Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat palio wekend 1.2. zapalona kontrolka oleju

09 Sty 2011 12:49 7098 6
  • Poziom 17  
    Witam kolegów.
    Koledzy niedawno kupiłem Fiata palio weekend w kombi z 2000 roku .
    Fiat ma pojemność 1.2 i ma zainstalowaną instalację gazową .
    Problem który się pojawił około 3 dni temu to zapalona czerwona kontrolka od oleju ,taki znaczek konewki czy coś takiego . Z mojej diagnozy oceniłem że stan oleju był troszkę po niżej min. Dolałem 1 litr i wyszło tak że w połowie miarki na której jest poziom max i min. Ale to nie koniec udało mi się zaobserwować że nagle na gazie jak i benzynie strasznie kopci białym dymem , co prawda silnik ma siłę i ciągnie ale obawiam się poważniejszych napraw . Koledzy bardzo proszę o pomoc , po za tym proszę o poradę bo czuję że nie obędzie się bez zdejmowania głowicy w celu wymiany uszczelki pod głowicą , co za tym idzie rozpięcie rozrządu . Wiem że w tym aucie gdzieś się blokuje rozrząd jeśli udzielicie mi wskazówek i pomocy będę bardzo wdzięczny pozdrawiam i czekam na pomoc .

    Nie wiem czy jest to 8 czy 16 v , po czym mogę to poznać ? na nadkolach przednich samochodu jest znaczek 75 może to ma znaczenie w identyfikacji .


    Podaje link do silnika takiego jak jest u mnie oceniam po wyglądzie .
    Link jest z aukcji allegro , może moderator nie usunie pozdrawiam i czekam dalej na pomoc a za dotychczasową wielkie dzięki .

    http://allegro.pl/fiat-palio-1-2-benzyna-silnik-i1366806385.html
    W dowodzie rejestracyjnym mam w pozycji P2. wpisane 54KW

    Gdzie w tym silniku jest czujnik ciśnienia oleju ? szukam i nie mogę go wypatrzeć ???

    ROZWIĄZANIE !!!!
    Witam wymiana filtra oleju , czujnika ciśnienia oleju dokładne umycie miski olejowej jak i sitka które jest zanurzone w misce z olejem pozwoliło na prawidłową pracę silnika Ps. Miska olejowa nie ma uszczelki tylko silikon co za tym idzie dokładne wyczyszczenie i nałożenie kolejnej warstwy silikonu na miskę jak i blok silnika do którego miska przylega .
    Po nałożeniu silikonu najlepiej jest odczekać około 15 do 20 min. za mim zaczniemy dokręcać miskę do bloku . Po dokręceniu miski nie odpalać silnika aż do następnego dnia . U mnie to pomogło pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Masz 8V czy 16V ? Pozdrawiam!
  • Poziom 9  
    Witam.
    Kontrolka leju (czerwona olejarka), ma za zadanie zasygnalizować niski poziom oleju oraz za niskie ciśnienie oleju (brak smarowania).
    Jeżeli kopci biało niebieskawym dymem oznacza to rozszczelnienie uszczelki głowicy(woda w oleju) może też być, że pierścienie na tłokach są zużyte i olej spala się z benzynom (większe zużycie oleju silnikowego,okopcone i zaolejone świece zapł.)
    Jeżeli ściągniesz głowicę zwróć uwagę na zużycie cylindrów, jeżeli są widoczne progi w skrajnie górnej pozycji pierścienia, do tego głębsze rysy-to oznacza remont!
    Sprawdź w dow.rej.rubrykę P2 jeżeli jest 59kw znaczy, że ma 16V jeżeli sporo mniej to ma 8V.
  • Poziom 29  
    Masz kolego zwykłą 8V. Silnik bardzo prosty i "przyjemny" w naprawie. Zdjęcia jakie zamieścił kolega 79paweł są do tego silnika. Pozdrawiam!
    Jak nie masz doświadczenia i praktyki przy naprawach silników to lepiej zleć diagnoze usterki i naprawe w warsztacie samochodowym.
  • Moderator Samochody
    citroenix napisał:
    Kontrolka leju (czerwona olejarka), ma za zadanie zasygnalizować niski poziom oleju oraz za niskie ciśnienie oleju (brak smarowania).
    To przeświadczenie doprowadziło do poważnej awarii niejednego silnika. Kontrolka sygnalizuje wyłącznie za niskie (lub za wysokie, ale chyba nie w tym silniku/aucie) ciśnienie oleju, nie sygnalizuje jednak stanu/poziomu oleju.
  • Poziom 9  
    To przeświadczenie doprowadziło do poważnej awarii niejednego silnika. Kontrolka sygnalizuje wyłącznie za niskie (lub za wysokie, ale chyba nie w tym silniku/aucie) ciśnienie oleju, nie sygnalizuje jednak stanu/poziomu oleju.[/quote]

    W momencie kiedy mamy za niski poziom oleju-blisko minimum, na zakrętach/wzniesieniach zapala się kontrolka ciśnienia oleju.Taką interpretację jak za niski poziom oleju można powiązać z cz.ciśń.oleju i jego sygnalizacją, lecz nie ma on takiego pierwotnego zadania.Czujnik usytuowany jest w takim miejscu, gdzie za niski poziom oleju sprawia zapalenie się owej kontrolki, po kilku sekundach "wypoziomowaniu" auta kontrolka gaśnie.Jeżdżę drugim Palio,w obu przypadkach był tak samo-żadnego nie zatarłem !Kiedy kontrolka nie gaśnie-winny może być czujnik albo pompa olejowa w oby przypadkach lepiej wyłączyć zapłon i odholować do warsztatu gdyż przejechanie 2km wystarczy aby zatrzeć silnik.