Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak działa strumienica i co ona daje ??

Art GSM 18 Mar 2008 23:29 261462 74
  • #31
    Mulat28
    Poziom 12  
    He he "wbija w fotel" no cóż.. Tłumik Remusa max przyrost mocy 3% tak podają szczegółowe katalogi, jaka jest prawda? różna nam po wymianie udało się uzyskać 4% i to był najlepszy wynik w Oplu Calibra, przecież to niewyczuwalny przyrost mocy jak i momentu! "Wbija w fotel" bez urazy ale może jednak to dźwięk tak mocno wbija?
  • #32
    loodvis
    Poziom 14  
    Niewiadomo czy się śmiać czy płakać jak się czyta takie rzeczy....

    wciskanie w fotel po zamontowanie strumienicy i stożka w wolnossącym 1.8 na gazie.....

    Musiało by ci przybyć z 30% mocy...........

    Trochę mam już doświadczenia z szybszymi samochodami i szczerze mówiąc odczuwalny przyrost to było np. zwiększenie mocy ze 115 do 150KM w aucie turbodoładowanym ważącym 850kg... pozatym czuło się bardziej dodatkowe 50Nm niż samą moc. Z autami wolnossącymi jest tak że jak robią się znacząco szybsze to wydają się wolniejsze. Polecam przejechać sie np. taką hondą civic VTEC (tą ok 160KM) czy autem z mocno zmodyfikowanym silnikiem wolnossącym z wyścigowym wałkiem rozrządu o bardzo dużych czasach otwarcia, nie czuje się nic, zadziwia jednak prędkość z jakąś zbliżają się kolejne zakręty albo trzeba wbic kolejny bieg....
  • #33
    Moulder
    Poziom 23  
    Domorośli "tuningowcy" robią czasami tak:
    Na codzień jeżdżą na obrotach max rzędu 3000-4000rpm
    Następnie montują tłumnik, filtr, strumienicę, świece 10-elektrodowe itp. i jazda próbna... do odcięcia np 7000rpm....
    A poźniej opowieści ale idzie, wbija w fotel itp. Oczywiście mają rację tylko że przyrost nie wynika z ich modyfikacji, a z przyrostu prędkości obrotowej.
    Dodatkowo czynnikiem potęgującym jest wydana kasa, trochę roboty, jazda próbna z prędkościami wyższymi niż na codzień, no i w przypadku tłumnika dźwięk.

    Przyrosty rzędu kilku % nie są raczej odczuwalne..
  • #34
    Gurgul99
    Poziom 10  
    Z ciekawości zamontowałem strumienicę w układzie przy okazji wymiany całego wydeczu i powiem wam że po jeździe próbnej mechanik z powrotem wstawił mi katalizator. Pierwszy problem to zamontowanie lambdy (przynajmniej u mnie) a druga rzecz to głośniejszy wydech. Osobiście wolę ciche auto a posiadane 103KM i tak pozwala mi na sprawną jazdę.
  • #35
    koks3c
    Poziom 9  
    Witam.
    Czyli koledzy w zw. z w/w tematem chciałem zapytać. Padł mi ostatnio tłumik środkowy supersprinta:| tłuką się blachy w środku.:cry:
    Co polecacie wstawić zamiast niego prostą rure? Moze wybebeszyć go z tych blach tłuczących się? Z tego co czytałem wyżej nie warto, nie ma sensu wrzucanie strumienicy zamiast środkowego tłumika.

    Dodam ze mam katalizator, Tłumik środkowy to właśnie ten tłuczący się supersprint a końcowy to równiez supersprint ale w stanie póki co godnym.
    :D

    Czekam na jakies opinie poparte doświadczeniem.
    A i silniczek jaki mam to 2.0 2E 115kucy.:D + lpg:P
  • #36
    marioccp
    Poziom 17  
    Podejrzewam ze koledze z tym wbijaniem w fotel chodzilo o to ze lepiej ciagnie od dolu.
    Sam tego doswiadczylem, kat poszedl na sprzedarz, zamiast niego strumienica i odetkanie dolotu sportowym filtrem k&n.
    Niektore samochody bardzo fajnie reaguja na takie zmiany.
    Wydaje sie ze jest wzrost mocy ale to dlatego ze od dolu fajnie ciągnie, czsami roznice są bardzo wyraźne.
    Ale tak... normalnie moc była przy 5,5tys.rmp teraz jest przy 4tys.rmp tylko ze mniejsza o kilka, kilkanascie procent a od 6tys.rmp wogole nie ciągnie.
    Na co dzien sprawia wrazenie ze jest mocniejszy bolid bo rzadko sie przekracza te 4tys.rmp ale kiedy chce sie wyprzedzic i przeciaga na biegach samochod nie przyspiesza tak jak przedtem na wyższych obrotach.
    Ogolnie jestem ze zmiany zadowolony, jest plynna jazda i w miare dynamiczna w zakresie obrotow ktorych sie najczesciej uzywa. Czyli jest oszczedniej bo sie nie uzywa obrotow od 5tys.rmp
    Ale tak jak mowie mocy z tego nie ma wiecej.
  • #37
    hubertbaran
    Poziom 16  
    A nie które zwłaszcza nowsze reaguja tak ze moc spada drastycznie;]
  • #38
    Mulat28
    Poziom 12  
    W miejsce środkowego tłumika ewentualnie tylko rurka ale tej samej średnicy co reszta ukł. wydechowego i wspawana w taki sposób żeby spawy od środka nie blokowały spalin. Strumienica odpada!.
    Dzięki za taka przeróbkę, która zmniejsza mi górna partię obrotów, po co wogóle przerabiać? A tak jak piszesz lepszy dół to tylko dlatego że usunąłeś katalizator. Strumienica w tym przypadku nic nie daje bądź nawet hamuje przepływ spalin. Pozdrawiam.
  • #39
    koks3c
    Poziom 9  
    Aha witam czyli najlepszym rozwiązniem w moim przypadku jest wstawienie w sposób dobry prostej rury o tej samej srodnicy co reszta układu.
    Nie ma się co zagrązać w strumke.
    Ok Pozdrawiam dzięki za rozjaśnienie umysłu:p:D
  • #41
    tplewa
    Poziom 38  
    he he lubie takie okreslenia "wbija w fotel" - to chyba nie wiesz co to jest wbijanie w fotel. Jak bys mieszkal niedaleko mnie to bym ci pokazal co robi 1.8 z turbinka :) i okolice 300KM z seryjnych 170KM...

    Ja nie jestem zwolennikiem stozkow w wolnossacych. Samo zimne powietrze jest sprawa oczywista. Jednak wolnossace dosc mocno reaguja na dlugosc dolotu (sprawdzone doswiadczalnie). Dlatego raczej polecam sportowe wkladki dobrych firm.

    Na wydechu mozna osiagnac w wolnossacym ale trzeba to robic z glowa - i nie ma co liczyc na wieksze zmiany bez innych przerobek. Jest wiele spraw ktore mozna wykonac w domowych warunkach i daja lepsze efekty. Powiem ci ze realne jest ponad 200KM z 2l silnika wolnossacego (akurat nissan sunny z silnikiem SR20DE) i to nie jest koniec :) ale to juz dosc rozbudowana przerobka. Co najciekawsze zero kucizny i gratow z ladnymi napisami. np. zastosowane tloki z Nissana 300ZX, mocna optymalizowane komory spalania itd. itp. I nie jest to ostatnie slowo co do mocy i momentu :)

    Inna sprawa to wlasnie spaprane auta wydaja sie szybsze - tzn. majace spaprany przebieg momentu... dlatego tutaj lubie ogladac wykresy z rolek - nawet jak to jest tylko inercyjna...
  • #42
    kordiasz
    Poziom 12  
    w domowych warunkach jest ciężko tunigować tak zeby to działało jak należy.
  • #43
    marioccp
    Poziom 17  
    Panowie na temat...
    Podsumowując strumienica nic nie daje, najwyzej tyle co kilka cm³ pojemniejszy wydech zamiast wspawanej zwyklej rury zamiast kata, lub srodkowego czyli nic.
  • #44
    tplewa
    Poziom 38  
    marioccp napisał:
    Panowie na temat...
    Podsumowując strumienica nic nie daje, najwyzej tyle co kilka cm³ pojemniejszy wydech zamiast wspawanej zwyklej rury zamiast kata, lub srodkowego czyli nic.


    Generalnie tak mozna powiedziec :) Jesli robimy to na zasadzie kupujac cos na allegro itp. Ladnie wygladaja reklamy +X %, i tak sobie liczac te procenty mozna wpasc w zachwyt jak prosto mozna zrobic sobie 200-300KM. Niestety zycie szybko to weryfikuje i majac nawet dobre graty z ladnymi napisami HKS, APEXI itp. nie jest to prosta sprawa.

    W warunkach domowych mozna pobawic sie w sportowa wkladke powietrza,
    porting kanalow dolotowych (dremel z frezami + papier scierny i sporo cierpliwosci). W przypadku turbodoladowanych przelotowy wydech (nie ma co
    szalec ze srednica bo stracimy moment na niskich obrotach). Mozna pomyslec tez o innych walkach - ale tutaj trzeba wiedziec co sie robi. Bo moze sie okazac ze auto zacznie jechac od 5000rpm :) - czyli kompletnie nie nadaje sie na ulice...
    Jak ktos ma pojecie moze pobawic sie w lekka zmiane ustawien silnika np. jakas swinka itp.
  • #45
    IroN_87
    Poziom 10  
    Mam Focusa 1.8TDDi w ulterze przebili mi kata i przyspawali końcówkę do wydechu (brak ostatniego oryginalnie)
    Mam jeszczę jedną puszkę na środku i pytanie czy jak ją wywale to nic się nie stanie?
    Nie pogorszę osiągów?
    Gdzieś słyszałem, że mogę rozprężyć układ wydechowy i zajechać turbo.
    Zna się ktoś na tym?
  • #47
    guri-eta
    Poziom 10  
    witam !!

    tez zmieiłem zapchany katalizator na strumienice w bmw 525 tds.
    Auto zamiast przyrostu mocy zaczęło się dławić, bo ważne jest ciśnienie spalin. Komputer przełączał sie w tryb awaryjny.
  • #48
    ginio77
    Poziom 17  
    Super i się z tym zgadzam ale te zdjęcie to wiocha na maxa :(
  • #49
    BrickB
    Poziom 10  
    Witam wszystkich !
    Mam Audi 80 silnik 2.0
    Padł mi całkiem katalizator, coś w środku brzęczało i stukało bardzo, pewnie się ceramika rozsypała. Auto ma ponad 200 tys przebiegu więc już pewnie od dawna nie działał ten katalizator.
    Mając alternatywę: katalizator - 500 zł lub strumienica - 200 zł wybrałem tańsze rozwiązanie.

    Przyrostu mocy nie stwierdzam. Jest tylko ciszej bo katalizator nie brzęczy. Poza tym auto jedzie lepiej, równiej przyśpiesza, bo nie ma przytkanego katalizatora (jak przypuszczam przytykał wydech w takim stanie).

    Mam nadzieję że ta strumienica nie spowoduje jakiś szkód w silniku ?
    Może skróci żywotność tłumika, ale zapewne zwykła korozja go załatwi wcześniej. Tłumik polski Asmet, ostatni wytrzymał 4 lata, więc pewnie wynik będzie podobny.

    Co z przeglądami i badaniem spalin ? Mogą nie przepuścić ?
    Przedtem nie było problemu choć ten katalizator już pewnie był trup.

    Najchętniej wstawiłbym nowy katalizator ale ceny są za wysokie. Powinny być jakieś dotacje UE na to ;)
  • #50
    MZŁOM325
    Poziom 9  
    osobiscie jezdze e30 2.5 przeprowadzilem operacje polegajaca na wyjeciu smych bebechow kata i pozostawienie oryginalnej obudowy.
    co prawda auto duzo lepiej brzmi i chetniej sie wkreca. jednak kiedys auto bez problemu osiagalo predkosc 240km/h teraz max to 215-220.
    nie zauwazylem roznicy w spalaniu bo i tak pali 15-20 litrow...
    obecnie przymierzam sie do wymiany tlumika koncowego i zastanawiam sie nad zastosowaniem podwojnej strumienicy i naspawaniu 2 koncowek.
    nie jestem jeszcze na to zdecydowany.
    jesli macie jakies rady, sugestie lub uwagi czekam naodpowiedz. pzdr
  • #51
    ziz
    Poziom 13  
    Wstawic katalizator, uszczelnic wydech. Sprawdzic zakres pracy sondy (jak wiecej niz jedna to wszystkich) lambda.
  • #52
    MZŁOM325
    Poziom 9  
    katalizatora na pewno nie bede wstawail bo mija sie to z celem,
  • #53
    spid3r
    Poziom 10  
    ja zainwestowałem w kolektor 4-2-1, na dniach będę go montował ... moc może wzrosnąć do 7 KM :) oczywiście kata trzeba wtedy wywalić ...
    Zastanawiam się nad strumienicą zamiast tłumika środkowego, lecz lepiej by było zainwestować w kompletny układ przelotowy, ale to już niestety większy koszt...
  • #54
    siewcu
    Poziom 34  
    Ludzie... Jeśli chcecie bawić się w mody silników wolnossących na poważnie, strumiennice i inne tego typu wynalazki(np. chip-rezystor z alledrogo za 2,5zł) zostawcie z boku. Udajcie się do ludzi z wiedzą, którzy zrobią wydech i dolot od podstaw, bez przeginania ze średnicą. W wolnossakach nie wystarczy wstawić strumiennicy, żeby wzrosła moc/moment. Trzeba wymienić kolektor wydechowy, zrobić od podstaw przemyślany układ wydechowy, do tego dolot(najlepiej zestaw dedykowany jednej ze znanych firm, np. K&N) i ewentualnie remap sterownika w firmie znającej się na rzeczy. I nie polecam pełnych przelotów. Dlaczego ? Jest dużo głośniej i łatwiej stracić dowód rejestracyjny.
    pozdrawiam
  • #55
    grzegorz0280
    Poziom 1  
    Witam wszystkich
    w moim autku mam silnik 2,3 20V,silnik zaczyna żyć przy 3000obr/min, do 100km/h rozpedza autko w ok 7-8sek(autko wiekowe, ucieka kilka koni jak otwieram maske:))
    Chce w nin pzerobic wydech ponieważ strumienica w nim zastosowana ma wizualnie mniejszy przekrój niż powinien miec caaly wydech,zamontowana jest w miejsce katalizatora,poza tym montujacy strumienice wycioł kawał rury wydechowej wspawał i skręcił to do kupy. W rezultacie silnik dusi sie na strumienicy i w miejscu skrecenia rur porzadnie przepuszcza spaliny.
    Chce w nim wykonac podwójny wydech od kolektora (w celach wizualnych nietracac na osiągach)a niezadowalają mnie żadne koncowkirozdzielajace na koncu(każdy dodatek spowalnia "płukanie "silnika). Czym mam sie kierowac?
  • #56
    peja2006
    Poziom 10  
    hmmmm... wiecie panowie jak czytam co piszecie to troszkę śmiać mi sie chce... ja zacznę trochę inaczej. mam golfa II 1.8 GT silnik "RP" 90Km i 142N*m. niedawno miałem wypadek gdzie uszkodzeniu uległ między innymi układ wydechowy... znam jednego bardzo dobrego pana co sprowadza z Niemiec części tylko do golfów II... przeprowadziliśmy parę rozmów na temat strumienica czy katalizator... czytałem wasze forum i przekonywałem go ze strumienica nic nie daje wręcz odwrotnie pogarsza sprawe. co On na to?? sprowadzę układ dedykowany, zamontujesz sprawdzisz jak będzie lepiej to zapłacisz. wczoraj zamontowałem i jeździłem.. jakie rezultaty?? hmmm płynnie wchodzi na obroty, szybciej wchodzi na obroty bez problemu mijam 5000obr/min. "hee nie wciska w fotel jak by miał 200KM" i co najciekawsze Vmax sie zwiększył z 175 na 190Km/h. parę wniosków... jeżeli ktoś montuje strumienice ze parę groszy z "allegro" i myśli ze będzie lepiej to powodzenia życzę... tak jak wcześniej koledzy pisali... niech zajmie się ktoś tym co ma o tym trochę pojęcia... śmieszą mnie te wykresy!! dlaczego?? bo to bujda i za mało szczegółowa.. nic nie pisze na temat firmy strumienicy czy jest dedykowana czy nie do danego układu... to tak samo jak bym zamontował filtr powietrza od vw polo do golfa i by miało byc lepiej... nigdy w życiu...

    Teraz trochę zagadek na temat strumienicy :):)
    ... budowa wewnętrzna strumienicy powoduje ze zachodzi efekt zawirowania spalin... piszecie ze to nie pomaga ale czy napewno " nawet gdy pozostaje ten sam przekrój układu wydechowego " pomaga a dlaczego?? wirująca woda z wanny spływa szybciej niż taka sama ilość wody gdy ona nie wiruje nawet przy tej samej średnicy układu kanalizacji... nie wierzycie?? proszę sprawdzić. piszecie ze chodzi o rozprężenie układu wydechowego. tak przecież może być mniejsze ciśnienie przed strumienicą a większe za... i o to tu właśnie chodzi... napewno było by lepiej zwiększyć przekrój układu wydechowego bo ciśnienie spalin zmaleje... zrobiłem mały test... miałem dwa układy wydechowe do golfa GT jeden dedykowany ze strumienica a drugi orginał z katem... najpierw zamontowałem orginał i odpaliłem silnik i po dziesięciu minutach mierzyłem temperaturę ostatniego tłumika... na układzie ze strumienica tłumik końcowy miał większą temperaturę. dlaczego?? może dlatego ze układ z strumienicą szybciej odprowadzał spaliny i tłumik końcowy nie miał czasu oddawać ciepło??

    Taka sprawa wybieram sie na hamownie do 3-miasta wiec wam panowie wszystko pokaże na tym forum :):)

    i parę wniosków... jak coś montujecie to dedykowane do danego modelu silnika......
    jak sie za coś bierzecie to miejcie chociaż troszkę więcej o tym pojęcia....
    i z góry przepraszam jeżeli uraziłem kogoś moją wypowiedzią...
    i mój kolega miał racje... jak sie montuje coś odpowiedniego w odpowiedni sposób to musi to pomagać a co najwyżej nie pogarszać parametrów pracy silnika.
  • #57
    Moulder
    Poziom 23  
    Czyli kolega sobie założył dedykowany układ wydechowy, a jakieś tam przyrosty zawdzięcza samej strumienicy ? :please:
    Wykresy Cie śmieszą ? Wykresy to podstawa do jakich kolwiek wniosków, dyskusji.


    Kolejny test układu wydechowego:

    http://www.magsport.republika.pl/foto/sukces.jpg
  • #58
    peja2006
    Poziom 10  
    tak śmieszą mnie... a dlaczego?? bo nawet nie wiadomo jakiej to strumienicy są testy. czy były zamontowane w miejsce kat czy następnego tłumika przelotowego... jednym słowem to nic konkretnego... tak zawdzięczam przyrost mocy strumienicy.... Pozdrawiam
  • #59
    softail
    Poziom 10  
    Swojego czasu zdjąłem KAT w moim R19 1,7B i zamontowałem rurę o takiej samej średnicy jak reszta wydechu i stwierdziłem, że renia do 120km/h rozpędzała się dużo szybciej. Z drugiej strony zużycie paliwa wzrosło o 1l/100km.
  • #60
    daniel843
    Poziom 1  
    Panowie jestem młodym kierowcą i to moje pierwsze auto :) BMW 525i 24V rocznik 1993 192Km. (lpg sekwencja)
    Mam więc kilka pytań.
    Chodzi mi o prawdziwy i dobry a nie wiejski tuning.
    Czy warto jest inwestować w wydech chodzi mi dokładnie o strumienice i sportowy tłumik basowy z nierdzewki ?? czy lepiej zostawić tak jak jest i kupić tylko nakładkę ?? a może jakieś mix ?? poradźcie mi :)
    i czy warto kupić stożkowy filtr czy lepiej sportowy wkład ??
    Pomóżcie mi :)


    PS. Może się orientujecie co wskazuje strzałka na prawym dużym zegarze na dole (troche podobne do turbo) ??