±żony i hamulce tarczowe będ± powodowały niemal natychmiastowe blokowanie kół i co się z tym wi±że, po¶lizg i utratę kontroli nad prowadzeniem w hamowaniu.
    I tego typu argumentami tu powinni¶my się przerzucać, a nie "założę sobie tarcze bo będzie fajniej".

  • #24 09 Sty 2011 21:50
    kortyleski
    Poziom 40  

    To mu ABS dołożyć, przecież to jest akurat bardzo proste.... Co do tarczówek z fiata to przeróbek jest arcymało, tym bardziej w dzisiejszych czasach gdy niskoprofilowe opony s± ogólnodostepne. Trzeba mieć tylko frezarkę numeryczn± lub dostep do takowej

  • #25 09 Sty 2011 22:12
    bizon_126
    Poziom 28  

    Powiem wam że jako posiadacz i użytkownik na co dzień 126p hamulce może niema cudów ale na seryjny silnik wystarcza
    U siebie też walczyłem zmieniłem szczęki, tłoczki [bo na przegl±dzie usłyszałem''lewa strona brak hamulców jak zrobisz to podjedĽ'']
    i było coraz lepiej aż w tym roku ojciec zmieniał bębny w tyle w cc bo ręczny słabo łapał kupił sobie nowe a ja wzi±łem te stare i do maluszka po przejechaniu kilku dziesięciu kilometrów hamulce żyleta
    Jak jeĽdzisz na legalny przegl±d i do pomiaru hamowania diagnosta niema zastrzeżeń to nic lepiej nie wyci±gniesz
    Pamiętajcie że jak tarcze hamulcowe zużywaj± się tak samo i bębny nie s± wieczne-trzeba wymieniać raz na jaki¶ czas
    Przez wakacje jak i powtórzyło sie to wczoraj kolega wybiłby mi przedni± szybę głow± bo bez pasów jechał a ja przy 60 km/h but
    Można by się zastanowić nad tarczami od tico co prawda inny rozstaw ¶rub ale na felgę 12

    Dodano po 11 [minuty]:

    A odno¶nie lekkiego kierowania to żadne zwrotnice od cc wystarczy maglownica od bis-a
    Ja mam standardowy układ i jak się pilnuje żeby od czasu do czasu posmarować zwrotnice to kręcenie bajka, mam nawet zamontowan± gałeczkę na kierownicy-przydatna rzecz do drift-u

  • #26 09 Sty 2011 22:51
    kkknc
    Poziom 41  

    Błażej napisał:
    :wopor - podałe¶ przykłady, ale chyba niezbyt trafnie... Ta słynna syrena, to jest KOMPLETNY samochód porsche 911 z lekko przeklepanymi i naci±gniętymi blachami od syreny. Firma Abarth, to profesjonalna działalno¶ć, a nie garażowe dłubanie przy "ulepszeniach".
    Poza tym, zastanowił się kto¶, co dadz± hamulce tarczowe w maluchu? Przecież przód w tym aucie nie jest specjalnie doci±żony i hamulce tarczowe będ± powodowały niemal natychmiastowe blokowanie kół i co się z tym wi±że, po¶lizg i utratę kontroli nad prowadzeniem w hamowaniu.
    I tego typu argumentami tu powinni¶my się przerzucać, a nie "założę sobie tarcze bo będzie fajniej".


    Hamulce tarczowe owszem s± skuteczniejsze, ale wymagaj± znacznie większej siły nacisku na pedał a jak wiadomo maluszek nie ma wspomagania, więc siła hamowania będzie porównywalna no chyba ze się mocno zaprzesz. Zalet± tarczówek jest natomiast ich odporno¶ć na przegrzanie. A oryginalne hamulce bębnowe s± skuteczne do 80km/h powyżej już gorzej , zwłaszcza po nagrzaniu. Jak by tak rygorystycznie podchodzili na przegl±dach do wszystkiego to musieli by ¶ci±gać, koła bo kto wie może człowiek w tym Porsche, co wła¶nie przyjechał dorobił sobie tarcze na tokarce, bo oryginalne homologowane to 5ty¶.

  • #27 10 Sty 2011 03:58
    przem27
    Poziom 29  

    Mad Max napisał:
    A kto mówi, że to ma być plug&play? Jak ludzie co¶ takiego robi±, to znaczy, że się da. Tarczę kotwiczn± trzeba dorobić, żeby było do czego jarzmo przykręcić. Wszystko jest do zrobienia, kwestia kosztów.



    Sorry, zaraz będzie że się czepiam, ale jarzmo do tarczy kotwicznej przykręcać? to ja w to nie wsiadam! no ale faktycznie "wszystko jest do zrobienia":)
    pozdr

  • #28 10 Sty 2011 20:58
    bizon_126
    Poziom 28  

    kkknc zgodzę się z tob± ale jak zmieniasz tarcze firmy x na firmy y to nikt niema nic do tego bo nic nie zmieniłe¶ ta samo z bębnami wymieniasz i tyle żadnej ingerencji a tak z bębna na tarcze to juz jaka¶ kombinacja
    Gdyby kto¶ produkował te blachy do montażu jarzma i była na nich nabita homologacja to problem z głowy a tak to ten kawałek blachy na który nie mamy atestu i przez niego tyle kłopotu
    Seryjnym maluchem je¶li to eco-driving to jeĽdzimy max 90 km/h więc hamulce powiedzmy''wystarczaj±ce''
    Powyżej tej bariery działaj± jako spowalniacze,sam do¶wiadczyłem gdy piłowałem i za górk± pojawił się traktor -my¶lałem ze mu się właduje na przyczepkę

  • #29 10 Sty 2011 21:08
    przem27
    Poziom 29  

    Je¶li zmieniasz tarcze x na tarcze y to producent tarcz martwi się o homologację, dopuszczenia, atesty itp, je¶li bębny na tarcze to robisz zmianę konstrukcyjn± pojazdu i nie ważne że blacha jest z atestem, pojazd musi być dopuszczony do ruchu po zmianie konstrukcyjnej, tak stanowi polskie prawo.
    pozdr

  • #30 10 Sty 2011 21:10
    Mad Max
    Poziom 23  

    przem27 napisał:
    Mad Max napisał:
    A kto mówi, że to ma być plug&play? Jak ludzie co¶ takiego robi±, to znaczy, że się da. Tarczę kotwiczn± trzeba dorobić, żeby było do czego jarzmo przykręcić. Wszystko jest do zrobienia, kwestia kosztów.



    Sorry, zaraz będzie że się czepiam, ale jarzmo do tarczy kotwicznej przykręcać? to ja w to nie wsiadam! no ale faktycznie "wszystko jest do zrobienia":)
    pozdr


    A co, na drucie powiesić?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME