Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatora 6V4Ah dynamem 6V3W (rower)

rowerowy93 08 Sty 2011 23:34 3201 5
  • #1 08 Sty 2011 23:34
    rowerowy93
    Poziom 2  

Witam wszystkich.
    Korzystałem z opcji "szukaj". Owszem, są podobne tematy ,ale nie znalazłem nic, co by mi pomogło w 100% .
    Nie ukrywam, że jestem naprawdę początkujący.
    Przedstawię swój pomysł, który z waszą pomocą chcę zrealizować.

Z powodu bezpieczeństwa chcę, aby na poboczu stojąc rowerem było mnie widać poprzez oświetlenie.
    Nie da się tego zrobić zasilając samym dynamem ( w miejscu), a wymieniać co jakiś czas baterie to też nudne i trochę kłopotliwe, tym bardziej, że często wyjeżdżam na dłuższe wycieczki ( jakieś leśne drogi itp.).

Przechodząc do sedna.
    Potrzebuję informacji, jak zrobić ładowanie Akumulatora 6V4Ah dynamem 6V3W.
    Wiem, że są potrzebne diody prostownicze itp. tylko nie wiem ile czego i jak to ma być połączone.
    Daję schemat mojego projektu, w miejscu "?????" nie wiem co wstawić, aby akumulator podczas pracy dynama był ładowany, ale żeby nie został przeładowany.

Proszę o pomoc, bardzo mi na niej zależy .
    Z góry dziękuje ;)

[M]

0 5
  • Mitronik
  • #2 09 Sty 2011 12:45
    kierbedz4
    Poziom 34  

Prądniczka rowerowa ma za małą wydajność prądową aby naładować ten akumulator lecz może go nieznacznie podładować poprzez wykonanie takich czynności jak podłączenie ujemnego bieguna akumulatora metalicznie do ramy oraz wpięcie diody prostowniczej o prądzie 1 Ampera z wyjścia prądniczki bezpośrednio na plusowy zacisk akumulatora przy czym zaleca się oświetlenie na ledach.

0
  • Mitronik
  • #3 09 Sty 2011 14:30
    rowerowy93
    Poziom 2  

Więc w miejsce "????" wstawić tylko diodę prostowniczą o prądzie 1A i starczy ??
    Przepraszam ale wczoraj zapomniałem o schemacie :
    Ładowanie akumulatora 6V4Ah dynamem 6V3W (rower)