Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Układ elektryczny z generatorem prądu na aucie

stretch78 09 Sty 2011 12:25 1971 6
  • #1 09 Sty 2011 12:25
    stretch78
    Poziom 8  

    Witam,
    Mam problem z zaprojektowaniem instalacji elektrycznej i bardzo proszę o pomoc.

    W kwestii wprowadzenia. Zakładam myjnie samochodową z dojazdem do klienta.
    Mam VW T5 i właśnie pracuje nad jego zabudową. Będę w 100% samowystarczalny.
    Na aucie będę miał wodę, środki chemiczne, oraz gen. prądu – i właśnie tu mam problem.
    Generator będzie zasilał urządzenia elektryczne na aucie takie jak: myjka jednofazowa, odkurzacz, hydrofor, pompę membranową, wentylatory i całą masę innych mniejszych rzeczy (nie wszystko zamieściłem na schemacie, tylko najbardziej prądo żerne). Nie wszystkie urządzenia będą właczane razem (a tak apropo co by się stało jak bym włączył wszystko i próbował wyciągnąc z generatora 10KW ?)
    1) Czy lepiej rozbić układ na dwa obwody (schemat2) czy połączyć gniazdka (wyj. Gen.) i zrobić jeden obwód (schemat1)? To wszystko przy założeniu że urządzenia elektryczne znajdują się we wspólnej przestrzeni – na aucie. Mam po prostu wątpliwość w stosunku do różnicówki, gdzieś wyczytałem że jeśli urządzenia pracują koło siebie (na aucie będzie woda) i jest możliwość np. przebicia jednego na drugie to powinna być jedna różnicówka.
    2) Generator ma wyjście na uziemienie (miejsce gdzie przykręca się przewód i uziemia) czy w przypadku jak generator będzie stał na aucie powinienem spiąć jego uziemienie z karoseria auta ? Czy jakoś dodatkowo należy uziemiać pozostałe urządzenia – w szczególności chodzi mi o myjkę, która jest na 110V i znajduje się za transformatorem (transformator z tego jak rozumiem zasadę jego działania separuje obwody), czy należy ją podłączyć do uziemienia generatora ?
    3) Czy uziemienie z gniazdek generatora jest spięte z wyjściem uziemienia generatora no i z jego obudową ? – w przyszły weekend będę miał miernik i sprawdzę to, ale chciałbym znać teorię.
    4) Bardzo proszę o weryfikacje wartości elementów na schemacie (bezpieczniki/rozłączniki/różnicówka). Wartości dobierałem na czuja posiłkując się informacjami z forum.
    5) Jakie grubości przewodów zastosować do połączenia poszczególnych elementów – czy kierować się poborem prądu (I=P/U) na urządzeniu czy zastosowanym bezpiecznikiem ?

    Jeszcze raz bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    MG

    Układ elektryczny z generatorem prądu na aucie Układ elektryczny z generatorem prądu na aucie

    0 6
  • Sklep HeluKabel
  • #2 15 Sty 2011 18:28
    stretch78
    Poziom 8  

    Naprawde nikt nie ma pomyslu jak podejsc do tematu ?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 16 Sty 2011 17:02
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 16 Sty 2011 17:28
    stretch78
    Poziom 8  

    Dzięki za odpowiedź. To prawda że nie siedzę w elektryce za mocno. Co do uruchomienia to bym się nie obawiał - sprawdzałem zasilanie poszczególnych elementów, wszystko rusza i chodzi, agregat 7,8 KW do małych w końcu nie należy. Nie wszystkie urządzenia będą pracowały naraz - być może tego nie dodałem. Ciągły pobór mocy zakładam na poziomie 3KW (z agregatu). Silniki są jednofazowe, wiec z rozruchem tez nie powinno być problemów. Czy w takim świetle mój post brzmi realniej ?

    pozdrawiam
    MG

    0
  • #5 16 Sty 2011 19:26
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 16 Sty 2011 21:12
    stretch78
    Poziom 8  

    Dane generatora poniżej.

    Kraftwele Germany Model SDG 7800S; 7,8 KW DIESEL 3x 230 i 1x 400


    Model Kraftwele SDG7800S
    Częstotliwość (Hz) 50
    Napięcie (V) 230/400
    Moc nominalna (kW) 7,0
    Moc maksymalna (kW) 7,8
    System kontroli Samokontrola oraz AVR(Stabilizator napięcia)
    Rozruch /Elektryczny
    Pojemność zbiornika paliwa (L) 25
    Zużycie paliwa ok. 2 l/h
    Wymiary (dł x szer x wys) 840 x 520 x 660 mm
    Masa (kg) 175


    pozdrawiam
    MG

    0
  • #7 20 Sty 2011 22:20
    kkknc
    Poziom 42  

    Auto stoi na gumowych kołach więc musisz agregat dodatkowo uziemić pręt 1.5m wbijany w ziemię z przewodem powinien wystarczyć. Dodatkowo RCD. Myjki kompresor są też w wersjach spalinowych więc nie było by lepiej tak?. Odkurzacza spalinowego nie widziałem. Bezpieczniki na silniki w klasie C. O poborze prądu dowiesz się z tabliczek znamionowych.

    0