Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai H100 Brak ładowania akumulatora

Ice777 08 Jan 2011 23:54 4765 6
  • #1
    Ice777
    Level 10  
    Witam

    Napisałem o swoim problemie w starym temacie dot. tego zagadnienia, jednak po moim poście dostałem od kolegi plusa a temat został zamknięty... nie do końca to rozumiem.
    Tak więc jeszcze raz:


    Mam ten sam problem a sprawa jest wyjątkowo pilna!

    Silnik D4BA 2.5D 95r.
    Objawy usterki:

    Po odpaleniu auta:



    - Nie gaśnie kontrolka wody w filtrze paliwa
    - Nie gaśnie kontrolka akumulatora
    - Nie gaśnie kontrolka ręcznego

    Kontrolka ciśnienia oleju normalnie, elegancko gaśnie.

    Niema ładowania akumulatora. Co ciekawe kilka razy po odpaleniu włączają się same (kiedy silnik jest juz na chodzie) świece żarowe.

    Kolega romoo pisal cos o przekazniku swiec zarowych odpowiadajacym tez za kontrolke recznego i wlasnie ten nieszczesny filtr paliwa. Podobno to on moze powodowac tego typu usterki

    Jako ze nie odpisuje mi na PW to pisze tutaj, mam nadzieje ze ktos mi pomoże:

    Gdzie szukac tego przekaznika? Przeszukalem cale auto i nie znalazlem... Czy to mozliwe, ze to jego wina?
    Na dniach, jak nic nie wymysle bede sprawdzac alternator, czy ładuje- no ale to musze wejsc pod auto i odłączyc alternator na wlaczonym silniku i dostac sie tam jeszcze z jakąś żarówką zeby sprawdzic czy chodzi. Oczywiscie pasek mam dobry, dobrze napiety.
    Samochod potrzebuje do pracy, tak wiec sprawa jest pilna.

    Z góry serdecznie dziekuje za wszelką pomoc!
    Pozdrawiam
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Ice777 wrote:
    Witam

    Na dniach, jak nic nie wymysle bede sprawdzac alternator, czy ładuje- no ale to musze wejsc pod auto i odłączyc alternator na wlaczonym silniku i dostac sie tam jeszcze z jakąś żarówką zeby sprawdzic czy chodzi.
    Pozdrawiam

    Chcesz zniszczyć więcej niż masz popsute....
    Oddaj auto do naprawy, sam zarabiasz daj innym też.....
    Piszesz takie rzeczy, że nie ma jak ci odpowiedzieć
  • #3
    Ice777
    Level 10  
    Przyjacielu "autoas"

    Nie wiem skąd u Ciebie przekonanie, że znasz moje intencje. Nie chcę niczego zniszczyć - coś Ci się pomyliło. Może wkradłeś się do myśli innej osoby, ja nie mam w planach żadnego psucia czegokolwiek :)

    Jeśli nie wiesz jak odpowiedzieć to albo przestudiuj raz jeszcze linijkę kończącą się znakiem zapytania albo po prostu nic nie pisz. Stare przysłowie mówi, że jak nie masz nic mądrego do powiedzenia to zamilcz. Odpowiedź "oddaj auto do naprawy" nadaje się jedynie na scenariusz dowcipu o internetowych trollach, z Tobą w roli głównej.

    Jeżeli nie zrozumiałeś kwestii mojego pomysłu z wchodzeniem pod auto i testowaniem działania alternatora za pomocą żarówki to powiem Ci, że to taki "trik" !
    Biorę odpowiednio dobraną żarówkę i podpinam do alternatora - jeżeli świeci to prąd ładowania jest! Jeżeli nie - prądu brak.

    O mechanice mam pojęcie, we wszystkich swoich samochodach zawsze wszystko robiłem sam, nigdy niczego nie psułem a robiłem już praktycznie wszystko, co można w samochodzie robić (nie licze szlifu cylindrów itp.)

    Nie ukrywam, że ze znajomością układu elektrycznego u mnie średnio tak więc zdecydowałem się na konsultację tutaj.

    Mam nadzieję zobaczyć i z góry dziękuję za sensowne odpowiedzi myślących osób (najlepiej pełnoletnich)

    Pozdrawiam

    ps. co miało na celu cytowanie wypowiedzi, która w cytowanej przez Ciebie formie nie miała miejsca?
  • #4
    autoas
    Level 42  
    Chłopie piszesz rzeczy straszne, uwłaczjące dobrej robocie
    "Świeci kontrolka wody w filtrze" Odkręcałeś korek upustowy lub wymieniałeś filtr?
    "Świeci kontrolka hamulca ręcznego" Sprawdzałeś wyłącznik ręcznego lub poziom płynu hamulcowego
    "Świeci kontrolka ładowania" Sprawdzałeś miernikiem napięcie ładowania?
    Na razie nic nie sprawdzałeś tylko chcesz czołgać się pod auto i piszesz głupoty...po co?
    Oddaj do naprawy bo się nie znasz i popsujesz więcej
  • #5
    Ice777
    Level 10  
    raz jeszcze, kolego:

    Nie zrozumiałeś mojego zapytania. Ja nie pytam się: "dlaczego świecą mi te kontrolki"

    tylko: "Gdzie szukac tego przekaznika? Przeszukalem cale auto i nie znalazlem... Czy to mozliwe, ze to jego wina?"

    Wiem do czego służą te kontrolki i wiem że zarówno ręczny jak i filtr paliwa mają się świetnie. Filtr wymieniany 2000 km temu, hamulcom nie brakuje płynu, nie są zapowietrzone, niedawno robione.

    Tak jak myślałem alternator jest sprawny, daje odpowiednie napięcie ładowania, dziś sprawdzałem żarówką i miernikiem. Ponawiam moje wcześniejsze pytanie, na które mogłeś od razu precyzyjnie odpowiedzieć a nie pisać głupot.

    Teraz się, asie wykaż twoim rozumieniem pojęcia "dobra robota" i odpowiedz na moje pytanie które zadałem na początku.
  • #6
    sorbovit
    Level 2  
    Witam
    Mam identyczny problem jak kolega Ice777, zapalają się kontrolki po uruchomieniu silnika a w miarę wzrostu obrotów przygasają po jakimś czasie na pracującym silniku na wolnych obrotach włączają się kontrolki świec żarowych i zaczyna pracować przekaźnik od świec.
    Czasem po przekręceniu kluczyka w statyjce nie zapalają się żadne kontrolki tylko ciśnienie oleju nawet po kilku próbach dopiero kiedy lekko przekręce rozrusznikiem zapalają się i jeszcze jedno raz na kilka odpaleń kiedy silnik jest zimny i kontrolki się palą po dodanui gazu kontrolki gasną i powraca ładowanie (14,6) i po jakimś czasie niekiedy 5 min. czasem 15min nie ma reguły brak ładowania powraca. Może ktoś ma jakiś pomysł.

    Diękuje i pozdrawiam
  • #7
    Ice777
    Level 10  
    Mój problem rozwiązałem już dość dawno, bez pomocy takich "fachowców" jak ten, którego wypociny możecie podziwiać w tym temacie.

    Problemem był po prostu syf/uszkodzenia okablowania idącego od alternatora do przekaźników w aucie. Co ciekawe po naprawie problem powrócił dość szybko i ostatecznie okazało się że alternator również wymagał regeneracji. Nic dziwnego z resztą, od nowości zrobił już prawie 280tyś.

    Oddałem alternator do pełnej regeneracji i wszystko działa jak powinno.

    Sorbovit - sprawdź stan przekaźnika na ścianie działowej silnika obok filtra powietrza, profilaktycznie możesz go delikatnie otworzyć i sprawdzić czy w środku niema jakiegoś syfu. U mnie wszystkie przekaźniki były czyściutkie i sprawne (rocznik 95) tak więc wątpie żeby u Ciebie to była ich wina.

    Myślę, że powinieneś oddać alternator do regeneracji. Nowy możesz kupic na allegro za 450zl